pesheva написа:
Skyhiker написа:
pesheva написа:
Здравейте,
да ви попитам, много ли е опасно за пасажера тандемен полет с делтапланер?!
Тоест къде се крият опасностите, въпреки, че се лети със сертифициран тандемен пилот .. при излитането ли е по-опасно или при кацането?! Има ли опасност от счупване:откачване на пасажерската сбруя по време на полет?!
Конфортна ли е за пасажера позата в която се лети с делтата, във висящо легнало положение?
Питам чисто информативно, признавам много ме зарибяват тук да летя на тандем с делта, но истината е че много ме е страх и мисля, че е много по-опасно от пара-та!
Благодаря предварително!
Хе,хе... Пешева, чакай аз да кажа, преди експертите да се намесят......
Естествено, както при всеки вид летене, най - големите опасности се крият в излитането и кацането. За разлика от Парапланера, при Делтата, било то тандемна или не, фазата на излитането веднъж започне ли не може или поне не е желателно да бъде прекъсвана.
Така че рекнат ли ти тичай, тичаш като диво прасе и толкоз.
Сбруята едва ли може да се откаи от самосебеси или да се скъса, ползват се или алпийски карабинери с алпийска примка или специялно произведени за целта делтаджийски, като окачването е двойно подсигурено.
Относно комфорта по време на полет, ако успееш да се наместиш, така както ти каже инструктора, ще се чувстваш като СУПЕРГЪРЛ
Позата е точно както, когато сънуваш че летиш, а усещането за сигурност при полета с тандемната делта е много по голямо от това при полета с парапланер, тъй като сече турболенцията като бръснач и ако нещо не те кефи друсането, просто пилота придърпва малко за сорост и отивате където е мазно....
Най впеатляващо е усещането за скорост в полет, както и при захода за кацане, направо ми се изправи косата като Митко придърпа на 20тина метра над земята и изравни когато бяхме на 1-2 метра над терена.
Заковахме се на място, а на мен ми омекнаха коленете
Ако около теб има тандемна делта с читав пилот, а сигурно е така, двайййййййй.......
Значи викаш заслужава си да се повози човек и на делта?!
Опитен е пилота, не е въпроса дори в това .. но ти си описал много добре усещанията. А пилота помога ли да се наместиш в сбруята и какво става ако не успееш?! Летял ли си на термика с делта-тандем?! Защото всъщност мястото от което се излита, просто нямаш друг шанс за да слезеш до долу до кацалката. Казват ми, че полета ще е от 30 минути до 1 час през зимата. Как е усещането за пасажера високата скорост и въртенето в термиката в легнало положение за вестибуларният апарат?! Кацането?! как се измъкваш от сбруята за да помошнеш на пилота да кацне?! А излитането до колкото съм ги виждала как излитат с пасажери е, че на рампата, която имат винаги имат помощници. Не е ли опасно за пасажера ако няма да помощници?! Защото както пишеш ти, ако един път решиш да излиташ няма връщане назад?! Ами ако не успея да тичам като кон и нещо спъна нещата, фал старта ще е трагичен нали?! Каква скорост трябва да набере крилото на излитане, демек колко трябва да бяга пасажера примерно при 10 м:секунда вятър?! или над 10 м в секунда?! Доста е различно всичко между другото .. за хората, които летят на делта е очевиден факт, но за мен не. Ако има някой интерес да ми отговори ще съм Благодарна!
Виждам че, доста се вълнуваш и малко си ппритеснена, което е съвсем нормално
Относно излитането, по принцип пилота няма да тръгне докато не усети че крилото е "заплувало", демек то вече е в режим "полет", това което остава е да направиш няколко уверени крачки, извинявам се ако съм те стресирал с това "Така че рекнат ли ти тичай, тичаш като диво прасе и толкоз", за разлика от пара-тандема, при делта-тадема, пасажера се издига пръв и пилота е този, който дотичва. Разбира се това не значи че трябва да се запнеш като "магаре пред мост", няколко пъти съм виждал как Митко изнася пасажерите, чийто колене са омекнали още преди излитането.
Помагачи според мен не са задължителни и все пак зависи от условията и мястото, но единственото с което могат да помогнат е да държат носа на делтата наведен, ако е много силен вятъра, помощ при затичването няма и не трябва да има тъй като всякаква външна намеса във фазата на излитането, когато крилото не се е ускорило може да окажат негативно влияние.
Когато аз се возих на тандема, вятъра беше поривист около 8-10мс. Излетяхме от Коняво, моя Баща и Майката на Митко асистираха
, тичане нямаше, защото излетяхме направо вертикално, а аз се метнах на гърба на Митака, а той се обърна да види дали не ме е изтървал на старта
, после ми вика да се наместя от дясно и да се наведа напред, отначало нещо не можех да си наведа кухата тиква надолу, но в последствие успях.
Дори и да не се наместиш, пак ще летиш, но е по удобно да не висиш като цървул, ами да заемеш поза тип "СуперМен"
Относно наместването, нямаш нужда от кой - знае каква помощ. По принцип просто трябва да се наклониш напред и готово, хубавото е че това може и вероятно ще се отренира още на земята. Позицията ти в полет е малко над и в дясно от пилота и можеш да го гушнеш, което дава и усещане за сигурност и близост
Относно скороста и термиките, ами врътна Митко някакви термички, но разлика в усещането и в скороста почти няма, все пак в термиката се лети бавно, скорост има като придърпа и пусне нанякъде, имено това ми харесва, просто решаваш да отидеш до някъде и газ....
Относно кацането, изправянето става много лесно, но зависи как те инструктира пилото, има вероятност да казнете в легнало положение на колелца, което в някой случай е по удачно зависи какво прецени пилота. Иначе ако ще кацате на крака, просто трябва да направиш една-две крачки заедно с пилота за да не килне носа напред и да си повреди нещо делтата.
Не го мисли толкоз, пак ти казвам ако пилота знае какво прави, значи риска не е по - голям от този при полета с пара-тандем, дори напротив, всичко е въпрос на преценка и умения от страна на пилота. Единственото което остава на теб - пасажера е да не му пречиш при излитането, като се запъваш и да се кефиш на МАХ
ей тук съм писал за моя полет
http://forum.deltaclub.bg/index.php?topic=4.msg18#msg18