Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Великденска лагер школа на делтаклуб Птеродактилите
МнениеПубликувано на: Вто Фев 01, 2011 1:27 am 
Изтегляне на делтапланер с винч:

Добре е, че наближавате към реалността - ето ви малко теоретична и практична помощ:

http://hanggliding-bg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=155

Изображение

1998 г - облитам нов безмачтов Ламинар 14.
За първи път пробвам количка на влек с винч - вятърът бе почти никакъв и тук количката бе от помощ. Забележете въжетата под и над спидбара, които чрез флука ме свързват с винча. За тяхната функция съм написал - прочетете линка.
Флук може да се закупи фабричен, може и да се произведе собственоръчно.
Собственоръчно направените са обикновено по-опасни - при изместването на клупа на въжето в спусъка - може да го притисне и да не успее пилотът да се откопчее. Това ми се случи и при винч и при изтегляне с моторен - бушонът се скъса и кацнах като влачех останалото въже - за да не го изтърва над гората. Затова ползвам друга система за откачване при моторното изтегляне.
Нямаме време за губене да се теглим с винч.

Първият българин съм изтеглил се на винде с делтапланер, а и с количка. :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Сря Фев 02, 2011 10:58 am 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 29, 2009 7:20 pm
Мнения: 42
:)


Последна промяна dent на Вто Дек 13, 2011 11:27 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Сря Фев 02, 2011 2:05 pm 
Притесняваме се да поканим парапилоти - да не ви уплашим със скорoстния ни диапазон :wink: :)

Сериозно - всички хвърчачи са добре дошли - само следните подробности са важни - ще търсите ли настаняване и транспорт до старта и прибирането заедно с нас? Или ще си го осигурите сами?

Стартовете наоколо позволяват стартиране и на 2 та вида апарати - и можем да си помагаме и във въздуха с индикации на термиките. А и да летим същата задача за деня - което ще улесни прибирането.

Като допълнителна забава - ще имаме един или 2 тандемни апарата и ако духа силно за парата - които желаят ще могат да опитат с тандемна делта. Антон привършва новите тандемни сбруи - инсталиран е и достатъчно голям спасителен парашут.

Които пробват тандемна делта - ще могат после да се бият в гърдите, че работят за възраждането и славата на делтапланеризма в БГ :wink: :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Сря Фев 02, 2011 4:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
С удоволствие бих дошъл, но точно в този времеви диапазон чакам семейството ми да се увеличи с още един член. Иначе щях да ви донеса едно ДУ, да се сетите за времето, когато никой не говореше в минало време, защото нямаше такова.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Фев 03, 2011 9:21 am 
Това мистично крило, рожба на последния социалистически напън в делтастроенетео в БГ получи названието Дурако Устоичиво - ДУ от инструкторите. Слушал съм за подвизи с ДУ - като полет от рампата на Враца почти до кацалката на бензиностанцията. Никога не съм го виждал в деиствителност и нещо трябва да остане в музея на българското самолетостроене. Обявете го на търг с наддаване и парите вложете в земна маса за северния старт.

Тук е учебната делта::
http://hanggliding-bg.com/photogallery/ ... m=1&pos=10

ДУ е летяло малко по зле от това крило според делтаинструктора Течо (да не се бърка с варненския делта парапланерист Течо):
http://www.youtube.com/watch?v=_vRhafxm ... re=related

А какво количество земна маса ще е необходима за издигането на северния старт на платото?
Който не може да си купи календар - може да участва с чували пръст, нали става?
Или със самосвал пръст например -ще е от голяма полза мисля си.
И трябва тогава да дадете адреса на склад за събиране на тази доброволна помощ - или пък нощно време таино да се изсипва на точното място.
Това сериозно!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Фев 03, 2011 11:28 am 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 178
[url] :wink: [/url]


Последна промяна Georgiev на Вто Сеп 20, 2011 2:23 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Фев 03, 2011 6:35 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Оги, за малко си помислих че си добронамерен ;)
Няма значение, явно до любов няма да се стигне, ама важното е че пишете някои важни неща. Имам в предвид и двете страни Ти и Митко.
Както се казва "в спора се ражда истината" , когато човек, който е малко в час свикне да ви чете постингите, наистина може да научи полезни неща.
Жалко само за хептен начинаещите, които едва ли ще могат да филтрират информацията.
Та ако наистина искате да помагате за развитието на Делтапланеризма, смегчете тона и престанете с нападките и обидите, смятам че ще бъде от полза за всички, които четат форума.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Чет Фев 03, 2011 6:39 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Фев 03, 2011 6:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Кажи им го Петио кажи им го аз в делта раздела гледам да не се баркам ама те са бетри мен ихихихихихих

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Фев 03, 2011 7:04 pm 
Естествено, че съм добронамерен - не искам да чета за делтаинциденти.

Да добавя още нещо, което вероятно не се знае:
Препоръчително е към винча да се монтира и уред за поддържане на натоварването на въжето. Това се прави, за да не се пренатовари крилото във въздуха, ако останалите предпазващи системи не сработят.
Щото крилото може и да се счупи при такова пренатоварване.
Този уред контролира силата на издърпване без да минава заложената от оператора граница. А тя може да се променя в зависимост какво се изтегля.
Обикновено клубoвете решават дали да си закупят тази джаджа.

И си сменяйте долните въжета на 100 часа. Вчера поръчах няколко за 2 Дискуса.
В БГ Авио делта ще ви ги смени - като им изпратите старите размонтирани - те ще произведат нови със същия размер и ще ги върнат. Имат стоманени въжета и кауши.
Използвал съм услугите им няколко пъти и съм доволен - от услугата и от цената.

И над 50 м - се слага парашут. Хубаво е и да се прескатае преди сезона.

И последно напомняне, че парашути над 10 години имат съмнителна способност да свършат работата за която са създадени


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Пет Фев 04, 2011 12:41 pm 
Ето още малко "вятър в платната" на Сливнишките ентусиасти-експериментатори - за "пионерското" отношение към "възкръсяването" на БГ делтапланеризма.
Инфото може да е интересно и за парапланеристите, които искат да си направят винч и да ловят термиката като се изтеглят:

Изтеглящото въже трябва да издържа поне 250 кP и ние използваме 6 мм polyethen въже - и с ролковото изтегляне. Достатъчно здраво е и издържа добре на триенето. Недостатък е създаването на много съпротивление.
Когато се тегли с автомобил или моторна шеина без ролка - ползваме 5 мм многовлакнов полипропилен.
2.5 мм dynema е скъпо и не си струва за всекидневно ползване. Става добре за буксиране с моторен траик.

При ползването на ролка трябва да се има предвид двойния фактор на натоварването. Ако изтегляш с 90 кП силата върху ролката/макарата ще е 180 кП. Ролката се завързва за дърво - и това е наи-лесния начин:
Филмът започва със закачане към флук за изтеглянето:
http://www.youtube.com/watch?v=x0uZ3x4Byj0
http://www.youtube.com/user/Goliathrebus


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Съб Фев 05, 2011 10:28 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
@Oggy,
Информацията която публикуваш в случая е некоректна по няколко причини.
Първо, силата на опън, на която да издържа въжето, не се мери в единици за налягане ( предполагам 250 кП би трябвало да се разбира 250 кило-паскала).Сила се мери в Нютон, или еквивалент в килограми или паунди, но Паскал не е мярка за сила, а мярка за налягане. Един Паскал е равен на 1 Нютон/м2 .Налягането по принцип е отношение на сила, приложена върху единица площ. Ако си имал предвид показанията за налягане на уреда за измерване на налягането, това също е некоректно, защото една и съща сила на опън на въжето може да създаде различно налягане в различните хидравлични системи, които се ползват. Например 75кг сила на опън на въжето може да създаде 700 паскала в една хидравлична система, но същата сила може да създаде 2000 паскала в друга система. Затова правилно е да се пре-номерира циферблата за налягане на конкретната система да показва силата на опън в мерни единици за опън (примерно килограми, което е лесно разбираемо за оператора на винча).
Иначе Паскалите стават ирелевантни. Освен това, веднъж направена, тази калибрация е валидна за специфичния хидравличен цилиндър, ако се смени цилиндъра, трябва да се направи пре-калибриране на циферблата.
Системата, която описваш, може да работи добре за вашите условия, но по света има най-различни системи, всяка със своите специфични параметри и правила за ползване. Затова даването на такива конкретни цифри трябва да бъде максимално коректно и да е уточнено за каква теглеща система се отнася.Иначе някой може да вземе наготово цифри и да си мисли че прави нещо, а да се окаже че тези цифри не са за неговия тип устройство.
Тези така наречени от тебе "Сливнишки ентусиасти" не са толкова боси и имат достатъчно информация по въпроса, така че по-добре си спести обидните реплики. Хубаво се тупаш в гърдите че си летял първи на количка, ама има една малка разлика, която май не забелязваш. Разликата е че ти си отишъл в чужбина и си ползвал наготово една създадена от други система, докато тия момчета тука си правят нещата сами...сами си набавят материали, сами си изработват екипировката за теглене и действат. Аз мисля че те имат много по-голямо основание да се гордеят с нещата, които са създали със собствените си ръце.
Цитат:
Инструктира как на количка делтата може да излита на страничен вятър.
Опасен екземпляр, който ще накара нас, инструкторите, дето от години излитаме по този начин и обучаваме на влек - да си изядем бревета и да отидем до Сливница, за да се научим на нововъведенията на никога не излитал от количка супер Български инструктор по делта, мотоделта, безмоторно и моторно летене.


По горе виждам някакви твърдения за това как не можело да се излита на страничен вятър и "бисери" и т.н. За онези дето не са навътре в нещата, това звучи много логично, естествено че насрещен вятър е най -добре.
Но истината е че на страничен вятър се лети, и техниката и методиката е описана в учебниците, и хората по света си я прилагат и си летят. Има си параметри на допустимост на скоростта и посоката на вятъра, които при това са свързани с нивото на подготовка на пилотите. Да се твърди че никой не излита на страничен вятър е , меко казано наивно. Напротив, умението да се излита на страничен вятър е част от подготовката на пилотите. Също мита за излитане на гръбен вятър... всичко е въпрос на преценка на условията и личните възможности.
Eдин опитен пилот с добри спринтьорски качества няма никакъв проблем да излети на нулев вятър или на половин до един метър в секунда гръбен вятър.
Почти всички в клуба сме го правили. аз лично си спомням поне две такива излитания от Витоша и Коняво, когато сме излитали късно следобед за втори старт за деня и ни хваща началото на планинския бриз. Тони Станков го е правил, Янчо го е правил. вярно, не е желателно, но в специални ситуации е възможно. 1 метър в секунда гръбен вятър е равен на 3.6 км/час. Ако минималната скорост на планера е 26-28 км час, това е все едно да затичаш с 29-31 км час надолу по склона. Един нормален атлет развива на равно 42-45 км час. Сложи му едно крило и го пусни по равно нанадолнище и 30 км са напълно постижима скорост. Естествено ако пилота не може да бяга бързо, или ако терена не става за тичане, или ако вятъра е повече от един метър в секунда, ОК...но става дума за слаб гръбен полъх, а не за силен вятър. Така че не виждам причина да се плюе по някой, за това че е написал нещо съвсем реално.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 6:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Оги, споко бе!
krassi ти прави обосновани и логични забележки, които нямат нищо общо с летателния му опит или твоето достойнство.
Парадираш че милееш за безопасността на другите, но не мислиш ли че има някаква опасност в това да заблудиш някой експериментатор с лебедка като му казваш, че сила се мери в паскали?

По благородно бе да кажеш - "Благодаря Краси. Сбърках. Сила се мери в нютони."

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 8:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Изображение
За онези дето не четат английски, осветения текст:
Циферблата трябва да се калибрира да показва паунди, килограми или нютони за теглеща сила. Не е приемливо циферблата да показва налягането на хидравличната тръба.
Изображение
Измервателя в дясно е калибриран да показва опънното усилие на теглещото въже ( на него пише Теглеща сила-паунди)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 8:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Относно допустимите ветрове, в сила и градуси отклонение, погледнете тази диаграма. Показани са зоните за пилоти с голям опит, пилоти със среден опит, пилоти начинаещи. Видно е че колкото е по-малък опита, диапазона сила и отклонение от насрещния вятър се свива ( най-вътрешната зона )
Забележете че за най-добрите пилоти е допустимо теглене дори на слаб гръбен вятър ( зоната под долната хоризонтална линия). С това да приключим спора и който трябва , да отвори учебниците и да чете отново, който иска, да си яде бревета и каквото иска да прави. Аз просто искам да осветя въпроса за онези, които нямат достъп до учебниците.
Изображение
Текста под схемата гласи :
Граници на скоростта на вятъра при теглене.
текста над сивото поле:
Да обобщим техиката за излитане на страничен вятър, изпълнявайте всичко както преди ( досега) със следните модификации:
Останалото надолу да си го превеждат които се интересуват....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Влек на делтапланер
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 9:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Това го няма нито на изпита за бриветите, нито за изпита за инструктори. Много готина диаграма. Направо 10+

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов