Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 11:32 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2011 12:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Д.Георгиев,
Нямаше да пиша повече.Добре е че сте запознат с някои неща.Други обаче не разбирате или по точно не искате.
Ако четяхте внимателно щяхте да откриете грешките си.Казвате:
Калояне напълно съм съгласен с наличието ефекта на увеличение на ъгълът на атака при края на крилото [color=#BF0000]породен от генерираните вихрови потоци вследствие на обтичането!!!
[/color]
Не е затова.
Грешно тълкувате и това:
Само трябвяше да добавиш че центъра на сумарната аеродинамична сила (центроплан+краища) е малко зад центъра на тежеста. Това се прави за да се компенсира по-ниското положение на центъра на тежест спрямо центъра на аеродинамичните сили (подемна+съпротивление)-Данчо,тук няма ли малка грешка?Първото да не би да е окачване
Ако разгледате пак първата ми картинка,въпреки че ги няма всички вектори,може би ще разберете че няма нужда да слагаме сила надолу в краищата.
липсата на момент на завъртане се постига по друг начин.
грешката ви е фундаментална,
недейте да ми цитирате никой.
последен подарък:
За рогалото важи ли ви теорията за обтичане на краищата? :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2011 4:42 pm 
Митко Монтански!
Много неща не са ти ясни човече. :oops:


Върнете се в началото
     +0 / -4 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2011 8:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Оги, ако казваш на някой че не разбира нещо се предполага, че ти разбираш.
Да разбираш не означава да правиш справка в еди кой си учебник, а да използваш някакви фундаментални знания за да изведеш отговорите на някакви частни случаи.
Моля те като експерт делтапланерист да ми обясниш как крилното натоварване влияе върху надлъжната устойчивост?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 24, 2011 12:29 am 
Ники, ако искаш професионален и експертен отговор на този въпрос - трябва да го зададеш в делтапланеристкия сайт http://www.hanggliding-bg.com. Че тук аеродинамичната дискусия за делтапланерите събужда живот у дремещи "пилета", "кракозъбели" и парапланерно насочени аеродинамици.


Върнете се в началото
     +0 / -5 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 24, 2011 10:31 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Минутка за реклама :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 24, 2011 10:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Явно и от Огги няма да научим нещо полезно. Пак препрадки към "компетентни" сайтове или нещо от рода на елате, ние ще Ви покажем как се правят работите.

На въпроса на Ники си представям нещо, което не е свързано дори с аеродинамиката. Това е една везна. В единия случай тя е празна, а в другия е натоварена с по 5 килограма от двете страни и се намира в равновесно положение. В ръката си държа тежест от 100 грама. Как ще реагира везната когато пусна тези 100 грама върху едната от страните в двата случая?

По същия начин ще реагира и крилото, ако държите здраво трапеца в единия случай, а в другия сте го пуснали. Нещо от рода е и ако държите трапеца здраво, но сте в долна или горна граница на крилото.

Ники, в този род ли трябва да са разсъжденията?

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 24, 2011 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 29, 2009 7:20 pm
Мнения: 42
:)


Последна промяна dent на Вто Дек 13, 2011 11:21 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 24, 2011 10:56 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Х А Р И написа:
Явно и от Огги няма да научим нещо полезно. Пак препрадки към "компетентни" сайтове или нещо от рода на елате, ние ще Ви покажем как се правят работите.

На въпроса на Ники си представям нещо, което не е свързано дори с аеродинамиката. Това е една везна. В единия случай тя е празна, а в другия е натоварена с по 5 килограма от двете страни и се намира в равновесно положение. В ръката си държа тежест от 100 грама. Как ще реагира везната когато пусна тези 100 грама върху едната от страните в двата случая?

По същия начин ще реагира и крилото, ако държите здраво трапеца в единия случай, а в другия сте го пуснали. Нещо от рода е и ако държите трапеца здраво, но сте в долна или горна граница на крилото.

Ники, в този род ли трябва да са разсъжденията?


Хари, не оставайте с впечатлението, че знам отговорите на въпросите и само чакам някоя жертва с която да си храня самочувствието.

Това което казваш за везната ми изглежда като разсъждение в правилната посока, но не виждам връзка с това държиш или си пуснал трапеца. Нали се разбрахме че при устойчивостта пилота не участва.
За всички е очевадно, че летателните апарати с голямо крилно натоварване са много устойчиви.
Въпроса по-скоро е как точно при проявата на устойчивостта се проявява влиянието на крилното натоварване.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2011 10:00 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
За това, че пилота не участва съм го пропуснал. Сори.
При парата е ясно, че при натоварено крило то лети с по-голяма скорост, съответно е с по-голямо налягане и оттам формата на крилото е по-близо до формата на чертожната дъска(най-близко до теоретичното качество). По-високото налягане води до по-големи разлики м/у вътрешното и резките промени на външното налягане. Оттам и извода, че при парата натовареното крило е по-устойчиво в термични условия.
При делтата няма вътрешно налягане и там не виждам друга връзка освен теглото да е разпределено повече към външната част на крилото. Нещо като самолета при излитане и кацане. В първия случай е с тонове гориво в крилата, а във втория резервоарите са почти празни и основния товар от пътници и багаж са разположени по оста(фюзелажа) на самолета. В случая значението на това колко човека и багаж(полезен товар) има в самолета клони към 0. Оттам и извода, че колкото по далеч от оста(фюзелажа) е товара, летателното средство е по-стабилно. Но това е част от елементарната геометрия и си мислех дали не бъркам в посоката на разсъжденията си, а трябва разсъждението да е в друга посока.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2011 3:54 pm 
Защото виждам че пак започват глупостите ще обясня.
Крилното натоварване влияе в известна степен общо на устойчивостта. Не само на надлъжната, а и на напречната и пътната. Не във всички учебници по аеродинамика е описано това влияние, защото не е зависимо от аеродинамичните характеристики на крилото. Обяснява се със закона за инерцията.

Както знаем количествената характеристика на инертността това е масата. Всяко тяло запазва състоянието си на покой или на праволинейно равномерно движение, докато външно въздействие не го изведе от това състояние.
Ако въздействаме с еднаква сила върху две тела с различна маса - те не се изместват по един и същи начин.

Колкото по-натоварено е едно крило толкова по-трудно може да бъде извадено от равновесие то. По-устойчиво е при въздействието на външни странични фактори. Това са го усещали всички опитни пилоти. Описано е от Денис Пейгън, Асен Йорданов и на други места го има.
Колкото по-малко е крилното натоварване (по-лек пилота) толкова по-лесно крилото може да бъде извадено от равновесие при въздействието на турбуленция термика и т.н., но и по-трудно ще бъде на пилота да го управлява. Това с управлението е специфично само за летателните апарати управлявани с изместване на Ц.Т., т.е. По-ниската граница на крилно натоварване води до по-слаба управляемост и устойчивост на апарата.

Това е една от причините да се препоръчва в дни със силен поривист вятър и мощна термична активност да се лети с малки по площ добре натоварени делтапланери. И обратно - в слаби и спокойни условия с голям ненатоварен делтапланер може да се направи безопасен, приятен и запомнящ се реещ полет.

Дент, спамиш темата , но ще ти отговоря. Името на птеродактилите настина дойде от този сайт. Изрече го един анонимен мътнород толериран от модератора на този форум. Целта му беше да ни се подиграе, но ние успяхме да създадем нещо красиво от обидите с които ни заливаше въпросното създание. Pterodactyls XC е създаден от хора опитни, можещи и знаещи, с цел да съхранят опита, познанията, традициите и историята на делтапланеризма от чалгата и профанизацията които се опитват да наложат шепа хора с болните си мераци за печалбарство и място в историята.


Върнете се в началото
     +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2011 5:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Тук и аз се обърках като намесих пилота. Всичкото това дето си го писал го обяснява един предмет, за който писах в горния си пост. Елементарна геометрия. Няма смисъл да го четем от хора дето са го писали някъде, а преди са го научили от Питагор, Архимед и др, живяли преди повече от 2000 години. Или нещо от рода на "дайте ми достатъчно дълъг лост и опорна точка и ще преместя земята".
Може да се влезе и в теритирията на Айнщайн, че с увеличаването на скороста се увеличава и масата. То ако при скорост 40 км/ч масата на делтатапланера е една, то при 90 км/ч тя ще се е увеличила и това ще води до по-голямата стабилност на крилото. :D

А оттам следва пък, че крилото не може да е безкрайно стабилно защото дори на светлината развила 300 000 м/с и влияят гравитационните полета на галактиките и свездите и тя не се движи по права линия. А за да развие тази скорост масата на делтата трябва да е равна на 0-ла. Така, че омагьосания кръг е готов.

Оттук и извода, че намалявайки скороста трябва да увеличиш масата и обратно, за да получиш една и съща стабилност на крилото.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Съб Фев 26, 2011 4:55 pm 
Хари, какъв кеф ти прави да пишеш неща, които не разбираш?
Ти как си представяш масата да се увеличава когато намаляваш скоростта?
Нещо като летящата метла на Хари Потър? :lol:
Хари Ламбев - лети си на парата, а ако някога се решиш за делта - си вземи инструктор. :D


Върнете се в началото
     +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Съб Фев 26, 2011 6:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Чети внимателно какво съм писал. Не пиши наизуст. Физика човек, физика. Имаше един такъв предмет навремето, ама май си пропускал часовете. Всяко тяло в следствие на неговите обем и тегло има пределна скорост. За да я мине трябва да ги промени. Абе вземи учебниците и чети.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 8:17 am 
Хари ти написа толкова много неверни неща за толкова кратко време, нямащи нищо общо с темата, че направо си за медал :shock:
.
Навсякъде пишеш, че било геометрия дори елементарна а сега изведнъж се сети че е физика, но май някой ти подсказва.
Няма нищо логично в предположенията, които си написал.
Товар в краищата на крилата увеличава времето за реакция при подаване на команда за завой, тоест делтапланера става устойчив по надлъжната ос, повишава му се напречната устойчивост. Но никой не го иска това, в цял свят борбата е как да се олекоти максимално крилото в краищата, а не да се товари допълнително. Делтапланерът си има прекалено добра напречна устойчивост конструкторите нарочно я намаляват.
Проблемът при делтата е при тангажа Хари. Делтата е много чувствителна по напречната си ос, това е проблема и той се решава с множество малки хитрини в аеродинамиката. Нo няма да описвам какво аз използвам, за да си тунингирам крилото и да го направя по чуствително и по-малко устойчиво от фабричното - и така да променя handling (управляемостта) както на мен ми харесва.
Не е приложимо при парапланерите.

Тук Ники зададе въпрос за влиянието на крилното натоварване върху надлъжната устойчивост, а не върху напречната.
Такъв беше въпросът Хари.
Влияние в известен смисъл има и то се обяснява със законите на физиката, а не на геометрията.
Ти се впусна в разни догатки и предположения, че чак стигна и до светлините скорости.

Спри се малко Хари все пак не си магьосник.
Вижда се че имаш огромно желание да даваш акъл и да бъдеш приеман на сериозно, но все пак трябва да отваряш учебниците и да четеш от време на време.
Двойка за неверните неща..
Двойка за това, че се опитваш да даваш акъл в област в която си изключително бос.

Е за това трябва да има контрол, курсове и изпити.
Ако имаше контрол щеше да си кажеш стихотворението наизуст, а не да правиш смешни догатки.

Bye Bye Хари :D


Върнете се в началото
     +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 8:34 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Oggy написа:
Както знаем количествената характеристика на инертността това е масата. Всяко тяло запазва състоянието си на покой или на праволинейно равномерно движение, докато външно въздействие не го изведе от това състояние.
Ако въздействаме с еднаква сила върху две тела с различна маса - те не се изместват по един и същи начин.

Колкото по-натоварено е едно крило толкова по-трудно може да бъде извадено от равновесие то. По-устойчиво е при въздействието на външни странични фактори. Това са го усещали всички опитни пилоти. Описано е от Денис Пейгън, Асен Йорданов и на други места го има.
Колкото по-малко е крилното натоварване (по-лек пилота) толкова по-лесно крилото може да бъде извадено от равновесие при въздействието на турбуленция термика и т.н., но и по-трудно ще бъде на пилота да го управлява. Това с управлението е специфично само за летателните апарати управлявани с изместване на Ц.Т., т.е. По-ниската граница на крилно натоварване води до по-слаба управляемост и устойчивост на апарата.


Благодаря за отговора Оги! Можело значи.
....
Към всички - представете си как би изглеждала тази тема, ако мненията в нея бяха без коментари спрямо другите участници в темата, а бяха съсредоточени изцяло върху разглеждания въпрос.
Когато успеем да подтиснем инстикта си да злепоставим другия, тогава ще успеем да повишим и качеството на форума. Опитвайте се да гледате по-често от гледната точка на другия и дори когато сгреши в нещо не му го натяквайте, защото ще се затвори в себе си и следващия път можем да изпуснем нещо полезно от него.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов