Горенаписаното не е на състезателен пилот.
Но в този сайт има място за всички - знаещи и незнаещи, летящи и нелетящи.
За нелетящите делта и нелетящите състезателно ще коментирам резултата за деня така:
Задачата е прекратена 80-100 км преди финала и времето е намалено с 20 мин. Което означава, че на пилотите се отнемат почти 2 часа летене. Внезапното прекратяване на задачата означава и разбиване на плановете и тактиката на пилотите за начина на прелитане на останалите 80-100 км от таска.
И затова се получава едно объркващо подреждане, което аз намирам интересно, тъй като ще накара много от пилотите да променят стила си на летене оставащите дни.
С което и развоят на състезанието ще приеме по-забавен характер за нас, зрителите.
Пилотите с повече точки в този ден летят предпазливо и планират да не избомбят и да кацнат на финала, дори и по-бавно. Пилотите с по-малко точки поемат рискове и летят по бързо. Зак е рисков пилот, след 2 слаби резултати лети бързо, защото му трябва финал и време, за да компенсира. Това е същото и за други пилоти от неговия калибър.
Пилотите с добри точки могат да си позволят да летят във втората и 3 тата група и да държат под око по-бързите - те планират да стигнат финала и в последната част се атакува - защото отпред има доста индикатори.
Но... като прекратят задачата - се взема местоположението им по часовник. Тоест - те са орязани, а рисковите - печелят ако са на предна позиция.
Състезателите имат и наземна поддръжка, която ги снабдява с информация за ставащото във въздуха напред. Разбирате, че това също допринася кога, къде и на какви скорости да летят. Сигурно се досещате, че всички летят и с най-добрите уреди и има от къде да вземат калкулирани възможности да вземат благоприятни решения във въздуха.
Cега наистина се получи едно подреждане, което ще доведе до още по-внимателно планиране на летенето по оставащитре задачи. И ако се получат още прекъсвания - се страхувам, че ще има много протести.
До тук състезанието е безаварийно, мисля, че организаторите внимават да не поставят пилотите пред рисково летене - а на състезание е като на война.
Преди години и ние и организаторите се вълнувахме от това по малко - и ми се е случвало да обикалям ЦБ, както и да прелитам през валежната му част - само защото точките бяха важни, а и всички други във въздуха го правеха.
Днес това е немислимо в състезание от такова ниво.