SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Склоново реене на морския бряг http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=4245 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Oggy [ Чет Сеп 02, 2010 8:42 pm ] |
Заглавие: | Склоново реене на морския бряг |
Склоново реене на морския бряг: Летенето е от наи-популярното място в Швеция за реене. Вятърът е 8-11 м/с. Има и учебен склон, до които се прелита от високия старт. Височината на брега дo там е 1 м. Малко делта пилоти прелитат този нисък преход, не съм виждал парата да го прави. В другия краи на склона се забелязва древен викингски погребален паметник - големи камъни във формата на кораб, които събира туристи. Забавляваме се да им правим атаки от въздуха: http://www.youtube.com/watch?v=-I0Iy4NUhx4 |
Автор: | Oggy [ Пет Сеп 03, 2010 10:25 am ] |
Заглавие: | |
Реенето на морския бряг става в сравнително ламинарен въздух - въпреки че има и дни с друсачка. Тя не може да се сравни с друсането при склоново реене в термични условия. Тогава не си позволявам толкова близо бръснене на склона с изпънато състезателно крило, както на морето. На югозападния склон на Люлин сме реели много пъти, наи-дългият ми полет там е 6 - часа и кацнах по тъмно, но сме имали невероятни качвания - аз катерех с 5 м/с с Комет C2, Янко Проданов ме надкачи в съседно качване със Streak-a си. После се чудехме да не би да сме уцелили някаква вълна ? Дерманци е приятен склон за реене, когато на Пъстрина духа повече, но Пъстрина е по-добрия склон. А и ми се струеа, че зад Дерманци има контролиран въздух - трасето за захода към София и аз затова не съм тръгвал оттам на прелет. Склонът е чудесен за тренировъчно летене, но ние го пропуснахме това лято. Браво на Стани, че след години обучение стигна до висок старт! Сега започва кефа с делтата за него. |
Автор: | Стани [ Нед Сеп 05, 2010 4:01 pm ] |
Заглавие: | |
Мерси Оги!Радвам се, че си се сетил за мен.Наистина обучението с делта си е бавно.При мен стана още по защото работата ми е сезонна а сезона за работа и летене съвпадат.При добро желание всичко си идва на реда.А летенето от високо си е S класата и в учебните полети си има чар, доста при това. |
Автор: | Oggy [ Сря Сеп 08, 2010 12:38 pm ] |
Заглавие: | |
При нac началното oбучението с делта отнема една седмица за получаване лиценз на ученик. На практика,това са три уикенда. По време на обучението ученикът е застрахован през моя инструкторски бревет. Твърдението ти, че обучението с делта е бавен процес е невярно. Вярното е, че началното обучение с делта отнема не повече от седмица и никой не твърди като теб, че то е бавно. Ето тук желаещите се обучават: http://www.youtube.com/watch?v=W9oDTSOUNho Един достигна високи стартове за 6 летателни дни, а друг за 9. Дори се върна отново на ниско за да мине на тренировъчен делтапланер и е направил вече над 100 полета за тези летателни дни |
Автор: | Oggy [ Сря Сеп 08, 2010 8:57 pm ] |
Заглавие: | |
Нека добавя за тандемното летене при обучението. С наи-добър ефект, но и наи-скъп метод за обучение е влек зад моторен делтапланер. Мои приятел инструктор обучи няколко пилота и след 7-8 тандемни полета - те летят вече самостоятелно. За едно лято натрупаха към 20 тина часа. В клуба имаме 2 тандемни крила, с които основно се возят приятели и приятелки, както и демо полети срещу заплащане. Предимно на склоново реене на морския бряг. Там се каца където се излита и на пътника се спестява шок от голяма височина. Някои от летелите тандем след това се записват за курс за начално обучение. Курсът има цена и инструкторите работят ефективно по програма на делта федерацията. Случва се обучаеми да не получат лиценс - поради непригодност за летене. Сърдити няма - защото става ясно сравнително бързо, че у някого липсва усещане и чуство за въздуха. И така е по-безопасно за този обучаем. Самостоятелно обучение е възможно, но е изkлючително рядко. И винаги завършва при лиценсиран инструктор. Не съм чувал за обучение с нелецензиран инструктор. И на всяка втора година Аероклубът и делта федерацията организират опреснителен курс за инструкторите за продължаване на лиценза им. Федерацията може да отнеме инструкторски лиценз и това вече се случи с 2.ма пара инструктори Това предстои да стане един ден и в БГ - но при парата наи-напред. След като се създаде организирана, официализирана и приета от БНАК и ГВА федерация. ПС. Девоиките не стават пилотки на делта след тандемен полет - дългогодишен факт. За съжаление |
Автор: | LuBo7745 [ Чет Сеп 09, 2010 3:40 pm ] |
Заглавие: | |
Не че ме касае пряко, но ми е интересно защо мислиш, че първо при парата трябва да се въведе тоя контрол, за който говориш? |
Автор: | Oggy [ Чет Сеп 09, 2010 6:30 pm ] |
Заглавие: | |
00 |
Автор: | Oggy [ Чет Сеп 09, 2010 6:36 pm ] |
Заглавие: | |
В саита на Наско има интересни неща написани за това - www.letene.com |
Автор: | million_miracles [ Сря Сеп 29, 2010 9:56 pm ] |
Заглавие: | |
След срещата в Сопот се засилихме и ние семейно към морето. И делтата нали е на колата и хоп - на Иракли. Отдавна не бях летял там и с радост видях, че старта е подържан. В последствие разбрах, че Слави се е потрудил. По-ниския старт ми хареса - около 20-тина метра денивелация. Вятъра не беше много силен, около 5 м/с. Реших да го тествам. Излетях и след като успях да се закрепя на косъм се разходих до нос Емине, което е на около 6км от Иракли. В тази посока склона става по-висок. До средата има пясъчна ивица долу и не е проблем за кацане. Останалите 3 км. до носа са камъни отдолу. Удавиш ли се - лошо. При набиране на височина, може да се каца на платото в местноста посока към с.Емона. Върнах се към старта и започнах да правя къси тигели пред старта. Слави ме видял от долу и веднага пристигна с парапланера. Поредното красиво преживяване за тази година. Няма нещо, като усещане за човека, което да се сравни с безмоторното летене на красиво място. |
Автор: | Oggy [ Чет Сеп 30, 2010 1:23 am ] |
Заглавие: | |
Засили ако обичаш вятъра с метър - а по-добре с два в секунда. Че да можеш да се задържиш на брега с делта. |
Автор: | million_miracles [ Сря Дек 01, 2010 8:32 am ] |
Заглавие: | Re: |
Oggy написа: С наи-добър ефект, но и наи-скъп метод за обучение е влек зад моторен делтапланер. Каква е цената на едно изтегляне във вашия клуб в Sweden? @Oggy, прав си, може да е бил и по-силен, нямам скоростомер. Бях с тандемното крило, но сам. Голямата му площ позволи да се закрепя. Парата също полетя малко и кацна, защото вятъра почна да пада. Жалко, че камерката от крилото не е снимала. Склоново реене на морския бряг в местноста Иракли. Ето: http://www.youtube.com/watch?v=hqy5g3FRMoE&feature |
Автор: | million_miracles [ Вто Фев 08, 2011 1:27 pm ] |
Заглавие: | Re: |
Oggy написа: 00 _________________ http://www.hanggliding-bg.com/ Последна промяна Oggy на Сря Сеп 29, 2010 10:52 pm, променена общо 1 път Оги, защо си триеш мненията? |
Автор: | Oggy [ Пет Фев 18, 2011 11:45 pm ] |
Заглавие: | Re: Склоново реене на морския бряг |
Грешка, извинявам се |
Автор: | Oggy [ Съб Фев 19, 2011 1:06 am ] |
Заглавие: | Re: Склоново реене на морския бряг |
Е от туй клипче много пара пилоти окончателно ще се откажат от мисъл за полет с делта, нали? А пък е такъв кеф в морския бриз. http://www.youtube.com/watch?v=Ch92fvGO7PQ Моето клипче отгоре е с по-малка скорост на планиране - брегът е по-висок и крилото ми е малко по-бавно и с мачта ( няма да споменавам марката). И двете клипчета направиха околосветско пътешествие оня ден с OZ Report: http://ozreport.com/15.033 |
Автор: | Oggy [ Пет Мар 11, 2011 3:45 pm ] |
Заглавие: | Re: Склоново реене на морския бряг |
Да видим как го правят долу-под (down under): http://www.monitor.bg/article?id=283303 А ето малко хляб за мераклиите за винч: http://www.youtube.com/watch?v=wR7eVjfPhtk |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |