@Oggy,
Информацията която публикуваш в случая е некоректна по няколко причини.
Първо, силата на опън, на която да издържа въжето, не се мери в единици за налягане ( предполагам 250 кП би трябвало да се разбира 250 кило-паскала).Сила се мери в Нютон, или еквивалент в килограми или паунди, но Паскал не е мярка за сила, а мярка за налягане. Един Паскал е равен на 1 Нютон/м2 .Налягането по принцип е отношение на сила, приложена върху единица площ. Ако си имал предвид показанията за налягане на уреда за измерване на налягането, това също е некоректно, защото една и съща сила на опън на въжето може да създаде различно налягане в различните хидравлични системи, които се ползват. Например 75кг сила на опън на въжето може да създаде 700 паскала в една хидравлична система, но същата сила може да създаде 2000 паскала в друга система. Затова правилно е да се пре-номерира циферблата за налягане на конкретната система да показва силата на опън в мерни единици за опън (примерно килограми, което е лесно разбираемо за оператора на винча).
Иначе Паскалите стават ирелевантни. Освен това, веднъж направена, тази калибрация е валидна за специфичния хидравличен цилиндър, ако се смени цилиндъра, трябва да се направи пре-калибриране на циферблата.
Системата, която описваш, може да работи добре за вашите условия, но по света има най-различни системи, всяка със своите специфични параметри и правила за ползване. Затова даването на такива конкретни цифри трябва да бъде максимално коректно и да е уточнено за каква теглеща система се отнася.Иначе някой може да вземе наготово цифри и да си мисли че прави нещо, а да се окаже че тези цифри не са за неговия тип устройство.
Тези така наречени от тебе "Сливнишки ентусиасти" не са толкова боси и имат достатъчно информация по въпроса, така че по-добре си спести обидните реплики. Хубаво се тупаш в гърдите че си летял първи на количка, ама има една малка разлика, която май не забелязваш. Разликата е че ти си отишъл в чужбина и си ползвал
наготово една създадена от други система, докато тия момчета тука си правят нещата сами...сами си набавят материали, сами си изработват екипировката за теглене и действат. Аз мисля че те имат много по-голямо основание да се гордеят с нещата, които са създали със собствените си ръце.
Цитат:
Инструктира как на количка делтата може да излита на страничен вятър.
Опасен екземпляр, който ще накара нас, инструкторите, дето от години излитаме по този начин и обучаваме на влек - да си изядем бревета и да отидем до Сливница, за да се научим на нововъведенията на никога не излитал от количка супер Български инструктор по делта, мотоделта, безмоторно и моторно летене.
По горе виждам някакви твърдения за това как не можело да се излита на страничен вятър и "бисери" и т.н. За онези дето не са навътре в нещата, това звучи много логично, естествено че насрещен вятър е най -добре.
Но истината е че
на страничен вятър се лети, и техниката и методиката е описана в учебниците, и хората по света си я прилагат и си летят. Има си
параметри на допустимост на скоростта и посоката на вятъра, които при това са свързани с нивото на подготовка на пилотите. Да се твърди че никой не излита на страничен вятър е , меко казано наивно. Напротив, умението да се излита на страничен вятър е част от подготовката на пилотите. Също мита за излитане на гръбен вятър... всичко е въпрос на преценка на условията и личните възможности.
Eдин опитен пилот с добри спринтьорски качества няма никакъв проблем да излети на нулев вятър или на половин до един метър в секунда гръбен вятър.
Почти всички в клуба сме го правили. аз лично си спомням поне две такива излитания от Витоша и Коняво, когато сме излитали късно следобед за втори старт за деня и ни хваща началото на планинския бриз. Тони Станков го е правил, Янчо го е правил. вярно, не е желателно, но в специални ситуации е възможно. 1 метър в секунда гръбен вятър е равен на 3.6 км/час. Ако минималната скорост на планера е 26-28 км час, това е все едно да затичаш с 29-31 км час надолу по склона. Един нормален атлет развива на равно 42-45 км час. Сложи му едно крило и го пусни по равно нанадолнище и 30 км са напълно постижима скорост. Естествено ако пилота не може да бяга бързо, или ако терена не става за тичане, или ако вятъра е повече от един метър в секунда, ОК...но става дума за слаб гръбен полъх, а не за силен вятър. Така че не виждам причина да се плюе по някой, за това че е написал нещо съвсем реално.