Трябва ти желание и мотивация да изкараш 7-10 дена на учебния хълм. И да се научиш да излиташ и кацаш с учебната делта. А това може да прецени опитен инструктор. Именно за това при Течо идват за обучение и възстановяване. Тои има учебно крило и няма да пусне някои от по-високо ако не е убеден, че обучаемия контролира всички фази на полета.
Не ти е нужно крило и сбруя за обучението - тази екипировка се включва в курса. Едва след това можеш да помислиш за собствено крило.
Преминалите начален курс си купуват по-често употребявано тренировъчно крило, с по-добро качество от учебното. Има случаи когато 2-3 пилота делят едно крило за тренировъчно летене от по-високо - така си поделят разходите.
Опитът ми показва, че след един или 2 сезона ученикът натрупва достатъчно опит за по-качествен делтапланер - или вече се е отказал от летенето.
В случаи, че не се травмираш при обучението и решиш, че делтата е апарата за теб - тогава аз препоръчвам да инвестираш в по-нова и модерна сбруя, както и в спасителен парашут. Животът на парашута е разчетен за 10 години - така че тази инвестиция ти е сравнително евтина застраховка на година. Със сравнително новата сбруя и парашут ти можеш да сменяш крилата преди да избереш какво ще си купиш - употребявано или ново. Спреш ли се на употребявано - е добре да знаеш кои му е бил стопанина преди теб. Има повече и по-малко грижовни пилоти.
Ако си купиш ново - избери производител, от които наи-бързо можеш да си доставяш резервни части. Аз ще препоръчам Аерос естествено - защото ги летя от 7 години и съм доволен от качество, управляемост и цена.
Не познавам пилот, които си скатава крилото на 2 м, ако има такова. Почти всички намират решение да не си губят времето със скъсяване или удължаване на делтапланера преди или след полети. Добро решение е няколко пилота да си наемат склад и плащат разумна цена за наема. В нашия клуб сме го решили със 2 склада - единият е хангарът на летището, където държим буксировчика.
Моите крила са ми в гаража - лежат на много елементарен стелаж от широка алуминиева стълба на тавана му, за да не пречат на автомобила.
Можеш да ползваш каската и уреда си от парапланера - за делтата ти е нужна само една стоика за вариото. То ще ти е необходимо едва когато минеш на полети от високо.
Това от мен Пиле - ти само се реши.
Има ли желание - има и начин