SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

AERO TOW в България
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=4282
Страница 1 от 2

Автор:  million_miracles [ Пет Сеп 17, 2010 3:36 pm ]
Заглавие:  AERO TOW в България

От няколко години имам идеята за AERO TOW. Както за соло крила, така и за тандемни полети. Смея да твърдя, че летях с първата жена теглена от мотоделта с тандема. Излетяхме от колелца. Крилото се нуждаеше от по-динамични корекции докато ни дърпаха. След като се откачихме, вече се успокои. Но аз малко се стресирах - двигател ROTAX 582 нямаше достатъчно сила за да качваме нормално, да не говорим, че и двигателя се товари на МАХ, което не е добре. Абе залагах повече на AERO TOW. Ама май се оказа, че в България няма да се получат добре нещата. Може би в по късен етап.

Автор:  spa [ Пет Сеп 17, 2010 8:02 pm ]
Заглавие: 

Няма ли да е по евтино и лесно приложимо с лебедка .
С безмоторниците ни изкачва на добро височина 300-400м
, не знам обаче как стои въпроса с делтите

Автор:  million_miracles [ Пон Сеп 20, 2010 1:55 pm ]
Заглавие: 

За тази зима може да се снабдим с лебедка. Даже гледам, че делтите на някои места до толкова са се сработили с лебедката, че набират височина, после пускат наобратно, обръщат и продължават да набират. Безмоторниците катерите доста по-стръмно нагоре. Ако присъстваш на аеро събирането в Шумен, ще се радвам да се запознаем.

Автор:  Oggy [ Пон Сеп 20, 2010 2:10 pm ]
Заглавие: 

Лебедка или винч е по-опасно упражнение от буксировка с моторен делтапланер. Аз го правя това от 1989 г и съм теглил с винч както делтапланери, така и парапланери.
Постепенно методът отпадна, много рядко ползваме винча в клуба дори вече коментираме да го продадем.
Опасното е големият ъгъл на атака при излитане и при скъсване на бушона на малка височина или заключване на пилота - могат да се счупят крила и глави много бързо. Особено с по-малко опитни пилоти. Аз съм си изработил малко по-специална техника именно да се предпазя от срив на малка височина при изтегляне с винч.
А и там откачането става на 2 етапа.
Просто да напомня, че виждам че има желание.

Автор:  spa [ Пон Сеп 20, 2010 8:19 pm ]
Заглавие: 

предполагам техниката на теглене е подобна - първо набиране на безопасна скорост ,дори и при скъсване да не се сринеш в началото и след тогава катерене
при безмоторниците една от тренировките е симулиране на скъсване на въже, иначе ката наберем скорост катерим под 45 градуса

п.п. за съжаление тази година ще пропусна аеро събирането в Шумен , но след нова година ще съм по редовен и със сигурност ще изкарам и делтата отново и тогава може да се запознаем :)

Автор:  million_miracles [ Пон Сеп 20, 2010 10:28 pm ]
Заглавие: 

Набирането на безопасна скорост става доста бързо, но наистина, после се катери по-бавно и за да се качиш на високо си иска по-дълго въже. С голям ъгъл на атака излита този, който не може да тича и затова компенсира с каквото може или лети по-рядко..или изобщо не лети. А излитане от количка трябва да си съвсем бос с делтата, че да скъсаш бушон и или да се заключиш в завой. Не знам кой опитен пилот би допуснал това. Имаме "V" -образна отцепка, която тегли първо с горната част и след набиране на определена височина се отцепва и работи долната част. Но все пак тегленето от въздух е много красиво и прятно. Имам няколко заснети клипчета и снимки, които скоро ще кача. Сега е доста активен сезон за летене и няма много време за компютри, но се сетих за едно теглене и слагам една снимка със старт от крака, в смисъл без количка.
Изображение

Автор:  Oggy [ Вто Сеп 21, 2010 10:03 am ]
Заглавие: 

Струва ми се, че смесвате 2 различни начина на излитане с делта.
С винч има една методика, с моторен - методиката е друга. Само "flyk-а" може да се използва и за двете изтегляния.

Колкото до заключвания на пилот - виждал съм достатъчно и с винч, та и с моторен. И на мен ми се е случвало - и дори ме е откачал моторния, да не говорим за многото скъсани бушони - та кацам с моята част на буксирното въже.
Дори имаме и нежелан лупинг, когато буксирното въже превъртя крилото - не се стигна до парашут, имаше височина и пилотът се откачи и кацна нормално.

В БГ проведохме първото обучение на влек зад моторен на Божурище - и всички инструктори тогава преминаха курса. В София това са Мишо, Течо, Колио, Емо Кърлев, Мътио, аз, Тони. А, и Петио Янков както и инструкторите от другите клубове в страната.
1985 г мисля с моторния на ОСО-то.
След което всички пилоти от националния отбор се шлепваха на лагер школа - а те бяха към 15 човека.
А Тони Станков смая генерал от ВВС, когато излетя пред него на буксир без да се закачи за крилото, пропадна в рамката след като крилото се издигна, успя да се откачи от влека и да се пусне от рамката в бръснещо снижение. Хлъзна се по гръб в сбруята по тревата и остана невредим. А "Стрика" се вдигна нагоре без пилот, срина се през крило и се прасна у земята - счупи бедро.

Генералът процеди "това делтапланеристите сте много смели" - метна се на джипа и офеика. :D

Автор:  million_miracles [ Вто Сеп 21, 2010 6:58 pm ]
Заглавие: 

Аз само се чудя къде бяха всичките тези стари инструктори последните 10 години, че така и не се засякохме по БГ стартовете!? ..още по малко на аеро мероприятие.

Автор:  thepilot [ Вто Сеп 21, 2010 10:58 pm ]
Заглавие: 

Здравейте "Г-да офицери и вся .............. " :)
С удоволствие се присъединявам към тралалаткането на тема "шлепване" с мото делта!
Както обяснява Оги, "шлепването" изисква усвояване на някои техники от делта пилота, които за опитен такъв пилот не са никакъв проблем, като напомням, че от съществено зачение за успеха на начинанието е и опита на "шлепера" - с мото-делтата. С Мътъо - известен опитен шлепер сме късали въже, при силна термика, като почти го вкарах в пикиране, преди време !!! П-полковник Сашо Божилов, който някои имаха честта да познават, пък беше "железен", шлепваше - дърпаше като товарения влак, плавно и до стратосферата, ако не се откачиш :)
Много по-лесно се получава за делта пилота, ако крилито му е с по-голям скоростен диапазон от този на мото делтата т.е. с бавна делта става трудно и рамката трябва да се дърпа до г-за :), а новите скоросни крила няма никакъв проблем, затова и хората правят толкова много състезания само на "шлепване" вече, а не че нямат баири.
Така нареченото "винде" някои са пробвали и у нас, но професионално такова тук не съм виждал т.е. с "тензо" регулиране на усилието. При безмоторниците няма проблеми, но те допускат значително по-големи + претоварвания, затова ги "изстрелват" под такива големи ълги на атака.
Пак цитрам Оги, няма нужда да се открива наново топлата вода, а да се чете и пита повече !!!

Автор:  million_miracles [ Чет Сеп 23, 2010 8:08 am ]
Заглавие: 

Мисля, че нещо погрешно върви темата. Основното притеснение ми е, че не се връзва добре финансово въпроса с аеро тегленето. Както и че няма подходяща машина за работа. Има няколко машини, които ще дръпнат тандемната делта, обаче на пълни обороти и бавно катерене на горе. Нали се сещате, че това амортизира много повече двигателя от колкото ако работи на 60-80 %. За съвремените спортни крила няма проблеми. Явно по-младите във форума по-добре вникнаха в същноста на проблема, за което разбира се им благодаря!

@Spa, къде може да се види и научи повече за това, което правите с безмоторниците?

Автор:  spa [ Чет Сеп 23, 2010 8:26 am ]
Заглавие: 

За съжаление практикувам това в Англия , за мен бе най достъпния начин да летя докато пребивавам тук

Автор:  million_miracles [ Пет Сеп 24, 2010 6:39 am ]
Заглавие: 

Относно тегленето едно време пропускате няколко важни имена, едно от тях като например - Сашо Божилов! Двигателя на лагершколата.

Автор:  Oggy [ Нед Сеп 26, 2010 2:48 am ]
Заглавие: 

Аз съм постигнал да нямам проблем с екипировка и избор на място за летене.

Ветераните от делтасрещата на Сопот и филма
http://www.youtube.com/watch?v=zP0Ck8a7AuI
са:
Антон - Коцето, Николаи от Карлово, Димеца, Течо и Владо пешев от София, Митко Сливеснкия - от ...Бургас :D - бивши национални състезатели. Чичов, Тони Станков, Пешко и Соломаха летят от време оно, но не толкова състезателно.
Митко Кочев е "млад" ветеран. :lol:

Преди летенето в БГ през юли отправих покана - но само Митко Ралев и Бисер от Pерник летяха с нас на Пъстрина. Течо участваше в организацията на полетите, летя на прелети и обучаваше. Сдоби се и с ново читаво крило, сбруя и уред - да ги каца само меко. :)

А моето летене за месец и половина в приятна компания е 34 часа на термика и прелети и го има в клиповете:

http://www.youtube.com/watch?v=UA38lJBKE_A

http://www.youtube.com/watch?v=akrjsto9YLA

http://www.youtube.com/watch?v=-I0Iy4NUhx4

http://www.youtube.com:80/watch?v=_KFJfk-PT9Q

Тук изразих мнения, които доведоха до оплювки, а не дискусия. Естествено, не ми е приятно да чета обидно глупавите изцепки на един анонимник с неизвестен летателен опит.
Ако на останалите летящи това доставя удоволствие - значи пиша в грешен форум.
Ако ли не - саита има администратор, нали?

Автор:  million_miracles [ Чет Ное 18, 2010 10:32 pm ]
Заглавие:  Re:

Oggy написа:
Ти много добре познаваш Течо?

Течо го познава от година, а летя над 10 години, но не съм го засичал по стартовете. Летя редовно, но уви. .. така че не разбирам какво ми казваш. Летяхме миналата година с него от Коняво. Обадих му се за летенето в Сопот лично, какво повече да направя за вас? И ти ако си беше в БГ и на теб щах да се обадя, ама не си.

Завършвам темата, отказвам се от ВЛЕКА с мотоделта. Може би по късно ще кача само някои филмчета по темата от таз годишните влекове които направихме, само да му дойде времето.

Автор:  THE KITE [ Чет Яну 27, 2011 3:28 pm ]
Заглавие:  Re: AERO TOW в България

На Сопот лупинг това лиато целия форум чака Оги да напраи един лупинг щто сам сигорен че браснача щте направи а ти сам сигорен че не ..
П.С. Браснач има ли смисал да се занимавам с този мисля че нали >>>???

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/