Ники, половината от тези неща на снимката да са във въздуха и става голям проблем за делтите. За делтатпланерите е необходимо повече пространство над старта. Погледни клипчето със старта на Течо на Пъстрина и ще разбереш колко е тясно челото на Сопот за един тигел на делтата:
http://www.youtube.com/watch?v=nirBdLhHq7E A когато са повече? Ако са двайсет делтапланера във въздуха е едно, когато въртят с еднакви скорости в комина и в една посока, и 50 да са - пак става. Ако са 10 пара и 10 делта е съвсем друго. През цялото време на завоя срещаш препятствия по пътя си с различни скорости и делтите ще се наложи да променят курса и скоростите си постояно и става една хуба голяма боза.
Ако ги пускаш в прозорец ощетяваш и едните и другите.
Дори точно от 1 до 7 май термиката да бъде мека широка-пак няма да е разумно да се прави комбинирано.
Пъстрина има няколко километра чело и там можеш да излетиш почти от всякъде по дължината на склона. Циментовите площадки са 5, изляти от Зори Германски преди едно Републиканско. Този старт е убиец за следфронтови условия и ако шуменци живееха в Монтана - често щяха да кацат в Шумен или на плажа на Слънчев Бряг
Излитали сме заедно с парапланери - и понеже стартът е за по-силен вятър - проблемите са повече с парите - докато вдигнат и балансират парата преди да отлепят. Делтите сами се насочват в силния вятър и стартът им е по-лесен.
При по-силен вятър - от 8 мс и нагоре, е нужен помощник на предните въжета, но пък тогава няма парa на старта.
Но oпитай и дa видим.
Даниеле, напълно си прав за планинската верига и за красотата от летенето над нея. А и пътя за прибиране се простира удобно покрай Балкана. Кацанията пред и зад Пъстрина са доста по-големи - там всичко си е поле. А кацалката под Враца е за слепи пилоти.
Лифтът е малко несигурната неизвестност тук - дали или няма
От кацалката на Враца до старта Околчица се качвам за 15 мин с колата и стоварвам крилото точно пред рампата. Пъстрина отнема малко по-дълго, но там е един старт за деня. Както и от Ком - но Ком е на 1300 м денивелация - и ела там да видиш красота като се набереш над билото.
Сопот е повeче за отивания с вращане покрай веригата, да не те гони много колата. Ако искаш дълъг прелет - ами може от Чепън до Емине - ама с радио при прелитането на контролирания въздух над Балкана преди вр Баба. Или старт от Средногорие - и после дърпай бързо в базата на изток.
Забравих да спомена и посоката на вятъра - като обърне запад-северозапад или изток-североизток - на Сопот не мовеш да летиш няколко дена - което е най-големия недостатък на този старт. И поради което ние летим в северозападна БГ - където стартовите места са в радиус от 30-40 км - и са за всички посоки.