Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:12 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 30, 2008 6:56 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Хех на мото делта планера като му изгасиш мотора какво става,

става безмоторно летене :) важното е че в Казанлък е раят на делтите. Ти ако искаш и на чист безмороен делтапланеризъм, могат да те обучат :wink:,
И повярварвай в най-добрите ръце си


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 30, 2008 9:41 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Emoo, moje i da si prav za chasovete i che v momenta niama aktivno letiashti deltaplaneristi ot visoka klasa, no te sa si tam, vsichkite sa tam :-)))) v Sofia...ima momcheta, niakoi i po-starichki, koito mogat da ti skriat shaibata na cross-country poleti...prosto ne izlizat, tova e to..jalko, no fakt.
Ot horata koito poznavam, mai samo Yancho Stoichev izliza na poleti chat-pat, i to poveche za da stava kupona...
No ima hora, bivshi shampioni, kato Misho Yankov, Niki Takuchev, Peycho Varadinov..i razni ot tozi kalibar, koito ako izlezat da letiat, niama da gi vidish kak shte izcheznat pred tebe i shte si napraviat zadachata...
No kakvo da se pravi, tova e jivota..edin sport zaliazva, drug izgriava...
a inache talantite si gi ima...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: ..
МнениеПубликувано на: Чет Окт 30, 2008 9:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Абсолютно подкрепям Емо, има много голяма разлика между мотоделтата и безмоторния делтапланеризъм.

Това е все едно да сравниш безмоторното летене с Бланик с Чесна 172 със спрял двигател.

Емо ти говори за термика и за прелети, а не за безмоторно "планиране", което си е чисто оцеляване. С мотоделта се лети с количка, кацането с количка е много различно от кацането със сбруя. За излитането - без коментар.

За планиране и дума не може да става - без двигател мотоделтата пропада с 2-3 м/с, забрави да хванеш термика.

За съжаление активно летящи (да речем поне веднъж всяка седмица, в която става) делтапланеристи в България вече почти няма. Вероятно общия брой летящи е под 10, аз познавам най-много 2-3ма и само един (Ники от Карлово), когото съм виждал относнително често на Сопот.

Затова ако няма да е пара, алтернативата е само една - безмоторен самолет ;-).

Но ми се струва, че няма да разбереш и моя пост.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 30, 2008 10:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Селенски, хубаво е да летиш с онова прекрасно самолетче дето ти показа на филмчетата, но каде остава очарованието на откритиа въздух ?
Непосредственото чувство да летиш като птица ?
И на мене ми тече лигата да хварча с онова , ама никога не бих се отказал да летиа с делтата, просто е гот, лиубов завинаги...да хвръкнеш над скалите , да подрапаш за термика, да се набереш до базата и да цепиш напред...чувството че си постигнал нешто...
Въпроса според мене е икономически...помисли ако ги имаш тези 200 лв за полет с моторизираниа безмоторник, и времето за летене, и в един момент мое да решиш да идеш и с делтата...другиа вапрос е че дори и да е индивидуално летенето, всъштност смисъла е да летиш с приатели, и после да се кефиш като си пиеш бирата с тиах след полет и раздуваш лакардии...ама ако си сам, с кого ште раздуваш ? не става..и така, те делтапланеристите просто са загубили интерес и енергиа и синxрон да се съберат да си летиат и т.н...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 31, 2008 8:56 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Вчера с Янчо се разходихме с делтите до Чепан, но поривите бяха над 15м/с и се откзах. Слязохме до мястото за кацане, където не е останал и един стълб от стария влек. Там случайно беше Тони. Имаше силно изразен градиент - долу нямаше вятър.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пет Окт 31, 2008 9:25 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Краси, не мога да не се съглася, че в самолета го няма точно очарованието от открития въздух. Движиш се бързо (поне със 80-100) и чувството за тотална свобода, което се получава със парапланера е ... друго. Това е основното, което ми липсва, в сравнение с парапланера или мотоделтата.

НО, малкото но е доста голямо. Характерно за всички които летят е безкрайната ненаситност за още и още и още летене!

Това което ми дава самолета е МНОГО летене. Колкото поискам, до пълно оливане! Колко хиляди пъти с парапланера се давиш и искаш още, обаче няма как да се качиш пак. Или времето е станало опасно (малко му трябва за парапланера). Със мотоглайдера лятото летях до пръсване, докато така ме заболи задника от седалката (не е супер удобна), че просто не ми се седи повече. И нямам предвид с "помощ от двигател ;-)", имам предвид чисто безмоторно летене - с 3 пъти по-голямото качество нещата са коренно различни.

Сега през зимата, при тези стабилни условия когато няма и помен от термика, самолета пак ми дава възможност да летя. Завчера си направих един прекрасен полет от Долна Баня до Казанлък и обратно (300 км), през цялата Розова долина, естествено през всички възможни ръбове ;-). Друго си е да можеш да отидеш когато пожелаеш където пожелаеш.

Това е голямата разлика. Заменяш полъха в лицето за много летене. Това което аз харесвам на летенето са гледките, височината, планината, зеленината, есента. С мотоглайдера съм в състояние да опитам каквото си поискам - например "има ли термика на онзи ръб там", да видя какво има от другата страна на билото или в следващата долина. Перфектно е. Летене до пръсване!

А за лакърдиите - пак не си напълно прав. Да, липсва ми групата приятели парапланеристи, с които обикновено летя, но пък имам друга група пилоти, с които става лакърдията на летището. Тук няма разлика.

Има обаче още една разлика в комуникацията - с парапланера обикновено си сам и няма с кой да споделиш очарованието на гледките и радостта от успеха. А мотоглайдера е двуместен и през цялото време става мохабет. Като се изморя да върят термиката, хваща другарчето. Две глави мислим къде е следващата термика. Можеш да се учиш от по-опитни пилоти (лятото имах възможността да летя с истински стар ас на безмоторното летене, благодарение на когото направих първия си по-сериозен прелет с мотоглайдера).

Има си предимства. И най-хубавото е, че нищо не ми пречи да летя и с парапланера когато си поискам ;-) - никой не е казал, че трябва да хвърля едното заради другото!

За парите: готов съм да возя всеки който споделя моята страст. Ако можем да споделим разхода - добре, ако не можем - здраве да е - не съм поканил никой с мен заради парите, а заради споделения кеф. Аз летя така или иначе! Така че Краси, този уикенд времето ще е чудесно, просто ми се обади и ела да видиш лично всичко, за което съм писал.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 31, 2008 9:39 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
Намерил си ти щастието Митак :)

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 31, 2008 4:26 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Ei, navi me :-))) kato si doida shte ti zvanna...:-)))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: The difference !!!
МнениеПубликувано на: Пет Окт 31, 2008 4:45 pm 
Evoliuciata na delta pilota (kakvato zabeliazvam) - s natrupvaneto na godinite i uveli4avaneto na dohodite e:
- topless krilo.
- rigid (tvardo) krilo
- bezmotoren samolet (secondhand v pove4eto slu4ai)
ili UL bezmotoren s pomoshten dvigatel za izlitane. Tova poslednoto e vazmojna ve4e perspektiva.

Deltapilotat e sviknal da 4uvstva vazduha v lizeto i useshta viso4inata i gledkata pod korema. kakto i da e sobstvenik na ekipirovkata si.

Motodeltata ne e opzia za termi4no reene (slu4valo mi se e s dvumestna i ednomestna koli4ka).

Imam v garaja si edin nov Target 16, koito shte snabdia s malak dvigatel prikrepen za kila i sbruiata i s koito shte moga da izlitam ot ravnoto, za da nabera viso4ina, izgasia dvigatelia i se pokefia na termi4noto reene. Neshto kato Deltamoto. 4estno kazano men li4no ne me privli4a ideiata za preleti s motorisiran bezmotornik - letiah predi niakolko godini s priyatel na takav, no ne mi se priiska da povtoria.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 03, 2008 11:39 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Най накрая го литнах Vertigoto от Чепана.


Последна промяна million_miracles на Чет Дек 18, 2008 4:46 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Obiavi
МнениеПубликувано на: Пон Ное 03, 2008 11:43 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
krassi написа:
http://www.willswing.com/prod2.asp?theClass=hg&theModel=fusion

Korektno e da se kazva ne samo model i cena, a sashto koia godina proizvodstvo e, na kolko chasa letene e kriloto, imalo li e incidenti i t.n. Taka horata mogat da preceniat dali cenata e adekvatna i da si reshat za sebe si.

Здрасти krassi! Крилото е 2003 година! Сега се сетих откъде те познавам :)
Срещали сме се. На Каптажа ми подари варио :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Продавам делтапланер
МнениеПубликувано на: Пон Ное 03, 2008 5:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
million_miracles написа:
Продавам делтапланер Wills Wing Fusion 150 topless. Крилото е спортно, за напреднали пилоти, без мачта.

Продадено


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 1:31 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
A, mi taka kaji de :-)))))))) seshtam se i az, che dadoh edno vario na edin nepoznat pilot na Kaptaja, sega veche se poznavame. Nadiavam se pone malko da ti e svarshilo rabota, to beshe malko starichko.
Chestito Vertigo, sas zdrave da si go karash. Samo umnata s izlitane i kacane, che tia krila sa edni iztrebiteli, ne davat da gi barnesh :-))))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: CHEPANA
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 12:33 pm 
Na Chepana sam letial samo izteglen ot motodeltaplaner - imahme lager shkola s nazionalnia otbor tam - 15 pilota s goliam avtobus 4avdar. Mototo iztegliashe do 300 m i se lepvahme na sklona za nabor na viso4ina - kato izlitahme ot edna selskostopanska ploshtadka do shoseto. Dori triabvashe da hvarlia ot vazduha sistemata za otka4ane (release), 4e ne stigaha za vsichki u4astvashti piloti.
Sklonat s tezi kamanazi generira 4udesni termiki. Napomnia mi za Karandilskata turbulenzia nisko nad skalite. Nakefih se blizo 3 4asa togava da nabiram do bazata, da treniram aerobatika mejdu termikite i da se nabiram nanovo do bazata. S razhodka iz raiona estestveno. 4uvah, 4e e imalo losh pat do starta gore, no nikoga ne sam go kachval.
Kakvo e polojenieto dnes?
Kolko e visok starta i s kakav avtomobil se stiga do tam?
Vijda se, 4e ima miasto za razpavane na krila, a kak e samiat start? Mnogo ili malko kamenist?
Stramen ili polegat?
4epana shte e 4udesen za jug i jugozapadni vetrove.

A 4e Krassi podariava variometar :shock: :shock:


Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Topless
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Oggy написа:
Haide naistina napishi proizvoditelia na tozi iztrebitel i modela s maksimalna skorost 100 km/chas please! :D
Seedwings и в упътването пише така. http://deltaplane.brozs.net/manuels/vertigo.pdf

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов