Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Делта летене от Пастрина
МнениеПубликувано на: Чет Окт 08, 2009 12:08 pm 
Делта летене от Пастрина това лято - заснето от Робин Sandstrom

http://www.youtube.com/watch?v=m7uiC6mGo9I


Последна промяна Oggy на Пон Окт 12, 2009 6:54 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 08, 2009 12:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Много добро филмче. Оги, тази връв, дето се вее през цялото време отдясно на бара, има ли някаква идея, или просто пичът е забравил да я махне?

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 08, 2009 1:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 10, 2009 8:45 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Наско хвърли едни око в тази тема.
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=3470


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 08, 2009 1:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Аха, ясно. В същност уж знам и на живо съм виждал тази "джаджа" за променяне на геометрията, но не знаех, че въженцето е чак толкова дълго ... ;-) Пък и доколкото виждам пичът си излетя с висящото въженце, а би било логично да "напъне" профила едва след излитането ... Мерси за линка .. :D

P.S. Ааа, сега видях: при излитането въженцето е късо, а след това (има прекъсване на кадъра), става дълго. Явно междувременно е "напърчил" крилото ... :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 08, 2009 11:47 pm 
Позволете ми да обясня малко подробно за променливата геометриа. Практически!
Опъвнето на напречката зависи от модела на крилото и от опита на пилота. както при излитане и кацане, така и във въздуха. Нека взема за пример междинно крило с високо качество. Discus 15 което познавам доста добре. Когато излитам на влек опъвам напречката 1/4 за да сам управляем зад траика. Ако вятарът е по-силен и очаквам турбуленциа - тогава е 1/3 - таи-като във въздуха ми е по-лесно да отпусна, отколкото да напъна. Докато съм на влек. Когато летя термично употребата на променливата геометрия зависи от няколко неща! Колко са широки термиките и колко турбулентни. По-малко VG в ограничени и друсливи cърцевини, кадето ми е нужен по-малък радиус и повече реакциа на крилото. Когато планирам - изпъвам напречката и се източвам зад спеедбара, за да имам бърза реакциа на крилото при управлението. Попадна ли в широка и спокоина термиka . напрягам с 1/2 до 2/3, като вкарвам делтата в окражност, която се поддържа от качването чрез типcовете. Изгубя ли окръжността - отпускам напречката и центрирам - след което натягам малко. Става въпрос на чувство. Сравнително рядко сам влизал след планиране с опъната напречка в качване, в което продължавам кръговете без да отпусна крилото. Ако такава термика е турбулентна - тогава се боря повече за да сам центриран и да катеря оптимално с по-високо качество. Много зависи от натоварването на крилото, както от силата на качването и друсливостта.
Колкото до старта на Пастрина - Робин излетя с малко опаната напречка, както го посаветвах - за да има повече качество и набере бързо след старта. Аз се мернах във филма - но този ден летях с по-опънато крило, защото вятарът разбиваше термиките и аз ги използвах в набор срещу вятара и без кражене. Така набирах срещу вятъра в балоните по-ефективно.
Дано съм бил пояснителен


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 30, 2009 4:30 pm 
Променливата геометрия при кацането - аз обикновено я отпускам напълно - при междинно и състезателно крило. Това води до изнасяне на рамката малко напред, което ме кара да влизам с повече скорост в градиента на вятъра, за да не срина крилото ниско над земята а по скоро да го прилепя към нея. Модерните крила кацат добре и с опаната напречка - аз го правя това обикновено при реене на морския бряг, когато кацам на старта, където вятарът е силен и ламинарен. Или ако при кацането зает в захода да забравя да отпусна напречката. Това разбирам обикновено след кацането.

C Хокан Андерсон оттренирахме преди години на Сопот едно определено кацане с пълно изпъната напречка. Заходихме с Discus -ите си изпънати до краи. Навлязох в градиента с много скорост, прилепих се до земята, издържах в екранния ефект до намаляване на скоростта почти до сривната, където с много рязко движение изстрелях рамката право нагоре. Това откъсна потока и крилото спря моментално, защото не му дадох възможност да обърна качеството във височина, а по-скоро във въздушна спирачка. И спрях на крака.
Много интересна техника, която е добре да знаеш, че функционира. От тогава не ми се е налагало да кацам така.
Променливата геометрия е чудесно предимство на делтата. И е добре пилотите да експериментират с нея при полета и да я използват оптимално.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 31, 2009 4:12 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 28, 2008 4:14 am
Мнения: 11
Местоположение: boston
Цитат:
Това води до изнасяне на рамката малко напред



Всичко което казва Oggy е така по принцип, само една забележка, за да не стане объркване. Рамката не се мести напред и назад, защото е фиксирана с предните и задните въжета към кила, а горния край на рамката също е фиксиран към кила. Получава се една затворена геометрична система,която няма как да мърда.

http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... t=-9&pos=0

Това което мърда е напречката, и то повече в края който е откъм кила ( вътрешния), а външния се изнася напред, колкото позволява хлабината на платното. При това се увеличава ъгъла при носа на крилото, обикновено с 1-3 градуса, намалява се тунелността на изходящия ръб, което води до намаляване на ъгъла на атака на хордите в края на крилото ( затова модерните крила имат едно компенсаторно въженце което контролира ъгъла на външния спрог, така че да намалява антипикиращиа ъгъл автоматично, до известни граници).
http://www.icaro2000.com/Products/Hangg ... e/06-L.jpg

Другия важен ефект е че когато челния ръб се изнася напред, с него се изнася напред и хордата, и съответно центъра на прилагане на подемната сила се премества относително спрямо центъра на окачване ). Което ще рече че центровката се променя с един-два инча.Това е то...пуснах една илюстрациа на тази променлива геометрия.( забележете че сините линии са на рамката и предни и задни въженца и те не мърдат.Червените и зелените линии показват позицията на напречката и бедрата в двете краини позиции)Разбира се всяко едно крило си има специфични особености, хода на преместване се различава и т.н. Но ефекта по принцип е това.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 31, 2009 5:55 pm 
Опитвам се да обясня практически, а не теоретично.
Tеоретично има някои особености, които се различават при конструкцията на различните модели - които повлияват както спрогсите, така и типсовете.
И наистина преместването на рамката се усеща спрямо пилота. Тоест за мен крилото става носолеко - което ме кара да придарпам рамката още малко. При някои крила усещането е, че носът определено тегли нагоре, което ми се случи с Ламинар SТ при казане в ограничена и турбулентна площадка във Франция - и ми се наложи да кацна в клоните на 2 дървета. Вдигането на носа при отпускане на напречката в турбуленцията доведе до промяна на курса и нямах височина да коригирам с набор на скорост и избрах наи- безболезнената възможна алтернатива. След този случаи отпускам напречката по от високо ако се съмнявам за турбуленция или кацам с малко опъната напречка.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов