Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:16 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 8:47 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 9:53 pm
Мнения: 9
Антоне, януари влизат 3 бр. чисто нови moyes rs. Стягай се ще ги разбиваме парите!!!
Парите са скъпи.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 9:06 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 2:15 pm
Мнения: 50
Местоположение: BLAGOEVGRAD
МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА КОНКРЕТИЗИРА ЯСНО И ТОЧНО КАКЪВ Е КАЗУСА ?
ИСКАМ ДА ВЗЕМА ОТНОШЕНИЕ, НО НЕ СХВАЩАМ ТОЧНО ВЪПРОСА ?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 10:10 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Към Оги: интересно предизвикателство, но за кога става въпрос? ръката ти ще се е възстановила ли напълно до тогава? според мен трябва да се състезавате делта с делта...

към deltaman: казуса е дали делтапланера или парапланера могат да летят на по-слаби условия. за да се разреши по-лесно казуса разглеждаме следната хипотетична ситуация:
един хубав склон с точен вятър от 6 м/с; излитат най-добрия делта пилот с най-добрата делта която се продава в момента и най-добрия пара пилот с най-добрия в момента парапланер и започват да реят; вятъра спада плавно с 1 м/с за всеки час; след 6 часа няма да има никакъв вятър; кой ще лети по-дълго?

понеже много хора твърдяха че парапланера ще победи в едно такова състезание - аз им предложих да се хванем на бас (за сега само аз съм на мнение че делтата ще бие)... който е убеден в правотата си с лекота би заложил дори и голяма сума... така че Калоян прие предизвикателството като той самия ще е пилота. аз не летя на делта - така че ще си избера някой достатъчно добър пилот с достатъчно добро крило и ще направим експеримента на практика, като склона и условията ще изберем заедно с Калоян.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 12:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 2:15 pm
Мнения: 50
Местоположение: BLAGOEVGRAD
ПРИ ТОВА УТОЧНЕНИЕ ЗАЛАГАМ НА ПАРАПЛАНЕРА! ЗНАМ ЧЕ ЩЕ "РАЗБУНЯ ДУХОВЕТЕ" ,НО В БГ НА МЕТЕО УСЛОВИЯТА НА КОИТО СЕ ЛЕТИ, ДЕЛТАПЛАНЕРА НЯМА ШАНС НИТО НА ВРЕМЕ НИТО НА ДИСТАНЦИЯ.

СТЕФАН МИЛУШЕВ


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 12:26 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 06, 2004 7:34 am
Мнения: 22
Име: Pesho dtm Peshev
Отговора е:
Ще остане във въздуха повече или ще кацне последно, ако това е залога, крилото с най-малкото вертикално пропадане, няма значение от скоростта му при минимално пропадане ( поляри и т.н. ), на склон близък до "идеалния" - например "Пъстрина", управлявано от пилот можещ да използва максимално тази харатеристика на крилото.
Тъй като съвременните крила - Пара, Делта и Твърди имат почти изравнени характеристики относно минимално пропадане ( само, че при различни скорости на планиране ), на един "класически" склон, близък до "идеалния", като "Пъстрина" например, където реят "на склон"и безмоторници, решаващи ще са уменията на пилота, като разбира се, че с "по-твърдо"крило с финно качество ( с ниско съпротивление на планиране ) и по-малко пропадане ще му е по-лесно да остане повече във въздуха.
Хората са казали, че "никой не е успял да остане във въздуха" така, че успех на "състезателите".
С "острилки" или с "найлонови торбички", максималното задържане в планеризма с пара, делта и твърди крила, отдавна не представлява интерес за състезания, но за такива, които още не са покрили "значки" по FAI навярно ще е интересно. :idea:

Залагам, но залога ми може да е само конкретен, за конкретен "състезател", с конкретно крило, на конкретен "склон". Кои са пилотите и с какво ще се състезават, по-конкретно ! Антонио е готов, а ръкавицата не я пое никой ! :lol:

P.S. България е част от Света, а това че тук, при прекрасните условия които имаме, се лети по малко с делта и почи вече хич с твърди крила - безмоторници, е друга бира ! :idea:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 1:08 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 06, 2004 7:34 am
Мнения: 22
Име: Pesho dtm Peshev
Малко майтап:

"Scratching" се практикува с "острилки", а не с "найлонови торбички", както някой ги наричат.

http://www.youtube.com/watch?v=Yb3giU8nEnM

Напоследък обаче "найлоновите торбички" вече са наякъде. На вярвам, че и въведения "акциз", както и FAI правила за "острилките" ще ги спре да се реят и пред нашия блок "на склон". :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 8:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
Тъй като съвременните крила - Пара, Делта и Твърди имат почти изравнени характеристики относно минимално пропадане ( само, че при различни скорости на планиране ), на един "класически" склон, близък до "идеалния", като "Пъстрина" например, където реят "на склон"и безмоторници, решаващи ще са уменията на пилота, като разбира се, че с "по-твърдо"крило с финно качество ( с ниско съпротивление на планиране ) и по-малко пропадане ще му е по-лесно да остане повече във въздуха.


Всичко е така, както казваш, но според мене при едни отслабващи условия, когато намалее скоростта на вятъра, освен че намалява компонентата на повдигане на склона, става и стесняване на зоната на качване пред склона. Тогава кой ще има по-голям шанс да остане?...оня с по-малък радиус на завой! Кой има най-малък радиус на завой ?
..Парапланера!

Точилката-делта не може да завие на толкова тясно място, а и дори да се завърти, ще бъде с такова пропадане в завоя, че пак ще загуби повече височина от пара-та. Затова аз залагам на пара-та.

А лични впечатления имам не само щото съм летял заедно с парапланери , ами съм ги и гледал как когато всички делти накацат, ония висят като прани гащи и се държат на най-слабото подухване на склона. Само наскоро видях един с делтапланер, който успя да се задържи малко по-дълго, но той беше с делтапланер Freedom ( North Wings), с единична повърност, от типа "floater", и човека беше диспропорционално лек за крилото което караше...човека беше за крило размер 160, а караше 190...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 9:54 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
За склон съм забелязал колкото по голям размер и по ненатоварено крило , толкова по добре, вади се като шамандура най отгоре и най бавно пропада, също така се задържа и на изпарения. Докато малки размери и претоварени бързи крила са като тухли четворки долу на кацалото :D


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 10:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Завоя, завоя..там е проблема...все някъде трябва да завие. Аре да сравним колко е пропадането в завой с 20м радиус да речем на една точилка делта, на една "Floater" делта и на една стандартна пара...изберете си модели каквито щете...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2012 10:15 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Да завоя е важен но ако условията са идеално еднакви за всички, но те никога не са. На слаб склон, понякога 20-30м височина дават огромна разлика, който успее да се добере до слабата поддръжка която е само 20-30-50м, отгоре, вече не го бърка дали ще пропада толкова много в завоя :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2012 4:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 03, 2012 9:08 am
Мнения: 106
Име: Огнян Угринов
Аз залагам за Антон :D
И ви поздравявам от Flytec, Швеицария :)

_________________
www.hanggliding-bg.com

Летене му е майката :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2012 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
какво ще прави Антон?


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2012 5:31 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Ще бере костинурки , естественооооооооо!!!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2012 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 06, 2004 7:34 am
Мнения: 22
Име: Pesho dtm Peshev
В крайна сметка, това са едни напълно безсмислени упражнения, само за писачи, като нас тука. :idea:

Ако имаш крило "острилка", като Антонио например или Чичо, си е безсмисленно да се напъваш да доказваш, че си с по-хубаво "крило" и то "на склон" където е за начинаещите, на "найлонова торбичка" ! :wink:
Ами то, "найлоновата торбичка" всеки знае, че и без управление, ще остане най-дълго във въздуха.

Я по-сеиозно и вземете измислете някоя друга тема от "аеродинамика на подводните лодки например" за упражнения с "тралалаткане" за максимално утрепване на времето, което иначе можеше, като вчера например, да сме във въздуха с ЮЗ вътър на Коняво. Срамота колеги планеристи с "острилки" и "торбички" ! :idea:

До скоро, може би в друга тема ! :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -5 
 
 Заглавие: Re: Пара и Делта при склоново реене
МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2012 7:11 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
thepilot написа:
... за максимално утрепване на времето, което иначе можеше, като вчера например, да сме във въздуха с ЮЗ вътър на Коняво. Срамота колеги планеристи с "острилки" и "торбички" ! :idea:

До скоро, може би в друга тема ! :lol:


Да, thepilot, утрепахме времето на Коняво точно в неделя :)

Имаше и "острилки" и "торбички" :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов