Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 11:20 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Ревю на крило
МнениеПубликувано на: Съб Ное 07, 2009 5:55 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 07, 2009 5:44 pm
Мнения: 18
здравейте всички в този форум.бих желал ако е възможно по опитните да направят ревю на
някои по извесни крила например крила на wils wing или aeros за да могат по незапознатите
като мен да направят своя първи избор по лесно.благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Ное 07, 2009 10:22 pm 
Мога да опиша крилата на Аерос - защото съм ги летял всичките - Тarget 16, Discus 14 и 15 и Combat 13 и 14. Но на теб ти трябва едно крило, вероятно за начинаещ. И ако си минал курса за първоначално обучение - ще можеш да продължиш с Таргет. Поне 2 сезона - в зависимост колко часове можеш да натрупваш през сезона.
Сподели нещо за себе си - имаш ли летателни умения и какви? И колко тежиш? Тогава мога да препоръчам крило и да обясня защо! :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Ное 07, 2009 11:12 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 07, 2009 5:44 pm
Мнения: 18
имам предвид крила клас 1-2 на най извесните марки,които стават за след обучителен период.
бих искал да закупя чисто ново крило ,но не знам към коя марка да се ориентирам за това
и въпроса ми е такъв.разликата между различните марки крила качеството на изработка,цена-качество,използвани материали,сертификати и.т.н.всичко което може да ми свърши работа за
бъдещата ми инвестиция.аз съм 90кг с мн малък опит.и по специално се ориентирам към следните
производители.Finsterwalder & Charly.WilsWing.aeros. Icaro.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 2:31 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Аз съм летял на Аерос Дискус ( закупен от Оги преди ниаколко години), а също съм пробвал крила на Willswings, U2 и Спорт и Фалкон когато са идвали за демо на Морнингсаид. Моето впечатление от Дискус е общо взето добро. Качеството на изработка е солидно, макар и малко грубо в някои възли. Имах няколко забележки кам крилото. Първо теглото...тръбите които се ползват са руски и са по-дебелостенни, поради което теглото е с 2 килограма повече от това на аналогичното WW крило U2. Второ, имаше няколко пина на рамката, които пуснаха ръжда ( което е доста дразнещо и аз не можах да повярвам че украинците са сложили такива пинове, при положение че твърдят че ползват хардуер на Финстервалдер ) ). Накраиниците на латите бяха от типа с натискане с пружинка, аз се наложи да си ги смения с по-модерния тип сгъващи. Възможно е вече Аерос да са минали на такива. Другото дразнещо нещо беше че при едно по-твърдо кацане се беше разрушила една вътрешна втулка на рамката, и дефекта е почти невидим, ако не го разглобиш. Аз писах на Аерос и им пратих снимка и им препоръчах да слагат по-дебелостенна втулка, защото по нея има толкова много отвори, че наистина е лесно да се разкъса при твърдо кацане. Те ми отговориха че са съгласни с критиката и ще слагат за напред по-дебелостенна втулка.
Като геометриа Дискус е много подобен на U2, но има една съществена разлика..U2 е без антипикиращи въжета ( има мачта, но е с 4 спрога) , което дава предимство на U2 в качеството . Затова ако трябва да избирам, бих избрал U2...по-леки тръби, по-чиста аеродинамика, почти същата управляемост и стабилност, хардуера е гарантирано неръждаем. Между другото Аерос сега правят Дискус със рамки на Willswings ( Дискус C)...което показва че много добре знаят кой хардуер е по-добър.
Willswings имат и едно крило между U2 и учебния Фалкон..това е Спорт2-много сладко крилце с извити краища и с по-малко качество от U2, но също много управляемо ..крило за хора които търсят леко управление и лесна експлоатация с прилично качество. Aерос нямат такав модел между Дискус и Таргет.
За Икаро имам впечатление само от хардуера...както казват тука.."piece of Art" - много фина изработка, платната са с високо качество. Манфред Румер , който ги проектира, е супер-пилот и конструктор с доказани качества, в екипа са още двама -трима пилоти, които са и шампиони и то сегашни.Това което прави впечатление е че е мислено за всяко болтче, гаика , пин-че, важенце. Направено е максимално леко, доколкото инженеринга позволява, без да се прави компромис със здравината. Харесват ми много, но са скъпи.
Така че, ако трябва да обобщя, избери Аерос , ако искаш ниска цена и прилично качество, а ако можеш да си позволиш по-висока цена, Willswings и Icaro.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 3:22 am 
Теглото ти е близко до моето - аз съм 88 кг - със сбруя Мит 2 и спасителен парашут Конар 18, дрехи и вода - се окачвам 105 кг под крилото. След като летиах на Дискус 14 и на Дискус 15 - ми стана ясно, че предимството ми е на Д15. Което летях 2 сезона - сега съм с Комбат 14.
Краси е до някаде прав, но тои летя Дискус много малко и то първия модел. Които оттогава бе подобрен. Дискусът се тримува сравнително лесно и 2 ма шведски състезателни пилоти се класираха 2ри и 3 ти с тримувани Дискуси срещу безмачтови крила. Това лято в силен вятър сравнявах качеството на нов Дискус спрямо моя Комбат във въздуха и бях изненадан колко добре пробива с малко пропадане. Пилотът летеше и със новата по-аеродинамична сбруя Мит 3 - което е също от значение за подобряване на качеството.
Дискус определено е предпочитаното крило при нас - тои е в горната граница на 1-2 клас. С изпъната напречка има доста добро качество. Другото предимство е обслужването - резервните части са евтини и се доставят доста бързо. А мен лично използването на руски тръби ме кефи - те издържат на по-груби кацания и понасят транспортните удари много по-добре. Естествено цената също е добра и не само това - а и се запазва висока по-дълго време. В момента отбелязвам сериозно търсене на употребявани Дискуси - и малкото които получавам се продават сравнително бързо.
Няма да коментирам другите производители. Не ги летя вече.
Хубаво е да си прецениш добре техническите умения и финансовите сили - аз забелязах, че в БГ максималната граница за покупка на делтапланер е 1000 лв! И ако нямаш достатъчен опит - не те съветвам да си помисляш за ново крило. Има толкова добри за започване в диапазона до 1-2000 лв.

А аз написах малко за първите си по-дълги полети - за които можете да прочетете тук:
http://hanggliding-bg.com/forum/viewforum.php?f=4


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 2:30 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 07, 2009 5:44 pm
Мнения: 18
благодаря за изчерпателните отговори.но имам още въпроси:краси ,какво излиза на практика
аерос ползва хардуер на Finsterwalder и рамки на wilswings ( Дискус C)това значи ли че те просто зглобяват крила с чуждо ноу хау?накрая може би излиза ,че планерите са еднакви само марките различни.и друг въпрос :има ли огромна разлика между тези 4 марки крилa(Finsterwalder & Charly.WilsWing.aeros. Icaro.) в качеството
използвания алуминий технологиите нововъведенията.колко често те изкарват нови модели или само правят фейс лифт на даден модел?гледайки в интернет забелязах само тези 4 марки крила
като по сериозни съвременни производители(ако греша моля ме поправете).и друг въпрос с каква скорост се развиват технологиите в делтапланеризма,какво се променя с годините,може би качеството на тръбите на плата на въжетата ?какво се е променило през последните 10 години? :?: :?: :?:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 6:01 pm 
Радосттно е, че има такова силно любопитство у бъдещи делтапилоти. И понеже времето за отговор е ограничено - ще нахвърля следните корекции на изговореното тук.

1. Делтапланерите нямат хардуеар - Краси по добре да използва "ДОГРАМА", за да е близо до истината. :D
В случая тои се опитва да опише обтекаемата тръба на рамката на Дискус А и B модел, която се произвежда от Финстервалдер. Дискус C модел е с обтекаема рамка на WW - и това е единственото заето от други фирми. Това спестява на различните производителите на крила да инвестират в разработка на идентични обтекаеми профили. А всички производители купуват швеицарските алуминиеви тръби за останалата "дограма" на крилото.
2. Краси летя на Дискус много отдавна и неговия "софтуеар" не е уппдатиран с последните разработки. :shock: Втулката тръбичка, която тои критикува - се деформира само при неконтролирани crash кацания - и тя естетсвено се сменя, а не се поправя. Не струва скъпо. Както и пластмасовите накраиници на рамката - които също могат да се деформират и се сменят. Както и бедрата на рамките при деформиране или счупване. А аз препоръчвам да се сменя и централния болт след грубо кацане.

Преди 3 години докарах до БГ един по-късен модел Дискус 14 и Краси го литна за 30 мин - но е пропуснал да забележи новата "дограма" както и новите закопчалки на латите. На другия ден Течо опита същия планер и остана очарован след като кацна на Червен Бряг от Пъстрина. При сравнително маргинални условия. Ама нека тои сам си даде мнението за крилото. Вижте снимка на старта този ден:
http://hanggliding-bg.com/photogallery/ ... um=9&pos=1

Разлика между 4-те крила има - Финстервалдер не произвежда спортни крила, Спорт 2 на WW не може да се сравнява по качество с Дискус - това сме го отбелязали при сравнителни полети тук, U2 се искарва, че е със същото като Дискус качество, но в състезанията при нас - Дискусите дават по-добри ресултати.
Вероятно, защото се летят от пилоти с по-добър "софтуеар" Хокан Андерсон - топ пилот - лети в къщи с Дискус 14 - сега му поръчах новия Комбат с опашка за състезанията през 2010 г:
http://hanggliding-bg.com/photogallery/ ... =10&pos=13

За един начинаещ пилот като теб - наи-доброто решение е да си намери читав инструктор, които има опит с различни модели крила и има добра история за обучаване на нови пилоти. Тои ще те насочи какво крило да си купиш - ново или употребявано. Защото ще е преценил летателното ти умение.
На добър час с обучението Jimi Abv :lol:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Е, не е баш така ( само сглобяват ). Аерос си развиват своя концепция за крила във всеки един клас крило. Те имат потенциала на една известна авио-конструкторска школа още от времето на конструкторското бюро Антонов, имат възможност да изследват крилата си в тунел и т.н. За едно крило е важно кое лети ( платното като геометриа ) и в това отношение те са оригинални. Много производители напоследък се насочиха кам крила с извити елиптични краища, но Аерос си държат линията на отсечен край с добавяне на специален накрайник за намаляване на индуктивното съпротивление ( говоря за Комбат-а). За средния клас Дискус също си е оригинален, макар наистина напоследък крилата започнаха много да си приличат , има си тънки нюанси. Това че ползват дребни части и хардуер от други фирми е нормална практика навсякаде. Примерно Финстервалдер продава дребни части на кого ли не...това си е бизнес. Тука на времето дори Бил Бенет Делта уингс купуваше пластмасови части с логото на UP. Много фирми днес ползват накраиници на лати, разработени от Мойес. Лошо няма.
Финстервалдер имат разработени серия крила които са специално конструирани да бъдат свръх-леки и свръх -сгъваеми на късо до 1.8м. Имат доста оригинални разработки и произвеждат както казах доста хардуер за други производители на делта. Аз лично нямам впечатления от техни крила, не са ми попадали, а и не ги виждам да се явяват по състезания, но това нищо не значи. Много хора не летят състезателно, а за кеф и е възможно някои модели на Финстервалдер да летят добре.
По отношение на алуминия. Има две тенденции. Едната е да се ползват по-дебелостенни тръби с по-мека и гъвкава сплав 60-61 Т6, а другата е да се ползват 70-75 Т6, които са много по-здрави и тънкостенни, но и са по-крехки и не се огъват така лесно.Повечето производители минаха на този втория тип алуминиева сплав, но с голяма неохота, защото е доста по-скъп. Примерно тука в US го ползват, но скърцат със зъби, защото е внос от Европa и им излиза солено. Аерос явно имат гъвкава политика и правят само Комбат със тънкостенни тръби, а останалите им крила са с руска сплав, която отговаря на 60-61 Т6, руския дурал е с имена от сорта на Д 16 Т и т.н.
Финстервалдер прави тънкостенни тръби с дебелина на стената от 0.45 до 0.9mm и това им прави крилата изключително леки. Икаро ползва тръби с дебелина на стената 0.9мм , а за лати ползват 12мм диаметер с дебелина на стената 0.45, което ги прави по-здрави и по-леки от карбоновите . Това има значение за устойчивостта на профила на крилото при високи скорости.
За тенденциите в дизайна на делта през последните години може да се говори много. Основното беше появата на крила без мачта, което позволи аеродинамичното качество да стигне до 15, платната станаха с по-малко усукване, по-изпънати, с по-малко бръчки, с по-здрави материали , които са специално разработени да стареят по-малко от УВ лъчите.Карбона навлезе доста в по-състезателните модели, вече има 100 % карбонови крила.
Навлязоха т.нар спрогове , това са вътрешни подпори на платното за поддаржане на ъгъла на усукване на крилото ( вместо външни въженца, които правят повече съпротивление ). Напоследък има връщане на мачтите, защото се оказа че гредите за напречка са доста скъпи, добавят тегло, а мачтата ако не се състезава човек си е ОК.
По отношение на производителите, бих казал че Moyes и Willswings са с най-голям капацитет и традиция и имат пълна гама крила за всеки...от начинаещ до състезател. Икаро 2000 счщо са добри, но произвеждат и продават по-малко. Аерос настига големите благодарение на по-ниски цени и сравнително добри като аеродинамика крила. Аерос прави и ригид крила Phantom, които са с много оригинална концепция.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: 000
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 7:58 pm 
0000


Последна промяна Te4o на Вто Сеп 28, 2010 10:56 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 8:00 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Аз се стремя да бъда максимално обективен при оценката си за тези крила.
Дали е хардуер или не, не е важно.Еи тука една от дефинициите на харджаре.

1. The generic term dealing with physical items as distinguished from its capability or function such as equipment, tools, implements, instruments, devices, sets, fittings, trimmings, assemblies, subassemblies, components, and parts. The term is often used in regard to the stage of development, as in the passage of a device or component from the design stage into the hardware stage as the finished object.

Но за да не бъда голословен, извадих от архивите си снимки на това крило. Тези снимки съм ги пратил на Оги навремето, както и на Аерос. Не може в днешно време един сериозен производител на авиационна техника да ползва болтове и части които корозират, да не говорим че ръждата пусне ли веднаж по платното, няма изчистване. Крилото винаги съм го съхранявал на сухо в гараж.

http://www.scrapblog.com/viewer/viewer. ... id=2321870

Аз искрено се надявам че Аерос вече не ползват такива части, но това че моето крило беше с такива части е факт. Аз имах пълно доверие на Аерос и на Оги и бях шокиран да открия при рутинен оглед как беше сглобен възела на напречката с бедрото ( това е една от най-важните сглобки на делтапланера )Обърната наопаки сателитна шайба? Че то е готово да се изкриви при по-голямо усилие.
Не ме разбирайте погрешно! Крилата са добри като концепция, но тези пропуски в изработката и ассемблажа и качествен контрол ме карат да имам едно наум. Такива издънки не могат да се видят при Willswing или Icaro например. Sorry Oggy, но просто защото ти си деалер на Аерос и имаш интерес от продаване на повече крила не означава да си затваряме очите пред недостатаците на едно или друго крило.Отново искам да подчертая че нямам лоши чувста към Аерос,напротив, симпатични са ми като производител и си давам сметка че за тази ниска цена е неизбежно да има минаване на по тънко с качеството на материалите.

http://www.willswing.com/prod2.asp?theC ... heModel=u2

Погледнете отблизо рамката на Willswing и вижте пиновете, вижте сглобката
Няма база за сравнение просто. Всичко е изработено солиден метален блок, няма пластмасови кутиики които се пукат при първото по-тежко кацане...а тия кацания са неизбежни в делтапланеризма. Не искам да влизам в излишни спорове и пререканиа и намеци от сорта на "дограми " и т.н. Човека питаше за мнение и оценка и аз си го давам. Сложете два планера -един Дискус и един U2 един до друг и сравнете. Аз съм го правил и си имам мнение по въпроса. Може Аерос да са си подобрили производството, но все още не са на нивото на Willswings.
Спорт-2 не е планер който да се сравнява с Дискус. Той е друг клас крило и просто попълва ниша в пазара за определен тип пилоти. А U2 определено има малко по-високо качество просто поради скритите спрогове и липса на антипикиращи въженца.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 8:17 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 07, 2009 5:44 pm
Мнения: 18
здравейте краси оги te4o.благодаря за обемните отговори.сега бих искал да бъда по конкретен
с моят въпрос.интересувам се от клас Intermediate на съответните марки крила.и да не съм голословен:аерос- discus.WilsWing-Falcon 3.Finsterwalder-Perfex.ако може да направите коментар
за всяко едно по отделно и какви са вашите предпочитания и защо.за приликите и разликите между тях като Nose angle:Weight:Surface:span:Glide ratio:Packing lengthes:Price:(какво означават те?имам в предвид не прекия превод а значението им за поведението на планера и различните стойности при различните производители.)и други.не мисля да се състезавам с крилото просто да се забавлявам.и бихте ли обяснили кое крило е по напред от друго с кое можеш да се задържиш по дълго в въздуха и.т.н. :?: :?:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 11:09 pm 
Разбирам нивото от което искаш да започнеш летенето.
Falcon и Perfex са следучебни крила с открита напречка, които се сравняват с Таргета на Аерос. При мен не са популярни, защото не могат да се буксират след траик. Таргет може да се буксира и е предпочитан модел за моторизиране. Така че ако ти трябва крило за кеф и за развитие - Таргет е правилният избор. Скатава се на 2 м при желание. И бедрата за рамки са обли и не са скъпи - а това ще чупиш в началото.
Дискус е когато успееш да натрупаш 50-60 часа. Забрави го за момента - почни със сигурното.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: 00
МнениеПубликувано на: Пон Ное 09, 2009 12:18 am 
0000


Последна промяна Te4o на Вто Сеп 28, 2010 10:54 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 09, 2009 4:59 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Jimiabv, и Течо и Оги и аз сме инструктори и пилоти,приятели сме и сме летяли дълги години в един клуб.
На въпроса за сравняването на крилата. Всички тези модели Фалкон, Tаргет и Перфекс са долу горе от един класс "Novice" Начинаещ. Те са крила с единична повърхост, открита напречка и качеството се движи около 8-9-10. Финстервалдер набляга на факта че има качество 10. Пропадането ( мин) им се движи в рамките на 0.9 до 1.1 м/сек, имат много ниска минимална скорост и излитането и кацането са просто детска игра. И трите модела имат вариант за сгъване на късо около 2 метра. Това е предимство при пренасяне със самолет и при съхранение в градски условия. Повярвай ми, съхранението е голям проблем. Ако нямаш гараж или склад, размера на делтата е проблем.Сгъването на късо си има и недостатъци..поврежда се челния ръб , по-бавно сглобяване и т.н. Дискус е advance intermediate, което ще рече че наистина ти трябват натрупани часове , за да го летиш безопасно. Същото важи за U2. Що се отнася до performance, тези първите модели за начинаещи имат един общ недостатък..при силен вятър не могат да пробиват много...стане ли 8-10 метра в сек, ще стоишн на едно място във въздуха. От друга страна, ако си помислиш, над 8-10 м не е безопасно да се лети така или иначе, защото турбуленцията става силна. Така че ако е за кеф, Оги е прав. Твърдението че Фалкона не можел да се тегли на влек е , меко казано несериозно..цяла America лети с Фалкони на влек откраи време. Но в БГ въпроса с влека въобще не е актуален, има толкова много планини.
Сега , друг е въпроса че Фалкона е в Америkа, а Таргета и Перфекса са в Европа...от тази гледна точка наистина е по-практично да си купиш крило от тука. Оги внася крила редовно, и е коректен, аз съм много доволен от вземане-даване с него.
Винаги ми е помагал, правили сме си услуги и когато можем, летим заедно с удоволствие.
Сега, ако държиш на лъскавина и високо качество и ако парите не са ти проблем, Фалкона е добро решение. В БГ има вече внесен един, можеш да го видиш и да прецениш дали ти харесва. А за по-дългосрочно решение след първото крило идва ред на крило от типа на Спорт-2, което е също толкова леко, с малко на брой лати, но с много по-добро качество ..тогава 8-10 м с ветрове няма да те спират.
На въпроса с кое крило можеш да се задържиш по-дълго във въздуха...специално за тези крила е почти едно и също, всичко зависи от пилота и от умението му, разликата в крилата е наистина минимална.Може да се предположи че поради по-леките тръби Фалкона и Перфекса ще имат малко по-добра управляемост, защото инерциата в края на крилата е по-малка...по-малка маса:по-малка инерциа.Факта е че един пилот в US, Давис Страуб прелетя над 300км с Фалкон...т.е. всичко е до пилота.
Освен изброените крила, има още два модела на Moyes -Малибу, и на Airborn Фън...но те са чак в Австралиа.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 09, 2009 5:25 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Zabravihme da spomenem i Relax na Icaro...edno prekrasno krilce, ako parite ne sa problem:

http://www.icaro2000.com/Products/Hangg ... /RX2.htm#0


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов