За кацане по дървета мога да споделя, но във вода - още не съм се приводнявал.
преди години беше мода да се носи в сбруята специален нож за отрязване на въжета или окачването на сбруята при приводняване. Специално измислен нож със закрито острие - нещо като безопасна игла - но с които нож бързо и ефективно да се работи.
Аз облитах доста нови крила за Pacific Airwave на морски бриз - Marina Beach - до Monterey в Kалифорниа. Вижда се на Google Earth. Там научих, че американските пилоти са давали по една жертва всяка година от кацане във вълните на Пацифика (Тихия океан). Просто вълната там е агресивна и ако не се отделиш от крилото - си заминаваш с него. Там летях с незаключен карабинер за бързо откачане при приводняване.
На нашия бряг за склон в Швеция сам чувал за 2 -ма които са се приводнили, мо на плиткото и само със сбран срам за пред публиката и колегите.
Днешните сбруи са доста лесни за отваряне в полет - само 2 катарами - и си навън. Ако се налага да се каца във вода - то се знае доста преди да се случи. Тогава пилотът трябва просто да се подготви - отваря сбруята, аз бих си хварлил и ръкавиците ако мога, за да работя с по-чувствителни пръсти във водата, да си взема въздух преди потапянето и да се гмурна. В зависимост от дължината на окачването - е възможно да се подаде глава зад крилото. ако не си излязъл от сбруята. А когато си извън сбруята - и е дълбоко - е определено предимство да знаеш да плуваш.
Hе мисли за крилото - то потъва сравнително бързо - само да му се напълни двоината повърхност с вода.
Ако мислите да организирате такъв курс - мога да допринеса с гумена лодка с мотор за помощ - но аз мисля да не се пробвам.
Дърветата и храстите ми стигат.
A модерните безмачтови крила планират страхотно във водниа ефект, нали? Впечатляващо запазват енергията! А и пилотите си ги бива - като шуменски парапланеристи са - всеки ден са на баира.
Ех Докторе - да ти заема моето крило, че да долетиш до Сърбия, а ?
Вижте още едно ниско прелитане със заход за целно кацане:
http://vimeo.com/6560005