Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 9:13 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Нед Юни 12, 2011 7:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 29, 2009 7:20 pm
Мнения: 42
:)


Последна промяна dent на Вто Дек 13, 2011 11:11 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Нед Юни 12, 2011 11:59 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
А правилата във въздуха ги знаят всички.
Факта че един делта пилот е влязъл в термиката и е въртял различно от останалите ( без значение пара или делта) означава че или не е знаел правилото ( което много ме съмнява), или го е пренебрегнал, (може би не умишлено). Предполагам че oстаналите пилоти ще се чувстват некомфортно ако знаят че има такива потенциално опасни пилоти да въртят с тях в една термика. Забележи, Дент, ако се бяха сблъскали по-лошо и оплели и не могли да отворят парашутите, можеше да не са живи вече. Тогава какво щяхме да коментираме...? знаел ли е той правилата, или не ги е знаел..? и никой нямаше да може да каже. Единствения сигурен начин да знаеш дали един пилот който лети до тебе има необходимите знания и подготовка, е въвеждане на лицензи и система за рейтинг...и начинаешите пилоти си слагат лента да се вее зад тях, да се знае и да се вижда отдалеч че са неопитни и да се съобразяват другите с това.
Аз съм съгласен с Хари че това няма да стане от раз и има още много да се развиваме докато си направим такава система, но това рано или късно ще стане.
При парапланеризма в момента има много повече пилоти и напълно има смисъл да стане. при делтата пилотите сега се броят на пръсти и е почти безсмислено, но ако летят заедно с парапланерите, пак има смисъл да са лицензирани, щото иначе става тъпо, едните с лицензи, а другите като свободни радикали, нурсове и т.н да се мяткат между тях. В това отношение Ангел_Сим е абсолютно прав.
За бившите отрядници, знам че влагаш ирония и леко принизителен оттенък, ама знаеш ли в колко градчета и селца хората искат да си въведат системата с доброволни отрядници, за да се пазят от апаши и цигани? ... щото полицията, дето трябва да върши тази работа, не я върши..и хората се чувстват беззащитни и искат отрядници...така че не виждам нищо лошо в това пилотите сами да си организират система за контрол...това е единствено в полза на доброто име на спорта пред обществото...
Разбирам че ти се иска да бъдеш волна птица и да си летиш безгрижно където и когато искаш, много е красива тази представа за нещата, но за съжаление самия факт че пилотите летят в група налага необходимостта от някакви правила.
Вярата че всеки знае правилата и ще ги спазва ми се вижда доста утопична. Бас хващам че ако идеш на баира и питаш първия произволно избран пилот какви са правилата за предимство, ще видиш доста празноти в знанията. Така че системата за лицензиране и постоянно поддържане и опресняване е много полезна. Дори бих предложил на всеки по-голям старт ( като Сопот или Шумен да речем, или Пъстрина) да се сложи една табела с правилата на това място. Тогава всеки, знаел, не знаел, поне ще има шанс да си ги припомни и да се опита да ги спазва.
Истината е че в БГ почти не знам да има старт който да е частна собственост, а кацането става понякога на места които са частна собственост, но засега никой собственик не е създавал проблем. Така че за пъдари не може да се говори и ти можеш да си летиш спокойно без да се притесняваш ще ти иска ли някой лиценз или не.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2011 7:10 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 29, 2009 7:20 pm
Мнения: 42
:)


Последна промяна dent на Вто Дек 13, 2011 11:10 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2011 8:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Dent , имаш карма от мен.
Рано или късно,бла-бла,бла...,едните ще продължават да летят,други ще си говорят за правила.
Според мен инструкция е необходима за да се повиши знанието на пилотите и безопасноста.Ясно и просто.Нищо повече.
Все пак летенето е хоби ,с което си набавяме липсващата и желана свобода.Хора са се пребивали,и ще продължават да се пребиват.Това е цената,колкото и крайно да звучи.Иначе винаги стремежът съвсем логично е бил към повишаване на безопасноста ,при това мисля с успех.Тя повече зависи от самодисциплината,а не от някакви наложени от вън неща.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2011 10:09 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
Все пак летенето е хоби ,с което си набавяме липсващата и желана свобода
Цитат:
Това е цената

Да, но не с цената на живота си !
Животът не е цената...и не е нужно да бъде цената на удоволствието.
Удоволствието от летенето е в името на един приятно изживян живот, но не е нужно да се рискува живота , за да има тръпка. Различни възгледи имаме по въпроса.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 9:32 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Не твърдя че трябва да рискуваме живота си естествено.Но всеки който лети се е съгласил с това че може и да падне.Въпроса е да намалим тази възможност.Аз съм съгласен с теб Krassi,но в България имаме нужда по-скоро от самосъзнание .Не са ни нужни правила.Не е нужно постоянно да се променят законите(не говоря за летенето),просто хората трябва да станат по-съвестни.За какви инструкции говорите,та тук вместо улици имаме някакви руини,тротоари няма,защото ''спазващите'' правилата са ги превърнали в паркинги,всички пешеходци гледат да пресекат на червено защото бързат,като цяло държавата ни изглежда като гротескен латиноамерикански сериал.Хубаво е да има ред в летенето ама дайте на целия този фон да не зацикляме върху това.
Инструкция има написана и приета по парапланеризъм- http://paragliding.bg/sites/default/fil ... proved.pdf . Който иска може да я усъвършенства и пригоди за делтапланеризма,нещата са почти същите.И готово :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Един стар виц си спомних...:
Един пиян в градски автобус...наложило се да повърне и повърнал върху една пътничка седяща до него. Жената естествено се развикала възмутено:- Ама как може така, как не ви е срам, това е безобразие...бла-бла-бла!!! Пияният я погледнал малко по-фокусиран върху нея и казал..._Ай стига ма...я са виж на кво приличаш...!?

Факта че всичко в БГ е осрано и прилича на гротеска означава ли че трябва просто да се примирим с това и да оставим нещата на самотек ?
Не искам да ме разбирате погрешно. Съгласен съм че за 5-6 делтиста на кръст не си струва усилието и времето за въвеждане на лицензиране...просто казвам че в по-далечна перспектива лицензирането е единствения начин за подобряване на безопасността.
Тезата за "самосъзнанието" не е нова. Всички революционери са вярвали в нея, всички анархисти също ( говоря за анархизма като философия, не като уличния смисъл за анархия )...но историята досега е показала че само със самосъзнание не става...в момента в който липсва контрол, винаги се намират индивиди, които нямат самосъзнание и гледат да минат на червено.
Колкото до инструкция, абсолютно съм съгласен че вече има написани такива и не е нужно да измисляме топлата вода. Дори има българска инструкция от времето на ОСО...инструкции да искаш. Въпроса беше за лицензирането...има ли нужда или не...?


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 7:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Лицензирането няма да подобри самосъзнанието. Има много лицензирани пияни шофьори по пътищата, въпреки, че има доста добър контрол.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 8:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
Лицензирането няма да подобри самосъзнанието.

Цитат:
лицензирането е единствения начин за подобряване на безопасността.


Ок, може би не съм се изразил точно..не е единствения...има още неща естествено...но ако сравняваме "лицензиране" и "не-лицензиране"...първото има по-голям потенциал за повишаване на безопасността.


За добрия контрол определено мога да кажа че не съм съгласен. Един мой приятел тука в щатите преди няколко години го глобиха за превишена скорост 435 долара...карал със 120 при разрешена 80...е, вече не кара със 120. За каране пиян отнемат книжка...това е контрол. Карането пиян се третира като опит за убийство...и то си е така.
Под добър контрол не се разбира да те спират катаджии на 3 пъти в участък от 50 км и да те гледат изчаквателно да им бутнеш. Добрия контрол е да те спрат ако правиш нарушение и да те глобят, и да знаеш че ако се опитваш да ги подкупиш те чака много по-лошо...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 9:15 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
от една страна Красси си прав ,
но в България е проблем лицензирането да не се превърне в бизнес и ограничаването на на дадени лица чрез това.

Контролът освен клубовете не виждам кой друг може да го прави на този етап и то най вече с препораки и насоки.

Правилата във въздуха трябва да се разясняват от инструкторите още при първоначалното обучение , и това пак не е гаранция че някой няма да се набие в контролирано въздушно пространство или в обратно посока на др пилоти в термика например.

_________________
Васил Спасов - Element Water 2
gliders: K-8B , ASK-13 & SZD-50 Puchacz


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 9:54 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 29, 2009 7:20 pm
Мнения: 42
:)


Последна промяна dent на Вто Дек 13, 2011 11:10 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2011 12:14 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Аз пък искам да живея в уредена държава от онзи свят,с правила и т.н.Смятам че именно там свободата е най-голяма.Но искам така нареченото ''свободно летене'' да е възможно най малко регулирано.Всъщност точно в Сащ законите за леката авиация са най-либерални.И е най-развита.Тезата ми беше да не се правим на по-големи католици от папата,щото от нашите усти звучи малко странно и понамирисва,поне на този етап.Според мен инструкция трябва , но лицензиране - засега не.Причината е проста - има много малко делтапланеристи,нека се стимулира увеличаването им.А и според сега действащия закон едноместни летателни апарати с маса до 120 кг не подлежат на регистрация ,като пилотите им нямат нужда от лицензи(бревети),като могат да летят в нерегулираното въздущно пространство(клас ''С''.Лично на мен много ми харесва да има един такъв сегмент.Дори и парапланерстите засега сме толкова малко,че напъните и доводите за урегулиране на някои хора ми изглеждат леко смешни. Използва се предтекста(много удобно) че видите ли ако ние не си ги измислим,някой друг щял да го направи.Много ми е интерестно кой ще е този някой,сигурно извънземните.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2011 3:43 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Не бе Дент, не се опитвам да налагам правила, просто си разсъждаваме в този форум. Живял съм и в Русия и в други държави, та съм видял доста различни общества. Филма Бразилия е хубав, ама е анти-утопия...не искаме такова общество.
Всеки път когато си идвам в БГ се опитвам да летя, когато времето позволява, така че се чувствам съпричастен на спорта. Може би сте прави, при толкова малък състав може би наистина е безсмислено.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2011 9:50 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
krassi, хеле точно в щатите за ултралеки не се изисква НИКАКЪВ лиценз и регистрация на въздухоплавателното средство (може би затова е толкова добре развито "домашното" строене на летателни апарати), да не говорим за пара и делта!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инструкция по делтапланеризъм
МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2011 4:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Петрун, говорим за различни неща. Лиценз ( бревет) на пилота и реитинг няма връзка с регистрация на летателното средство.Лицензи и рейтинги за пара- и делта-пилотите в щатите има, и се издават от USHPA , която е доброволна организация и има няколко хиляди членове. Никой не е длъжен да членува в нея, но повечето места за летене са под контрол на частни собственици и поради изискванията им за застраховки предпочитат да налагат ограничения за летене само за лицензирани пилоти ( или учещи се пилоти под наблюдение на инструктори). Това е... Аз го казах и по-горе...в БГ няма частна собственост на местата за летене и затова сме далеч от тази картина, но наистина системата за бреветиране помага за по-организирано и безопасно летене. Това ми беше мисълта и не виждам какво има да го дъвчем . Между другото системата за бреветиране в щатите е резултат не от някаква намеса на извънземните, или от правителство , а е резултат от самата еволюция на спорта и от факта че има много пилоти и те са си стигнали по естествен път до тази организация. Когато в БГ съберем 3-4000 пилота, сами ще се уверим че трябва да светнем лампата.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов