Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:19 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: OWENS VALLEY
МнениеПубликувано на: Пет Апр 02, 2010 7:24 am 
Отдаде ми се възможност да прeведа и донапиша за летенето ми в Owens Valley - Калифорния и Течо я постави в сайта си. Етьо линка за които им се чете за височинно летене с делта :)
http://www.hanggliding-bg.com/ochite%20otvoreni.php

Ние планираме да летим седмица в БГ - Хокан Андерсон кацна в БГ снощи, аз докарах едно супер състезателно крило за него - Комбат 13.2 с опашка. Аз ще полетя с Таргет 16 и нова сбруя Myth 3. Утре е обещаващо на Пъстрина - дано има и други да полетят с нас.

Весели Великденски празници и успешно делта и пара летене за летния сезон ви пожелавам


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 02, 2010 10:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 178
[url] :wink: [/url]


Последна промяна Georgiev на Вто Сеп 20, 2011 2:31 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Апр 03, 2010 7:44 am 
Този Комбат е 13.2, специално произвведен за Хокан Андерсон - долните странични въжета са скъсени, чисто ново е крилото, фабрично облетяно. Не се продава.
За сега :lol:
Има друг Комбат 14Л smoked sail, летян 8 часа само от мен, цената му е 4500 Евро.
Тук са техническите данни на Комбат
http://www.aeros.com.ua/structure/hg/tkcbt_en.php

Вчера си прегледахме новите крила и сбруи, днес може и да хвръкнем ако даде време за това. :?:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Апр 03, 2010 7:42 pm 
Пъстрина даде време днес. При пристигането вятърът бе 5-6 м/с. Сглобихме делтапланерите, аз регулирах сбруята. Вятърът позасили до 12.8 м/с с термиките. Хокан излетя с Комбата и цял час рееше на склон и термика.

Изображение

Аз изчаквах - все пак моя Таргет е доста по-бавно крило. И когато духаше 7-8 м/с - се изстрелях и аз. След половин час и при доста по-силен вятър набрах към 500 м над старта със силно отнасяне. Хокан бе над мен и не го виждах.

Изображение

Реших да не тръгвам още към бензиностанцята оттатък Враца. Хокан продължи с изнасянето, а аз се върнах на склона. След което цели 2 часа се борих да се кача високо - но термиките бяха разбити и в кpаина сметка кацнах в с.Долно Белотинци. Хокан успя да набере до 1750 м и от Веслец да долети до кацането с 120-130 км/ч земна скорост. Събраха ме бързо, натоварихме и Хокан, не пропуснахме и бирата. Интересен летателен ден - а утре имаме още по-големи очаквания


Последна промяна Oggy на Нед Апр 11, 2010 3:45 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 05, 2010 8:21 am 
Над Околчица се появиха първите високи кумулуси, които индикираха слаб западен ятър във височина. В долината вятърът бе източен, които почти не достигаше до рампите на старта. Разпънахме крилата си, чукнахме се с яйца и ядохме козунак докато изчаквахме условия. Една ранна пара индикира много слаби качвания и едва към 14.30 се реших да застана на старта. Изчаках 2-3 м/с полъх и излетях. Обиколих всички познати ми места за термика, но без особен успех. Преместих се ниско над скалите, където помъчих една нула. След като пропаднах - се насочих лъм бензоностанцията. Там си хванах едно слабо качване на ниско и тренирах Търгета в термично реене десетина минути. Ливадата над пътя блестеше напоена с много вода, затова заходих и кацнах на сухо под пътя. Хокан беше вече във въздуха и набираше в слабо качване пред старта. Докато си взема бира от ресторанта - той вече бе достигнал Искъра и бе явно, че качванията свършваха няколко стотин метра над старта. След 40 мин Хокан долетя и кацна за студена бира при мен. Малко след него се присеми и Георги от Монтана с пара.
Врачански пара пилоти полетяха и единия от тях ни стресна като кацна с идеален гръбен вятър. Мислехме си да го глобим с бира, ама нали кацна над пътя - размина му се. :lol:
Днес и утре сме на изчакване, дано мръсотията над БГ се изнесе бързо, че да полетим още малко тази Великденска седмица


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Eto snimki
МнениеПубликувано на: Пон Апр 05, 2010 1:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 178
:lol:


Последна промяна Georgiev на Вто Сеп 20, 2011 2:34 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 12:01 am 
Добрите новини от Околчица са, че рампата има нови дъски в горния си край.
Благодарност на врачанските пилоти за подмяната.
Струва ми се, че ако някои от върховете на подрасналите дървестни храсти се подрежат - обтичането на рампите ще е по-добро. При вчеращните излитания не усетих завихряне на потока може би защото все още няма листа. А при старта ми с Тaргета от рампата усетих завъртането на крилото във вятъра, които идваше леко от дясно. На снимката на Георги се забелязва това завиване, както и страничния порив, в които излитам.
Може би някои ще се досети защо същото не се проявява при излитането с Комбата на Хокан?
Кой ли ще се наеме да обясни защо? :wink:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 8:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 178
:wink:


Последна промяна Georgiev на Вто Сеп 20, 2011 7:24 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2010 9:44 am 
С удоволствие ще се включа, но е добре да се знае търси ли се разрешение от горското за такова подрязване? А и е необходимо само стърчащите върхове да се свалят - което ще изисква подходяща режеща техника.
Някои с опит да посъветва как да се направи най-добре?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 08, 2010 7:06 pm 
Днес се качихме на Околчица в 12.00 с очаквания за добър прелетен ден. На север обаче се затапи - явно влагата се вдигаше интензивно. И на старта бе студено - та слязохме обратно до Враца и гостувахме на Симеон. Небето се разведри и Пепи звънна да го взема към старта. Там вече имаше бойна група парапланеристи.
Над Мездра се зачерни и заваля. Облакът бавно се движеше на югозапад и установих, че не ми се лети. Хокан също се отказа да разпъне Комбата си, но после му щукна да литне Тaргета. С Пепи разпънахме крилцето за 5 минути, докато Хокан си оправи сбруята. Закачих му и моя Flytec 6015 и го изстреляхме от рампата. Той се набра южно от старта, направи ни една атака с Тaргета, после пак ce набра и потегли към Враца. Набираше с единствения парапланер излетял дотогава, после полетя по задачата към Вършец. Аз слязох до Враца, пих едно кафе и си взех едни мостри от Еконт. Тогава Хокан ми звънна и ми даде кацането си - Долно Озирово. На път за кацането взех 2 бири и го открих до селото. Вдигнал е 1800 м, но след прелитането към Вършец достига ниско следващите хълмове и не успява да се набере. Но беше приятно впечатлен от държането на Тaргета във въздуха. И като управление, и като качество и ресурс от скорост.
А за кацането бе направо лиричен.
Та направо му завидях. Утре ни е последния обещаващ ден, след което се изнасяме на север.
И аз се реших да поръчам тандемен Таргет 21 - както и ще вземем сертификата за тандемно летене към бревета - с моторно изтегляне.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Апр 11, 2010 2:34 pm 
Последен ден ни е за летене, преди да хванем дългия път за Швеция. Пепи ни съдеиства да свали джипа и да обсъдим метеорологията за деня. Вятърът е слаб североизток, още в 12.00 часа над билото на Веслец се закълби голям кунгестус, които постепенно запуши със сянката си старта. Използвахме затъмнението да си подготвим крилата и сбруите за летене и да уточним задачата. Решихме да летим само час из раиона, за да имаме време да подготвим колата и крилата за дългото пътешествие към къщи.
Слънцето се появи, поизчаках да огрее долината, Ирина излетя с неината пара и понабра пред паметника. Доиде добър полъх и се плъзнах в него от рампата. Имах подкрепа и завих на дясно, докато си закопчая сбруята. Врътнах няколко пъти да понабера, после мернах един дим южно от Паволче. Подлъга ме и се изнесох където мислех, че ще е качването. Не намерих много, а по скоро изгубих височина. Хокан бе също излетял и набираше до старта. Полетях обратно и бях паднал до 400 м преди да влетя в качване. Врътнах Таргета в балончето, след 2 врътки го центрирах и с 2-ка се набрах над старта. Понавлязох малко над планината, но явно термиката изгуби сила.
Помотках се там, Хокан бе вдигнал над скалите и прелетя към Враца, Ирина навиваше една термика преди града и реших да и гостувам.
Прелитах с Таргета и с наклонена сбруя и усетих, как ми липсва качеството на Комбата, та дори и на Дискуса. Над скалите врътнах, но качването бе слабо, после се мушнах под Ирина и задрапах под нея. Друг кумулус затъмняваше равнината и сянката се преместваше към града. Прелетях над Химко с надежда да намеря силна термика когато сянката натисне огряния изоставен завод. По скоро въртях в нулички и бавно пропадах. Огледах добре голямото поле до завода, изглеждаше сухо и реших да кацна там и индикирам за Хокан. Кацалката до бензиностанцията проблясваше с вода.
Заходих над пътя, където ме удари качване, врътнах го 2 пъти да се уверя, че е лъжливо, след което се насочих в последната права и се изкефих на лесното кацане на Таргета. Звъннах на Пепи и не след дълго тои паркира до мен.
Хокан долетя на към 1400 м над нас и обиколи долината докато бавно планираше надолу. В този момент се появи едно комби с делтаколичка отзад и крило на покрива. Ангел Кацарски ни изненада с появата си, ние него - също. Индикирахме земния вятър за Хокан и се наслаждавахме на качеството на неговия Комбат при захода и планирането му в земния екран. Кацна си добре и двамата бяхме доволни от кратките полети.
После се натоварихме, взехме си довиждане с Пепи и Ангел и поехме на север. В Монтана спряхме в Кауфланд да заредим с ниско, средно и високоалкохолни градусови питета. :lol:
Денят се оказа чудесен - кумулуси се формираха навсякъде - и в равнината и над Балкана. Спокоино можеше да се прелети триъгълник от 100 км - Враца-Берковица-Монтана-Враца.
Този интересен маршрут ще оставим за на лято. :D
Hие прецапахме Дунава и след 26 часа каране пристигнаме в прохладна Скандинавия.

Изображение

Изображение

Изображение


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов