Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:02 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: НАРЕДБА № 1
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 1:16 pm 
Вероятно сте запознати с Наредбата и с член 5:

НАРЕДБА № 1
от 16 януари 2003 г.
за свидетелствата за правоспособност на авиационния персонал

Чл. 5. Не се изисква свидетелство за правоспособност за лицата, които самостоятелно използват едноместни въздухоплавателни средства с максимална маса под 70 kg - когато са без двигател, и с максимална маса под 120 kg - когато са с двигател.

Ами след като няма държавно изискване за лиценс на летящите - вие спокоино можете да си правите каквото си искате.
От една страна това като че ли допринася за анархистично развитие на ултралеките въздушни спортове (които влизат в оказаните ограничения в наредбата).
От друга - ви прави беззащитни пред прокурор и съдия. В случаи на инцидент.

Аз ако мога да летя без лиценс - кво ме интересува Национален Аероклуб, кво ми дреме за федерация?
Само ще гледам да не кацна в някои двор, че да ям пердах ако потроша нещо!

И как българска федерация по пара и/или делта може да бъде легитимна.
Въобще да не помисляме за БНАК.

И да не споменавам за намиране на прилично застраховане !?

Лоша работа!? :?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 1:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Оги, дали е лоша или добра работата е дълъг и сложен разговор, обаче има едно нещо сигурно: в готвещия се вече нов Закон за въздухоплаването, вече няма да е така (за голямо наше общо съжаление).

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 3:53 pm 
Аз намирам да е лоша работа да излагаш себе си, пътника си и другите във въздуха и на земята на от малък до смъртоносен риск - и обществото да ти разрешава да го правиш това без категоризация или правоспособност.

Каква промяна се очаква в новия закон за въздухоплаването? Дали имаш предварителна информация Наско? И кога ще бъде пресложен и приет? Предполагам, че ще има уеднаквяване с изискванията на ЕС ?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 4:18 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Грешиш, Оги:

Чл. 5. Не се изисква свидетелство за правоспособност за лицата, които самостоятелно използват едноместни въздухоплавателни средства с максимална маса под 70 kg - когато са без двигател, и с максимална маса под 120 kg - когато са с двигател.

Този член не се отнася(ше) за тандемни пилоти.

Относно новият Закон, информацията ми е неофициална и затова не искам да я разгласявам. В крайна сметка, важно ще е това, което се внесе и гласува, а не това, което аз знам.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 6:13 pm 
Извиняваите, но се зачетох още и понеже в петъчния ден имам свободно време - ми се иска да уточня следното.
Според Наредбата - Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" към министъра на транспорта и съобщенията:
1. издава и преиздава свидетелствата за правоспособност по тази наредба;
и т.н
И понеже тандемните пара и делтапланери са под 70 кг, но са двуместни, а моторните двуместни траикове също могат да са под 120 кг - логичният ми въпрос тук е: ГВА ли издава лиценсите след като проведе теоретичен изпит и евентуално провери практическите умения на кандидата.
Или тандемните делта и пара пилоти и мотопилоти на 2местни траикове са нередовни според БГ законодателството?
И както се спомена преди - си летят на собствен риск, както и пътниците им?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 6:30 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Оги, истината е даже по-абсурдна. В същност в момента един тандемен парапланерен пилот или пилот на двуместна мотоделта, дори и да иска да бъде перфектно изряден, няма начин да бъде такъв.

Ето защо: Формално, ако се чете Закона, трябва всички тандемни пилоти, както и мотоделтисти на машини над 120 кг, да имат някаква форма на PPL лиценз. Добре, ама в България няма сертифициран от ГВА въздухоплавателен център, който да провежда курсове нито по мотоделта, нито по парапланеризъм за тандемни пилоти. Както много пъти съм подчертавал, лиценците, които в момента издава БНАК, са единствено спортни лицензи (дават права за участие във FAI мероприятия) и нямат никаква стойност, съгласно българското законодателство към момента.

Може би това скоро ще се промени, обаче ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 6:50 pm 
Благодаря Наско - мисля, че разбирам колко сте на никъде за момента!
А и се оказвате и прокурорски агнета - ако недаи си боже - нещо се случи.

А от кого зависи да се направят промени в правилната посока?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 7:08 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Оги, за отговор на този въпрос може цяла кофа мастило да се изпише, но накратко редът е: Комисиите в БНАК подготвят предложения - БНАК внася предложенията в ГВА, ГВА ги утвърждава (или не). Поне така вероятно ще става, когато и индивидуалните пилоти ни защипят със закона.

Ако комисиите в БНАК не подготвят разумни и приложими предложения за регламентиране на спорта, то ГВА, тъй като е държавен орган и това е тяхно задължение, ще направят такива регламенти, каквито тях ги устройват (и каквито вероятно нас изобщо няма да ни устройват).

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 8:16 pm 
Струва ми се, че за да се легитимирате ще трябва да се организирате в здрава асоциация на делта, пара и мото летящите. И да поискате от ГВА да ви делегира правото за лицензиране. Можещите и опитните са при вас, а не у ГВА. Те и вие го знаете и затова ГВА може да оутсорсва (делегира) правата у асоциацията, като запазва правата си на контролен орган.
Струва ми се, че БНАК е също толкова немощен по въпросите на делта, пара и мото летенето колкото ГВА поради непознаване спецификата на делта, пара и мотоделта и мотопара летенето.. Вероятно имат желание да помогнат, но финансите са само за заплати и няколко състезания ?
БНАК ще е много облекчен, ако една работеща асоциация върши част от работата им. Спортната имам предвид.

Една такава асоциация има интерес да лицензира и да регулира лицензираните летящи. Да ги предcтавя и защитава правата им. Да успее да уговори групова застраховка на лицензираните с читава застрахователна компания. Има такива за летящите в ЕС.

Тук виждам един проблем - асоциацията трябва да се финансира - и един вариант е плащане на членски внос.
Имат ли летящите в БГ желание да плащат членски внос?
Или днешният безплатен и безотговорен анархизъм им пасва?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 8:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Oggy написа:
Имат ли летящите в БГ желание да плащат членски внос?
Или днешният безплатен и безотговорен анархизъм им пасва?


:lol: :lol: :lol: Ами ако не възприема тези въпроси само като риторични, ще кажа, че отговорът на първия е не, а на втория - да. По-важно е обаче какво ще стане след като по новия закон вероятно вече ще се иска държавно утвърден лиценз за парапранеризъм. Тук вече не ме питай - не знам ... :lol: :lol: :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 9:10 pm 
Не само пара - ами и делта и мото.
Само си представете, че аз, като лицензиран в ЕС пилот се оплача пред ГВА, че един пилот не ми е дал предимство в термиката когато сам летял в БГ? И е създал предпоставка за сериозно произшествие? И какво се случва след като горкият пилот няма лиценз?
Мааму стара, вие си игрете с огъня, ако не направите каквото трябва.
Сега чета каква радост обзема малкото делтапилоти, че могат да се опитат с тандем. Чудесно е това - ново крило, нови възможности.
Крилото го познаваме! То е подходящо!
А има ли този тандемен пилот категория да лети с тандем? Има ли спасителен парашут за тандем - каквото трябва да е задалжително. И тои колко дълго е летял с делта, какъв опит има с делта, че и с тандемна, че да си позволи да рискува пътника си?
Не е ли същото за тандем парапилотите? Които наблюдавахме с ужас да летят аеробатика с нищо незнаещите мацки това лято ниско над Ушите на Витоша?
Или това сe приемa за нормалмо?
A Мърфи ?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 9:39 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Настоящият закон, бил добър или лош, защитава правата на летящите, по отношение на бреветирането възможно най-добре. Усложняването на процедурите и въвеждането на нови изисквания ще бъде поредната възможност за поглъщането на едни пари. Въпросът би трябвало да се ограничи с някакъв контролен тест, който да показва дали кандидатът има нужния минимум познания, за да изпълнява полети с едноместен летателен апарат със съответната допустима маса. Но в България това няма как да стане - ще се задействат една камара бездънни дупки за пари, а крайният потребител на продукта, очаквал да поеме само сопичката с еднократно нелубрикирано отривисто движение ще се чуди как са успели да му натикат и двете я съпътстващи сферични тела. Аз не се чувствам застрашен от едноместен трайк тежащ 40 килограма с 5 литра бензин, нито от парапланериста, който прелита над мен. Не съм се интересувал какво е статуквото на подобни летателни апарати в другите страни - членки на ЕС но ако проблемът бе толкова сериозен със сигурност щеше да бъде решен с поредната директива, без дори да се допитат до този форум, така, че проблемът за бреветирането при тези категории, които според действащото българско законодателство не е релевантен и смятам, че подхващането му от страна на летящите няма да подобри абсолютно нищо. Ако се опитат да ни изцепят нещо тогава би било резонно да се защитим, но за момента ме съмнява да тръгнат да ни ръбят много, защото после някой трябва да си губи времето с нас.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 06, 2009 11:20 pm 
Ами Митак - позаинтересуваи се как е в ЕС - остави малко кифтетата. :D
И според сегашния закон - ти нямаш нужда от бревет, нали така? Затова ти е добър за момента.
Ако имаш лиценс - кои ти го е издал тогава? След като законът казва, че не ти трябва?
Аз започнах оттам приказката.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов