Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Май 19, 2024 4:14 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: нежелано отваряне на парашута
МнениеПубликувано на: Пет Фев 20, 2009 7:51 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://www.youtube.com/watch?v=M6T4Avjx6cg

нежелано отваряне на парашута...при подготовката за качване на рампата капака на парашута се е закачил за рамката и постепенно от въздушната струя се отваря.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 20, 2009 7:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Интересно да се замери времето за отваряне...според филмчето парашута излезе вьв 2:52 и се отвори напьлно в 2:55, което прави 3 секунди...лошо, Седларов, лошо...аз бих искал да се отвори поне за 1.5 секунди.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 20, 2009 10:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Може би ако падаше и имаше по-голяма въздушна скорост щеше да се отвори и по-бързо, но той си летеше без проблеми докато проблема се отвори сам. Доколкото знам времето за отваряне зависи и от скороста на пропадане. Тук скороста му не беше повече от 45 +/-5км/ч. Според мен даже се отвори бързо за тази скорост.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 23, 2009 4:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://paraglidetv.com/videos/hg-accide ... ening.html

По принцип си прав, съгласен сам с тебе че скоростта е важен фактор, но има много случаи когато делтата пада с въртене и скоростта не е голяма, в смисъл не е като на свободно падане.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 23, 2009 5:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Дааа, прав си. В случая на клипа пропадането му може би е по-малко дори от трим скороста и резервата се отвори почти за същото време. И тук беше за около 3 секунди. Майстор си е и в хвърлянето на запасния човека. При това въртене, не го ли хвърли в правилната посока може и да не му свърши работа ако го подбере крилото. Ще се надява до долу да не спре въртенето в противен случяй съвсем кофти. Но 3 секунди са достатъчни за падане от 200 метра където трябва да си приключил с последната фигура. Мисля, че височината е толкова. Ако си на 100 метра не е добре работата с тази скорост на отваряне. При примерно пропадане 33 м/с за 3 сек. си долу, а при падане с 120 км/ч долу каква ли работа ще имаш. Никакво резервно време. Но ако падаш с тази скорост ще се отвори поне със секунда по-рано според мен. А свободното падане на новобранец парашутист е около 55 м/с = 198 км/ч. Със закачена делта или парапланер към пилота не може да се постигне тази скорост.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Късмет
МнениеПубликувано на: Пон Фев 23, 2009 8:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 02, 2008 8:34 am
Мнения: 21
Местоположение: SOFIA
Според моето скромно мнение ,този пилот просто имаше късмет. Така можеше да се оплете в парашута......... 8)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Parashut
МнениеПубликувано на: Пон Фев 23, 2009 11:49 pm 
Struva mi se, 4e pilotat dosta riazko izbuta ramkata sled dobar nabor na skorost i pretovari niakakv vazel, koito se s4upi. A i veroiatno ima i vtori reserven - acro pilotite letiat s 2 broia, kakto i niakoi ot XC sastezatelite.
Az otvariah trenirova4no zapasen nad Dragalevskata livada - mislia 4e se otvori za 1.5-2 sek. Letiah prav polet, no-po-skorostno, tai kato se biah ka4il v ramkata za izhvarlianeto.
Pri nejelanoto otvariane mnenieto mi e, 4e skorostta na planirane be savnitelno malka - i saotvetno vremeto za izpalvane be malko-po-dalgo - no Conar-a sraboti :)
Taka i triabva!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 25, 2009 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Наистина, много зависи как ще го хвърлиш парашута настрани. Тои е така направен, че отварянето зависи от инерциата на пакета, в които е парашута, за да се освободи пин-а дето го държи в пакет...ако няма достатъчна скорост на хвърляне, може да го изгледаш как лети свободно до тебе и не се отваря...Спомням си експеримента с Оги...Янко Проданов изчисли каква сила деиства на фала на парашута и направи едни бушончета да се скасат веднага след отварянето, за да не повлияят на полета на делтапланера, и така...Течо маи също се пробва, или Янко, вече не си спомням. А в още по-стари времена в клуба Змеи направиха специален стенд, на багажника на един небезизвестен ЗАЗ ( автомобил называется ) и на него пробваха скоростта на отваряне в движение на ЗАЗ-а :-)))) в архивите има снимки от този период. Любо ще каже по-добре :-))))
А на времето Големана имаше отваряне на парашут в последниа момент след дълго падане с въртене, извади касмет човека, и доста му се дръпна лаиното оттогава :-))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 25, 2009 8:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Според мен, ако Ви се случи нещо подобно и се въртите с крилото запасния трябва да се хвърли зад и над крилото за да може да започне да се разгъва преди крилото да е настигнал резервния след описването на 360 градуса. Вероятноста ако се хвърли запасен пред крилото то да му попречи да се отвори след като го подбере в начален стадий на разгъване е доста по-голям. Тове е мое мнение и мисля че някъде беше писано по въпроса. Всичко зависи и от пилота дали е в час кое е пред и кое е зад крилото от въртенето. Ако не е, то просто да хвърля нагоре. Щом се върти значи крилото е встрани и вероятноста да се намерят(крилото и запасния) е по-малка.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 25, 2009 9:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
а ве да не дава господ да се случи...но ако се случи, може би човек триабва да запази максимално хладнокравие и дори да изчака за секунда-две, за да се ориентира крилото нанякаде и таи-като пилота е по-тежак, крилото отива нагоре, над него...при тази ситуациа ми се струва че наи-добре е да се хварлиа настрани...фала при делтите е доста далаг ( не случаино ), и обикновено умните пилоти си слагат swivel ( vartushka ) , които позволиава крилото да се варти, без да се усукват варвите нагоре...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 26, 2009 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
А защо въпросната "въртушка" не я слагат умните производители на парашути :?:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: VARTUSHKA
МнениеПубликувано на: Чет Фев 26, 2009 11:42 am 
Ami struva pari, teji dopalnitelno - napravena e ot metal, a i ne e 100% sigurno dali varshi ili shte svarshi rabotata, za koiato e prednazna4ena da svarshi. Az imah, no kakto pove4eto piloti - letia bez swivel, no s Conar 18 ot metamorfosi.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 27, 2009 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Не мога да си представя, че си отворил запасен от делта над Драгалевска. Разкажи по подробно като имаш време:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Zapasen
МнениеПубликувано на: Пет Фев 27, 2009 12:51 pm 
S Yanko Prodanov izbrahme bushon4eto, koeto triabvashe da se skasa pri otvarianeto na zapasnia. V cocoon sbruiata montirah dopalnitelnia zapasen v otdelenieto za balast. Prikrepihme go kam karabinera 4rez bushona. Izletiah ot Vitosha - moje bi Ushite ili Rezena - ne si spomniam koi start. Nad Dragalevskata livada na 400 m viso4ina se ka4ih v ramkata i izhvarlih parashuta nazad i nastrani. Imah pove4e skorost i se izpalni za 1.5-2 sek. Sled koeto bushonat se skasa i parashutat otletia nazad i v spirala slese do livadata - az sashto krajah do kazaneto. Mislia, 4e niakoi zasne tova s filmova kamera - filmat ne sam vidial do sega. Imah oshte edin parashut v sbruiata.
Drugoto mi hvarliane e s paraplaner - dosta po-dramati4no i v istinska situazia - no tova e za drug forum :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов