Цитат:
Това води до изнасяне на рамката малко напред
Всичко което казва Oggy е така по принцип, само една забележка, за да не стане объркване.
Рамката не се мести напред и назад, защото е фиксирана с предните и задните въжета към кила, а горния край на рамката също е фиксиран към кила. Получава се една затворена геометрична система,която няма как да мърда.
http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... t=-9&pos=0
Това което мърда е напречката, и то повече в края който е откъм кила ( вътрешния), а външния се изнася напред, колкото позволява хлабината на платното. При това се увеличава ъгъла при носа на крилото, обикновено с 1-3 градуса, намалява се тунелността на изходящия ръб, което води до намаляване на ъгъла на атака на хордите в края на крилото ( затова модерните крила имат едно компенсаторно въженце което контролира ъгъла на външния спрог, така че да намалява антипикиращиа ъгъл автоматично, до известни граници).
http://www.icaro2000.com/Products/Hangg ... e/06-L.jpg
Другия важен ефект е че когато челния ръб се изнася напред, с него се изнася напред и хордата, и съответно центъра на прилагане на подемната сила се премества относително спрямо центъра на окачване ). Което ще рече че центровката се променя с един-два инча.Това е то...пуснах една илюстрациа на тази променлива геометрия.( забележете че сините линии са на рамката и предни и задни въженца и те не мърдат.Червените и зелените линии показват позицията на напречката и бедрата в двете краини позиции)Разбира се всяко едно крило си има специфични особености, хода на преместване се различава и т.н. Но ефекта по принцип е това.