Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 7:22 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: КАК ЗАВИВА ДЕЛТАТА
МнениеПубликувано на: Пон Ное 17, 2008 4:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Ако някой наистина знае как завива делтата и какво е влиянието на
хода на напречката и тунелността върху завоя нека моля обясни.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Good question!
МнениеПубликувано на: Пон Ное 17, 2008 6:44 pm 
Dobar vapros :)
Krassi, 6te se vkliu4ish li tuk? 4e az triabva da otvariam knigite za teoriata.
A na praktika - izbutvash leko ramkata i premestvash tialoto v posokata, koiato iskash da zaviesh. Sled kato opredelish krena na zavoia - postaviash tialoto si taka na ramkata, 4e da go zapazish izbrania kren. I si pomagash s izbutvane ili pridarpvane na ramkata. Tezi dvijenia sa razli4ni po sila i natovarvane na razete pri razli4nite modeli krila. Zatova sa nujni 4asove s vsiako novo krilo, za da se uidurdisa (kakva duma a?) tehnikata na pilotirane kam novoto krilo - 4e to si iziskva to4no opredelena i tia triabva da se nameri. Eto poslednia primer s men - ot Discus 15 minah na Combat 14 L - i mi biaha nujni kam 10 4asa sklonovo i termi4no letene, za da po4ne kriloto da me slusha v zavoite. Toest az se nau4ih kolko sila da vlagam, za da ne me mori, a da mu nameria sladkoto i leko upravlenie.
Ako tipsa na kriloto ti se srine - izpolzvash taka nare4enoto High Siding - Premestvane Nagore - po ramkata, za da go preustanovish i prodaljish da zavivash. Ako tova stane v termika - s High Siding mojesh da zentrirash sarzevinata, koiato e s po-moshtno ka4vane i dori moje taka da se vkara6 v avtorotazia i s malki kragove da se izka4vash po-barzo nagore, kam oblaka.

Tezi uprajnenia se praviat na visoko, ne ot u4ebnia halm. Min 300 m - ili pone na 300 m nad zemiata triabva da spresh da se uprajniavash.
I ako ne si v ka4vane - si pravish zahod i kazash.
Sklonovo reene e mnogo podhodiashto za takiva trenirovki - no bez zavoi kam sklona 8)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 17, 2008 10:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Благодаря за отговора, но ме интресува конкретно следното:
При завой /имам предвид при влизането а не във вираж когато двете крила са симетрични /как се движи горния плат спрямо напречката.
Аз мисля че трябва да се движат в различни посоки но не съм сигурен.Т.е. завиваш надясно плата се издува отдясно а напречката тръгва наляво??????????
С мотоделта съм и нароследък се зазяпвам повече по крилото.
Забелязах че крилото започва да дърпа към станата на която последно съм стегнал латите откакто ги натягам редувайки леви и десни си е О.К.

И оттогава се породиха тези фундаментални въпроси :?: :roll: :?: :oops:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 4:33 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Нешто много станаха въпросите, а материята е малко дълга за писане в този форум.
Накратко за напречката и платното: Ако се замислите, външните краишта на напречката cа твърдо закрепени за бедрата ( челните ръбове), така че реално не мое платното да се движи в една посока, а напречката в друга. Ако нешто се премества, това е крилото ( платно + бедра и напречка) спрямо кила, като това става за сметка на увеличаване на т.нар. тунелност на съответното полукрило. В зависимост от модела, има крила с голям килов ръкав, има крила с почти никакав килов ръкав, затова тунела се променя различно. Във въпроса споменаваш за горния плат, поради което аз приемам че караш крило сас двоина повърхност, но не знам дали имаш дълбок килов ръкав или не. Ако крилото е правено в Казанлък, мога да добия представа от техниа сaит.
Динамиката на завоя на делта-крило е различна при безмоторните делти и моторните делти. При мото-делтата се намесва фактора "тласкашта сила" ( Thrust force) , а освен това когато имаш мотор, можеш да летиш в завои без да пропадаш, , а може да летиш в завои и като катериш нагоре. Тези режими са коренно различни от безмоторниа делта, които винаги слиза надолу, във спирала, ( спрямо околния въздух, независимо дали си в термика или не )
ъглите на атака в тези случаи са различни при безмоторния и моторния полет. Например при безмоторния делтапланер baтрешното на завоя крило получава по-малка скорост ( линеина) и по-голям ъгъл на атака, сравнено с външното на завоя крило, където става обратното.
Така, ама при моторния делтапланер, ако се катери нагоре в спирала, ъглите на атака са обратни на описаните по-горе.
На всичко отгоре се намесва фактора "тяга" ( thrust) на двигателиа, която по принцип е успоредна на кила, обаче при завои се измества встрани от центера на тежестта и деиства малко като ( представи си двумоторен самолет, на които единия двигател не работи ) настрани.
При траиковете тягата е долу-горе паралелна на кила, но при разните моторизирани сбруи, поради по-голямата свобода на движение на пилота, тягата мое да бъде насочвана в различни посоки, и се получават интересни ефекти при завиване, и интересни теxники на завиване.
За повече информация можеш да прочетеш тази статия, където има подробно обяснение на ефектите при влизане в завои с мото- и без-мото. Има и прикачен PDF филе, а съшто и филмче. Подробно обяснениа има и в книгите на Denis Pagan, които този автор съшто ползва.
http://www.wind-drifter.com/handling.htm

Латите когато се натягат, подемната сила се увеличава на страната на натегнатите лати, това е старо правило за центроване при делтите.
Колкото до ефекта на тунела, тои се изразява главно в леко намаляване на ъгъла на атака в зоната на наи-високата част ( camber) на тунела.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 5:26 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://www.youtube.com/watch?v=ZCppZd101x4

http://www.youtube.com/watch?v=XUxukG98 ... re=channel

тука качих едни набързо скицирани клипчета за да се види ефекта на тунелност на платното. Youtube наистина осират качеcтвото, ама кво да се прави...без пари толкова :-)))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Благодаря много!!!

Като имах предвид преместане на напречката и плата говорих за това какво се случва в областта на кила.Крилото ми е на авиоделта 12кв.м
с доста лати и по твърд профил, като аз го ползвам за едномесна мотоделта и е по малко натоварено.Вкарвах камера в крилото за да гледам какво става и забелязах че напречката опира в средната лата на горния плат има едни болтове на възела и латата се завира между тях и напрактика напречката и горния плат се движат заедно блокирани.


Благодаря още веднъж за полезните линкове и обяснения.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 5:19 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Респект за опита ти с kамера да разследваш какво става вътре. Уважaвам много любознателните хора. Наблюдението ти че напречката се движи заедно с горната повархност е правилно и не противоречи на това което казах по-горе. Нещата могат да се погледнат и по друг начин...просто кила "плава" наляво и надясно, ако има възможност при дълбок джoб. А тъи като окачването на мотото е също на кила, това означава че и трaикa се движи наляво -надясно заедно с кила. При новите делти ( безмоторни) окачването е или на мачтата ( повишена точка на окачване) или на едно специално Т-образно нещо, което дава възможност за известно накланяне и също е повдигнато на 3-4 инча над кила. Идеята с повдигането на точката на окачване е да се намали усилието на пилота при движение напред -назад ( представи си една люлка, която триабва да държиш в горна краина точка. Ако люлката е къса( с ниско окачване) , усилието е голямо. Ако люлката е окачена нависоко, т.е. махалото е много дълго, когато се местиш напред-назад, усилието е минимално, защото не се повдигаш нагоре кои знае колко. Навремето имаше дори едни интересни устроиства, наречени "pitchy", които позволяваха преместване напред назад в една почти хоризонтална линиа, и с това се облекчаваше работата на пилота при продължително поддържaне на висока скорост. С новите крила и системи на окачване това устроиство излезе от употреба.
Но обратно по темата за завоя. Това с тунела и промяната на ъгъла на атака е доста кратко състояние, докато преминаваш от прав полет в правилен координиран завои. Затова не знам дали си заслужaва да се обсъжда много. В края на краищата това трае секунда-две, докато се установиш във постоянен крен и силите се уравновесят.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 5:26 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Oshte edno interesno chetivo, tozi pat za edno ustroistvo, podobno na "pitchy", samo che v drugata posoka, naprechno... nadiavam se da chetesh angliiski, shtoto inache shte e machitelno :-)

http://jmrware.com/articles/2008/leverl ... rLink.html


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 25, 2008 11:03 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Отново интересно четиво!

Относно завоя при безмоторните може би няма такова голямо значение поради факта че въртите термики но при моторната делта основното е че трябва да следваш посока и точно с тези леки корекции летиш направо.Ако трябва да кацаш на път широк 8 м например в леко турбулентно време, сигурен съм че ме разбираш.



Поздрави
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 25, 2008 3:43 pm 
Ako kazash s ednomestna leka motorna koli4ka - 6te rabotish pove4e s kontriraniata pri kazane na malka ploshtadka v turbulenzia.
S dvoinata koli4ka i s patnik - korigiraniata sa po-malki, no se nalaga i da sa po-barzi.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов