Цитат:
на височина около 400 м буксирът попадна под рамката и при изпъването се закачи за рамката и пилотът с крилото направиха непланиран лупинг
Wow...Ще се изтрепите бре хора.Това тука в щатите би се броило за изключително сериозен инцидент.
Гледах филмчето и ми направиха впечатление две неща. Пилота на делтата остави крилото да се вдигне прекалено много над влекача.Още в 04:11 трябваше да дърпа яко, а не да го гледа и да се надява че мотото ще се вдигне нагоре.
Правило номер едно при влека е да поддържаш едно ниво с влекача. Това най-лесно се прави като се следи линията на хоризонта и позицията на влекача. Ако той се издигне, буташ рамката ( не се страхуваш от срив, защото си на влек) и крилото почва да набира нагоре. Ако влекача слиза под тебе ( това може да значи че ти се издигаш твърде бързо), дърпаш рамката и слизаш надолу. Това коригиране се прави с малки команди, но навреме, така че да не се получава нужда от резки команди.
Проблема според мене е неподходящ избор на влекач ( бавно крило, не знам мотора доколко е бил мощен ). Ако крилото което се тегли отзад е по-бързо, ше се получи несъответствие в скоростите и оттам гуша и т.н.
Аз тука съм летял на влек десетина пъти, но тука практиката е друга. Първо те пускат тандем с инструктор, така че да видиш как става първо лице, без да има опасност да сгрешиш. Ползва се специално съоръжен тандемен Фалкон с колесник и задно колелце. След това като те видят че се справяш, те пускат сам.
Много е важно ако крилото е игриво ( като на Светльо Соломаха)
да се сложи вертикален стабилизатор на кила отзад ( Willswing ги продава, но е елементарно да се направи от тръби и плат ). Стабилизатора елиминира ПИО-тo. Дължината на въжето за влека също има голямо значение.
Другото важно нещо е връзката към пилота. Тука се използва масово връзка която тръгва от сбруята, после двете въженца се събират в едно, минават през карабинер и се връщат нагоре към кила, където се свързват към едно малко карабинерче с release, което се командва от ръчка монтирана на страничната рамка. Това окачване дава доста по-голяма стабилност на влека като цяло. Това което вие сте ползвали тука се използва само от напреднали състезатели, които имат голям опит във влека. За първи опити не е препоръчително.
Качих едно филмче в тубата, което заснех на Wallaby Ranch миналата година, изкарах там 3 дена по време на демо-дните на Willswing. Това е най-известното място за влек във Флорида.Там имат 5-6 самолетчета Dragonfly, и теглят безспирно. Вижда се ясно какъв вид окачване се ползва и какъв ъгъл на поставяне се прави на крилото.
Системката за окачване струва към 140 долара, но не виждам проблем да си я направите, Антон е майсторче, една-две заварки , ръчка за спирачка от велосипед , едно карабинерче с лостче за освобождаване , намира се от магазини за яхтени принадлежности. Ако желае Антон или Румен, ще ви пратя снимка в детайл да я видите и да си я направите.
От друга страна, дал съм специална книга за влек, много подробна, на Митко Халачев. Също така, по една случайност, последните 3-4 броя на Hang gliding публикуваха поредица от статии за безопасно практикуване на влек, много са подробни и много богати на информация. Мисля че оставих няколко броя на Митко, ако го поканите и направите нещо съвместно, ще бъде от полза на всички.
Жалко е, че сте шепа хора и се дърлите, вместо да се обедините и да правите нещата с общи усилия.
http://www.youtube.com/watch?v=KT-ThXnm ... g2M54NxAv4