Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Май 21, 2024 1:07 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
Ставате двама - ти и Калоян. Говорим за постановката която описах по-горе:

Цитат:
ОК, представи си че има един хубав склон на който реят парапланери и делтапланери. вятъра е перфектен (примерно 6 м/с) и всички са високо над склона. обаче вятъра започва плавно да спада - на всеки 30 мин спада с 0.5 м/с. значи за 6 часа вятъра ще спре напълно. НЯМА термики. кои ще летят по-дълго на склона?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 12:52 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
При тази постановка Даниеле (с плавното отслабване на вятъра), в един момент делтите отдавна ще са кацнали, до като параплани още ще "стържат" на склона, защото по-високата скорост и по-високото качество на летене не ти дават предимство при реене на точно определено място и близо до склона. На такова място, особено пречи по-високата скорост, а много помага зависването и чистото висене, почти на едно място. Например планерите (не парапланерите), които имат качество 30-50 и трим скорост 80-120 км /час, защо не реят по склоновете? :wink:
А там, където се иска скрост и качество по дълги маршрути и в широки големи термики, които трябва да търсиш, като "прочесваш" небето бързо, почти без загуба на височина, и да изследваш по-големи части от терена, делтите и пара-компетишъните са за предпочитане.
На тесни места в остри друсливи условия условия за реене близо до склона по-добре да не си с компетишън, а с по-нисък клас крило. :wink:
Разбира се нещата и условията никога не са идеални и на условията на задачата оказват влияние, и разни други елементи. Например какво би направил и как би летял един майстор, и състезател с крило клас 1-2, и какво би направил, и как би летял един новобранец примерно с компетишън, ако изобщо оцелее... :roll:
Но това вече е друга тема. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 12:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
ОК, Владо към теб въпроса ми е такъв: двама от най-добрите в света взимат едно компетишън крило и едно крило EN-B. Останалото в задачката е същото като по-горе... Кой от двамата ще остане по-дълго във въздуха - този с компетишъна или този с лежерното крило?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 12:59 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Трима бяхме, не брой с уклон :)

Въпросът е към Владо, но аз мисля следното:

При нормални условия компетишъна вероятно ще се задържи повече. Защото има по-малко пропадане, при примерно близка сривна и мин.синк. скорост с 1чката.
Но при съвсем слаби условия единичката ще остане, а резачката ще се срине или ще трябва да напусне склона.

Делтата има по-високи сривна и на минимално пропадане, а скоростта на най-добро планиране е доста отвъд трим-скоростта. Да сравняваш двете поляри и да закръгляш до 10 км/ч казвайки че са еднакви не е коректно.


Последна промяна dimitar.miladinov на Пет Ное 09, 2012 1:07 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 1:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Дидо,опитваш се прекалено да обобщиш нещата.Дори да няма термики,за какъв склон говориш-идеализиран ,без чупки,издатини,деренца дървета и прочие,или реален,с всичките тия неща.Освен това 0.8 пропадане за делта(не говоря за rigid wing)ми се струва малко оптимистично.Повечето производители рекламират 0.9 за съзтезателните си модели,при около 40 км/ч.При тази скорост,дори с пуснат полиспаст съзтезателната делта не е толкова маневрена колкото парата,и няма да рискува да стои толкова близо до неравен склон(който на места вдига,на други пуска ),налагат се постоянни корекции,които са по-лени за парапланера с неговата по-ниска скорост и аеродинамично управление.Говоря за наистина слаби условия в които се лети наистина близо до склона :lol: .Така че залагам на това:
Докато вятъра отслабва,добрият делтапланерист може би ще стои малко по-високо от парапланериста,но когато стане наистина критично (Ти) ще оцелееш,а той -не :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 1:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
точно така - говорим за съвсем реални условия и склонове. представи си склон пред който има море; склона не е идеален, има тук-там дървета, храсти, вдлъбнатини и т.н. също така е важно пак да отбележа че сравняваме съвременни делти и съвременни пари!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 1:53 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
ето едно сравнение на поляри:
Изображение

ако наистина мислите че ще победите на склона при отслабващи условия може да се хванем на бас за сума която си заслужава усилията:

баса е следния - аз избирам един делта-пилот с неговото си съвременно състезателно крило и този с който ще се хвана на бас също избира един пара-пилот който ще си дойде с неговия също съвременен състезателен парапланер. заедно избираме склона и условията (ще гледаме прогнози) и когато момента дойде - ги пускаме да реят. който пръв кацне - губи баса. сумата предлагам да е поне 1000 лв защото делтата се транспортира трудно и човека най-вероятно ще си загуби няколко дни в чакане на подходящите тестови условия...

какво ще кажете? хващаме ли се на бас? :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 1:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
пояснение: ако се спрем на 1000 лв стойност на баса - това означава че всеки от нас слага на масата по 500 лв и спечелилия взима всичко и се започва ядене, пиене и веселба :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 2:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
:D не мога да се въздържа.Приемам баса,при положение че пилота на парата съм аз.И двамата пилоти да са в тегловия диапазон на летателния апарат естествено.Между другото в посочените поляри разликата в пропадането на R11 и WW T2C е 0.1 м/с, при скоростна разлика повече от 10 км/ч.Наклона на полярите е почти еднакъв.(на R 11 не е даден ниския скоростен диапазон-разликата в скороста на минимално пропадане може и да е по-голяма,а пропадането нижтожно)Не знам защо си мислиш ,че дори на теория делтата има шанс


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 2:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
стана интересно :) :) жалко че не летя на делта! ако летях - аз щях да съм си пилот и щеше да е още по-забавно...

ами супер - правим го. ще помисля кои са подходящите места за това и като се видим ще обсъдим подробностите. за момента няма да ти казвам кой ще ми е пилота за да не му въздействаш корумпиращо ;)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 3:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Добра дискусия, но малко се отдалечаваме от въпроса. Въпроса беше дали е вярно следното твърдение:
Цитат:
Разликата между пара и делта се вижда и от децата,a които летят разбират, че геометричната характеристика няма да позволи на парата да "стърже" и да ползва микролифта, което е възможно с делтата.


Геометричната характеристика няма да позволи на парата да "стърже"...?

Отбележете и споменатия термин "микролифт". Дали нещо в геометричната характеристика на парапланера ще попречи да се възползва от микролифт ( каквото и да се разбира под това )?
Самото споменаване на микролифт предполага че няма нормален лифт...т.е има някакво качване което е далеч под нормалната скорост на пропадане и на делтата и на парата.
Има такива планери, които са проектирани уж да летят на суперслаби качвания, да речем 0.5 -0.6 м/с ( но това е друг въпрос и не става дума за делта и за пара )
Значи ако условията са такива . че да се говори за микролифт, говорим за много слаби условия.

Колкото до склона, всеки склон си има край...все някъде ще трябва да се завие и да се обърне посоката.

Аз продължавам да твърдя че при слаби условия пара-та ще оцелее по-дълго на склона може би точно поради геометричната си характеристика, която освен дебелия профил, включва и възможността за огъване на профила и изцеждане на още по-малко пропадане при ниска скорост и много малък радиус на завой.


Още нещо. Ако под "геометрична характеристика" се визира факта че парапланера е вдигнат на 6-7 метра над пилота, дали това има значение за реенето на склон и "стърженето" ? Дали на 2-3 метра над склона има различно качване от това което е на 6-7 метра (Да изключим склонове от рода на 2-3 метра , т.нар "dune gooning", да разгледаме склонове от рода на Пъстрина)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 3:23 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://xtc-paragliding.com/articles/minSink.html

Интересно четиво, свързано с темата. Забележете Key # 3


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 3:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
всички пропускате едно много важно нещо, което ще провали Калоян :D :D покрай терена винаги има градиент на вятъра. понеже делтата има по-малко минимално пропадане и по-високо качество - тя съответно ще е на по-високо ниво в зоната на качване където вятъра ще е по-силен и съответно нейната възможност да маневрира ще се доближи повече до парата отколкото ако изобщо няма вятър да кажем. с отслабването на вятъра в един момент ще стане така че долу (където е парапланера) няма да има достатъчно вятър и поддръжка, а горе (където е делтапланера) ще си ги има и така парапланера ще затъне въпреки че делтапланера ще губи повече при всеки един завой ...

Прецака се Калояне! :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 3:49 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
lz5fm написа:
Ако разрешите да се включа по следния начин.
Сила на вятъра:

2-3м/с - парата може да се закачи на склона и да "стърже" / делтите в такива условия не летят
4-5м/с - добри условия за склоново реене с пара / за делтите условията са все още слаби и ако излетят ще трябва яко да "стържат"
5-7м/с - идеални условия за склоново реене с пара / условията за делтите вече са добри
7-8м/с - за парите условията стават силни / много добри условия за делта
8-9м/с - много силни условия за пара / отлични условия за делта
>9м/с - за парата вече е борба да не я издуха и за оцеляване на склона / делтата е в най-голямата сила

Мисля, че всеки от нас парапланеристите е бил на склон едновременно с делта и общо взето е видял, че нещата стоят горе-долу по описания начин. На слаби условия делтите дори не си правят труда да излитат.

Поздрави на Пепи за хубавата лекция :)


Ако продължим в същия дух:
>15 м/с - пари и делти седят кротко и гледат как Виктор и Ясен вадят 11-ките от торбите

Пример: http://www.youtube.com/watch?v=izdlwUkOmAE


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полети на БНД
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2012 4:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Хм,ще я видим тая работа.Реално,на морски склон,при добри,макар и отслабващи условия(вятър и в низкото,при водата)чак толкова голям ветрови градиент за да се сбъдне това което казваш няма.Парапланеристът стържейки най-вероятно ще дочака делтата да загуби малкото си предимство във височина.Това по-скоро би могло да се случи някъде във вътрещноста,но там вече има и други фактори като термики , пропадащ въздух и прочие,което ни отдалечава от експеримента.Би могъл и да избереш ден в който долу при водата няма вятър(появява се от една височина нагоре) и склона работи само в горната си част,тогава има по-голям шанс за успех на теорията ти , но има и доста хазартен момент,не бих заложил за успех :D


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов