Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 10:40 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 9:24 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
В единия случай ти пиша за движението на телата, а другия за движението над тяхната пределна скорост, но второто не се учи в 11 клас. Чао

P.S. А между другото, точно сбора от геометрия и физика те държи във въздуха.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 10:10 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 280
Местоположение: Пловдив
И пак Oggy написа :
"...Делтапланерът си има прекалено добра напречна устойчивост конструкторите нарочно я намаляват.
Проблемът при делтата е при тангажа Хари. Делтата е много чувствителна по напречната си ос, ..."
Някак си, не бих се доверил на чак такава компетентност... Oggy, що не разкажеш пак за онова ЦБ с база 4500м ?

_________________
небесен чергар


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 10:55 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
malko otklonenie ot temata
Разликата между форумите по света:
В английския - питаш и ти отговарят.
В руския - питаш, отговарят ти и теб те питат нещо.
В българския - питаш и 1000 човека ти казват колко си прост, че питаш.

_________________
Васил Спасов - Element Water 2
gliders: K-8B , ASK-13 & SZD-50 Puchacz


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 12:25 pm 
За кое С Б и какво за него? Че аз съм срещнал и бягал от много?
Ако мога да отговоря преди да навляза в друга част на ЕС :D


Върнете се в началото
     +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 2:46 am 
Честита Баба Марта. :D
Днес небето над Берлин бе изпълнено с очарователни Кума-Лиси (kumulusi), но само товарих крила и ми се отдаде гледане нагоре и въздишки! :)

Ето описани ЦБта в Колорадо:

http://hanggliding-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=18

http://hanggliding-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=20

Какво в ЦБтата не е свързано с тангажа на делтата? :?:


Върнете се в началото
     +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 8:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Честита баба Марта!
Много са интересни тия разкази от коя година са ? трябва да е било отдавна цветната фотография още не е била измислена !Защо пишеш разтоянията в футове и мили така не се разбира добре !

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 11:29 pm 
Наистина тези полети са отдавна - Колорадо бе през 1990г, а Owens Valley - през 1991 г. Тогава бях тест пилот на Pacific Airwave и летях на тези 2 мини световни с отбора на фирмата - Кари Касъл, Джо Бостик, Кенни Браун и Гиббо.

Там всичко е в мили и във футове - и след време свикваш с мерките. за начало делях милите на 1.5 - в км и футовете на 3 - за метри. После преставаш да ги обръщаш - и поемаш местните мерки.

И тогава всичко става по-голямо - каквото е в деиствителност.

BIG AIR -ГОЛЯМ ВЪЗДУХ ми каза Томаш Суханек (след което стана 3 пъти световен шампион) в California по време на тренировките за US Nationals в Owens.

И наистина е така. С височини от почти 6000 метра (толкова се вдигаше базата)и с тези могъщи планини и огромни пустинни пространства - не се чуствах много значим с малкото си, но здраво крилце и прелитах бързо.

Но пък летенето е невроятно. Несравнимо с нищо друго по света. И условията могат да станат бързо много турбулентни - няма да е леко с парапланер, особено ако трябва да пробиваш във вятъра, както ми се налагаше.

В Европа ЦБ-тата са по-предсказуеми, с много по-ниска база и не става да ги заобиколиш с делтапланер. Но са еднакво опасни и смъртоносни.

Не мога да не препоръчам да летите там - който може, но не без кислородна бутилка за височините. Радио и огледалце за подаване на слънчево зайче в случаи на принудително кацане из пустинята или планината.
И много вода :)

PS. Поради студа във височина ми препоръчаха да летя с обикновен фотоапарат - батериите на електрическите отказваха. И с този наи-обикновен Никон, купен от бензиностанция снимах. Затова вероятно цветовете на снимките не са ярки.


Върнете се в началото
     +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Мар 10, 2011 7:18 pm 
Понеже този раздел се чете и коментира от много повече пара пилоти, които добре летят и разбират парапланеризма - ще насоча вниманието към една за мен не лесна фигура с делтапланер.
Плосък свредел.
Делтапланерът се вкарва в срив на крилото, като пилотът избутва рамката и прави силно контриране - което пречи на сринатото полукрило да пропадне. То се завърта и тук е невероятно важно пилотът да уцелва баланса за развъртане на сринатото крило и поддържане на контрираренто - за да оформи плоско развъртане или свредел на делтапланера.

Какви са опасностите - ами при изтърване на контрола делтата се възстановява с дълбок срив през крило и нос - и в турбулентен въздух има опасност от тък. Мен ме изненада един нов Magik Kiss при облитане над Биг Сър. След като установих, че крилото лети добре - го вкарах с добра височина - и след като се развъртяхме - изтървах контрола и то така рязко заби нос - чак вратните ми прешлени изпращяха.

Различните модели имат различно реагиране при тази фигура - и трябва внимателно да се започне - ако пилотът има аеробатични данни.

Но усещането е много интересно - както и треперенето на рамката на крилото, което се стреми да се освободи от пилота, който му пречи да лети спокойно и правилно.
В един момент става неудържимо - и тогава трябва да се излезе от фигурата.


Върнете се в началото
     +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2011 9:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 11:11 am
Мнения: 3
Аз ще те "открехна" Ники :) Оги правилно каза, че устойчивостта е в пряка зависимост от усукаността на крилото /в краищата ъглите на атака намаляват почти до 0/, както и от стреловидността. Защо е така? Ами краищата са изнесени назад /колко назад зависи от стреловидността и разпереността/. Образно казано, при увеличаване на ъгъла на атака тези краища започват да създават подемна сила, която предизвиква пикиращ момент, местейки фокуса назад. Обратно, при намаляване на ъгъла - краищата не "работят" и фокусът се мести напред. Устойчивостта се получава в резултат на това, че при промяна на ъгъла подемната сила създавана в задната част от крилото се променя доста повече, отколкото в центроплана, което мести фокуса, създавайки момент който се стреми да възстанови предходните параметри на полета. Това е.

РР: Тук съм нов, но иначе съм ветеран. Викат ми Митко Сливенски /може и да си чувал за мен/ :)

_________________
НЕПРАВИ СИ СрАМ! :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2011 10:16 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
mitsl написа:
Устойчивостта се получава в резултат на това, че при промяна на ъгъла подемната сила създавана в задната част от крилото се променя доста повече, отколкото в центроплана, което мести фокуса, създавайки момент който се стреми да възстанови предходните параметри на полета.


Благодаря за включването и "открехването"!
Ако под задна част на крилото разбираш изнесени назад краища на стреловидното крило, тогава как те ще променят подемната си сила "доста" повече в сравнение с центроплана при условие, че в рамките на работния диапазон има линейна зависимост между коефицента на подемна сила и ъгъла на атака?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2011 10:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 11:11 am
Мнения: 3
Ами не знам колко е линейна и дали ако на едно крило промениш ъгъла на атака от 4 на 6 градуса то подемната сила ще се увеличи толкова процента, колкото би се увеличила при увеличаване на ъгъла от 0 на 2 :)

_________________
НЕПРАВИ СИ СрАМ! :D


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2011 11:03 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Изображение

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2011 11:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 11:11 am
Мнения: 3
niki написа:
... в рамките на работния диапазон има линейна зависимост между коефицента на подемна сила и ъгъла на атака?


Нещо не ми се вижда много права тази крива, но...:) Фокусът се мести и така се създава стабилизиращият момент. Това е факт! Ако зависимостта между ъгъла на атака и аеродинамичния коефициент е линена, кой тогава мести тоя фокус? Колко е широк "работният диапазон" при делтапланера, чието крило по принцип е доста усукано? Спирам да споря, че става досадно...

_________________
НЕПРАВИ СИ СрАМ! :D


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пет Мар 18, 2011 12:23 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Здравей Митак...
Не виждам никакво противоречие в това което казваш и кривата която Ники публикува. Точно това е. Ако приемем че центроплана има 15 градуса разлика с профилите в края на крилото, то ако гледаме тази крива и приемем че в даден момент делтапланера е с висок ъгъл на атака ( да речем в центроплана е 25 градуса), то тогава в краищата профила все още ще има работещ ефект при 10 градуса( толкова е разликата от 15 градуса) , а при още по-голям ъгъл центроплана практически ще е в сривен режим ( забелжи че кривата намалява подемната сила след 17 градуса и спира да дава подемна сила след 25) и подемната сила в краищата на крилото ще създаде въртящ момент който ще върне крилото в нормален ъгъл на атака.
Просто трябва да се съобразява коя част на крилото в какъв ъгъл на атака е в даден момент.
Не може да казваме просто "Делтаплана има ъгъл на атака 20 градуса..." защото крилото е усукано и различните му части са винаги в различен ъгъл на атака. То това е красотата на схемата "летящо крило". Затова проблема при новите крила е че се опитват всячески да намалят усукването, без да намалят стабилизиращия ефект от усукването, затова се въвеждат всички тия опашки и по състезания наблягат на това да не се излиза извън зададените ъгли на спрогсовете, за да не стават сакатлъци.Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пет Мар 18, 2011 11:27 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Краси, благодаря за включването.
Когато говорех за линейна зависимост в работния диапазон имах предвид участъка преди срива.
Вие като делтапланеристи забелязали ли сте съществена промяна в надлъжната устойчивост при малки смущаващи нараствания на ъгъла на атака (и центроплана и краищата са в линейния участък на зависимостта) и при големи смущаващи нараствания на ъгъла на атака (центроплана се срива и губи подемна сила за разлика от краищата които имат прираст).

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов