Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:57 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Мноого добър делтаглайдинг
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 14, 2009 2:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
[url=http://www.facebook.com/album.php?aid=2034039&id=1428229162&page=9#/video/video.php?v=102057853139489&ref=nf/url]Inofficial world record swoop 650m torino 2009
[/url]
Иди прави разчет за кацане с точност до метър с 650 метра глайдинг лелее


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 14, 2009 3:16 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 10, 2009 8:45 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Браво на човека... трябва доста опит. Виж как се зарадва като кацна. :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 14, 2009 4:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Добре е да имаш запас от скорост винаги! Виж накрая как се изправи по - рано за да убие скороста и даже гребе във водата с крак, щот усети навреме, че ще подмине целта. А ако нямаше скорост - нищо не може да направи. Но затова наистина си трябва редовно летене и познаване на крилото. Много е красиво какъв потенциал от енергия може да вземе едно съвременно крило!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 12:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 10, 2009 8:45 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Днес пак гледах клипчето по обстойно.
Ето, това е целно кацане, без право на грешка.

И едно поздравче за делтапланеристите:

http://www.youtube.com/watch?v=xb-Nacm- ... edded#t=75


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 7:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
Определено лъха професионализъм от кацането на този пилот.Направо вдъхновяващо!

_________________
Скочи, за да разбереш имаш ли криле.
Живей на ръба, но недей да падаш!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 8:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 23, 2008 10:28 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
В този ред на мисли, да забия едно въпросче.Как се процедира при приводняване с делта?Чувал съм, че винаги пилота трябва да носи остър нож да отреже окачването още преди контакта с водата но....нека кажат майсторите в жанра!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 16, 2009 12:11 am 
За кацане по дървета мога да споделя, но във вода - още не съм се приводнявал. :(

преди години беше мода да се носи в сбруята специален нож за отрязване на въжета или окачването на сбруята при приводняване. Специално измислен нож със закрито острие - нещо като безопасна игла - но с които нож бързо и ефективно да се работи.
Аз облитах доста нови крила за Pacific Airwave на морски бриз - Marina Beach - до Monterey в Kалифорниа. Вижда се на Google Earth. Там научих, че американските пилоти са давали по една жертва всяка година от кацане във вълните на Пацифика (Тихия океан). Просто вълната там е агресивна и ако не се отделиш от крилото - си заминаваш с него. Там летях с незаключен карабинер за бързо откачане при приводняване.
На нашия бряг за склон в Швеция сам чувал за 2 -ма които са се приводнили, мо на плиткото и само със сбран срам за пред публиката и колегите.
Днешните сбруи са доста лесни за отваряне в полет - само 2 катарами - и си навън. Ако се налага да се каца във вода - то се знае доста преди да се случи. Тогава пилотът трябва просто да се подготви - отваря сбруята, аз бих си хварлил и ръкавиците ако мога, за да работя с по-чувствителни пръсти във водата, да си взема въздух преди потапянето и да се гмурна. В зависимост от дължината на окачването - е възможно да се подаде глава зад крилото. ако не си излязъл от сбруята. А когато си извън сбруята - и е дълбоко - е определено предимство да знаеш да плуваш. :D

Hе мисли за крилото - то потъва сравнително бързо - само да му се напълни двоината повърхност с вода.

Ако мислите да организирате такъв курс - мога да допринеса с гумена лодка с мотор за помощ - но аз мисля да не се пробвам. 8)
Дърветата и храстите ми стигат. :lol:

A модерните безмачтови крила планират страхотно във водниа ефект, нали? Впечатляващо запазват енергията! А и пилотите си ги бива - като шуменски парапланеристи са - всеки ден са на баира. :shock:

Ех Докторе - да ти заема моето крило, че да долетиш до Сърбия, а ? :wink:

Вижте още едно ниско прелитане със заход за целно кацане:

http://vimeo.com/6560005


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 16, 2009 4:17 pm 
Излитане на тандем от вода на влек зад моторница - приводняване на поплавъци

http://www.youtube.com/watch?v=NUDSng2c5U0


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 10:25 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 10, 2009 8:45 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Вижте хората как си правят кефа!
Ако, имаше един тандем в бг...
Хем за возене, хем за обучение.... :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 10:32 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Тандем има, желаещи няма 8)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 23, 2008 10:28 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Има, има айде на байра.Това ще е крачка на пред в убочението.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 25, 2009 10:35 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Oбучение от глагола уча (обуча, науча, зауча, прoуча, недоуча ...
а бе иска си учене...да не ни подгони лингвистичната полиция...
доиде ли тандема ве, Miracles ?
:lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 25, 2009 11:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Само не ми е ясно какво става със запасния парашут след всяко приводняване ( по повод филмчето с тандема във Флорида)

Ако ще правите тандеми, повикайте поне Течо за консултант, че то май само той остана с опит от тандемно летене, макар и много отдавна. Няма да забрава как с него тренирахме тандем и на кацането се изпокарахме кой кога да бута. А Течо после летя с една много лека дама, за да не надвиши максималното тегло за големия Магик 177. При тандема е важно как ще си нагласите окачването на сбруите, за да не си пречите и за да може да се хварля парашут при нужда не дай боже. После трябва да оттренирате синхронно тичане за да не се спънете при излитането.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 01, 2009 3:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
krassi написа:
Само не ми е ясно какво става със запасния парашут след всяко приводняване...
Разпъване, съхнене, скатаване. Ако има приготвен втори веднага пак във въздуха. Рекорди правят хората, не си играят :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов