Цитат:
А правилата във въздуха ги знаят всички.
Факта че един делта пилот е влязъл в термиката и е въртял различно от останалите ( без значение пара или делта) означава че или
не е знаел правилото ( което много ме съмнява),
или го е пренебрегнал, (може би не умишлено). Предполагам че oстаналите пилоти ще се чувстват некомфортно ако знаят че има такива потенциално опасни пилоти да въртят с тях в една термика. Забележи, Дент, ако се бяха сблъскали по-лошо и оплели и не могли да отворят парашутите, можеше да не са живи вече. Тогава какво щяхме да коментираме...? знаел ли е той правилата, или не ги е знаел..? и никой нямаше да може да каже. Единствения сигурен начин да знаеш дали един пилот който лети до тебе има необходимите знания и подготовка, е въвеждане на лицензи и система за рейтинг...и начинаешите пилоти си слагат лента да се вее зад тях, да се знае и да се вижда отдалеч че са неопитни и да се съобразяват другите с това.
Аз съм съгласен с Хари че това няма да стане от раз и има още много да се развиваме докато си направим такава система, но това рано или късно ще стане.
При парапланеризма в момента има много повече пилоти и напълно има смисъл да стане. при делтата пилотите сега се броят на пръсти и е почти безсмислено, но ако летят заедно с парапланерите, пак има смисъл да са лицензирани, щото иначе става тъпо, едните с лицензи, а другите като свободни радикали, нурсове и т.н да се мяткат между тях. В това отношение Ангел_Сим е абсолютно прав.
За бившите отрядници, знам че влагаш ирония и леко принизителен оттенък, ама знаеш ли в колко градчета и селца хората искат да си въведат системата с доброволни отрядници, за да се пазят от апаши и цигани? ... щото полицията, дето трябва да върши тази работа, не я върши..и хората се чувстват беззащитни и искат отрядници...така че не виждам нищо лошо в това пилотите сами да си организират система за контрол...това е единствено в полза на доброто име на спорта пред обществото...
Разбирам че ти се иска да бъдеш волна птица и да си летиш безгрижно където и когато искаш, много е красива тази представа за нещата, но за съжаление самия факт че пилотите летят в група налага необходимостта от някакви правила.
Вярата че всеки знае правилата и ще ги спазва ми се вижда доста утопична. Бас хващам че ако идеш на баира и питаш първия произволно избран пилот какви са правилата за предимство, ще видиш доста празноти в знанията. Така че системата за лицензиране и постоянно поддържане и опресняване е много полезна. Дори бих предложил на всеки по-голям старт ( като Сопот или Шумен да речем, или Пъстрина) да се сложи една табела с правилата на това място. Тогава всеки, знаел, не знаел, поне ще има шанс да си ги припомни и да се опита да ги спазва.
Истината е че в БГ почти не знам да има старт който да е частна собственост, а кацането става понякога на места които са частна собственост, но засега никой собственик не е създавал проблем. Така че за пъдари не може да се говори и ти можеш да си летиш спокойно без да се притесняваш ще ти иска ли някой лиценз или не.