http://www.youtube.com/watch?v=_a4jLAiw ... re=related
http://www.hanggliding.org/marketing/contact.php?id=614
http://www.youtube.com/watch?v=aL2b2Nh8 ... re=related
tova poslednoto e dobre da se pravi, ama s hora koito razbirat ot letene s delta , ta da znaiat kolko i koga da darpat ili da otpuskat vajencata, s koito e varzano kriloto ( za nosa i otsrani na naprechkata )
Едно основно нещо трябва да се разбере от начинаещите:
Крилото лети ( ако не му пречите да лети).
Ако сложите чувал с картофи закачен на крилото, и го засилите с подходяща скорост и ъгъл на атака, ще се уверите, че крилото наистина лети без пилотска намеса.
Забележете на повечето филмчета как пилота постепенно засилва крилото, което е поставено под правилен ъгъл на атака, и реално рамката почти не се мести напред или назад, т.е. ако ъгъла е добър в самото начало, единственото което се нуждаете е да придобиете скорост , което става с тичане, но при това тичане ъгъла се запазва.
В редките случаи когато се вижда някои да прибутва рамката при излитане, това само показва че крилото не е създало подемна сила, защото не е постигната нужната скорост, и те се опитват да компенсират с избутване. Това става, но за кратко и след това трябва незабавно да се придърпа рамката, за да се набере скорост, иначе крилото изпада в срив. Въобще нуждата от прибутване показва лошо засилване или липса на място за засилване. Някои пилоти предпочитат да поддаржат ниско наведен нос докато се засилват, за да наберат повече скорост, и след това да отпуснат нагоре носа. Това става, но все пак като за начало не е необходимо да го правите.
Размера на крилото е нешто, което често се пренебрегва. Всяко крило е оптимизирано за определено тегло на пилота. Ако вие се падате в горния краи на диапазона на теглата, крилото ше има нижда от повече скорост за да ви вдигне вав ваздуха и освен това ште лети значително по-барзо. Затова е по-добре в началото да имате по-голямо крило, за да излитате по-лесно и да летите по-бавно. На едно от филмчетата се вижда едно голямо бяло крило, това е Kондор на WillsWing, което е направено умишлено голямо, за да лети бавно и да не се стресират учениците от скоростта спрямо земята.
На някои филмчета се забелязва че вятъра не е съвсем насрещен. Това не е препоръчително за начално обучение. Има си техника за излитане на страничен вятър, но първите полети трябва да се правят стриктно на насрещен вятър. Не само това, ами имате нижда от няколко ръкава за показване на вятъра на старта, и на местото където очаквате да кацате.( za rakav moje da se polzva i parche toaletna hartia) Много често вятъра е различен на излитане и на кацане, което може да се дължи на релефа или на термични пориви. Добре е да имате и парче
прежда или лентичка вързана на предните въжета, да ви показва вятъра в които се намирате в момента. Добре е да имате също колелца на рамката и дори една извита тръба-плъзгач на носа. Това помага при неизбежните първи сблъсаци сас земята. Терена трябва да е чист от камъни, скали, храсти и дръвчета, овце, кози, крави и всякакви обекти с които може да се сблъскате при кацане.