million_miracles написа:
Състезанието завърши успешно. Искам да благодаря на всички които помогнаха това да се случи. Венко, Стамбата и всички членове на Делтаклуб, които не са активни по форумите, но отделиха време да участват в провеждането на състезанието. Времето позволи да полетим 4 дни, от които бяха изпълнени две задачи. След като "Austriа Open" беше отменено за втори път поради метео причини, трябва и на това да сме доволни.
За мен това е първото успешно състезание в България по делтапланеризъм от много време насам, може би 10 години. Нормално е да има вълнения
Можеше да бъде разбира се много по добре. Условията като цяло бяха между слаби и много силни и то за кратко. На някои снимки изглеждат прекрасни условия, но това в действителност беше за много кратко време - 2 часа. Заедно с таск и safety комитета с много дебнене, изчакване на старта под дъжда и обсъждане на тасковете успяхме да извлечем максималното от тази състезателна седмица.
При награждаването на победителите обсъдихме въпроса къде да бъде проведено следващото Балканско състезание. Инициатива за провеждането му проявиха състезателите от Гърция и Турция, като най-вероятно ще се комбинира с местния национален шампионат. Това състезание доказа на практика, как може да обедини и събере повече пилоти на едно място. Какво по добро от това за любимият ни спорт?
Наистина звучи добре - предполагам сте организатора на мероприятието!? Искрено пожелавам на Вас и хората до Вас все по успешни състезания!
Ето фрагменти от спора в другата тема. Би било интересно какво е вашето мнение по повдигнатите въпроси?
superman90 написа:
Какво е мнението на пилоти на делтаплани по темата?
Извинявам се ако греша за ...........
Не съм добре запознат с изискванията за организиране на състезания с делтаплани но в рисковите спортове преди всичко е прието максимално да бъде осигурена безопасността на учасниците.
Името е „Балканска купа Коняво” в Pilot list
http://hg2013.deltaclub.bg/pilot-list?resetfilters=0 от 21 регистрирани само 4 са Българи при това без квоти по нации!? Страхотно е!!! Всеки домакин на международно първенство би желал Подобен баланс! Извода се налага сам, стандартите за организиране трябва да са на ниво. Една от целите е да се гради имидж на България. Извън страната здравето и безопасността на състезателя се считат за основен преоритет.
От тази гледна точка резервиране на въздушно пространство за състезанието, ако е възможно би повишило безопасността на учасниците. Официалните държавни контрольори във България, ГВА или РВД, след като отделят заявените зони за деня се грижат да координират въздушния трафик в тях и информират потенциално засегнатите при запитване.
Факт! 20-на чужденци ще се състезават във България и безопасността им трябва да бъде осигурена на ниво международни стандарти, а ако е възможно и над тях. Защо организатора да не заяви зони? Това ми се струва разумно в дадената ситуация!!!
Допълнително основание е следния факт. Двата Task-а са обявени като Race to Goal. При южната компонента на вятъра това води състезателите 30-на километра след излитане до зони с ограничение за полети и долната граница до земята или извън границите на ЕС!?!
Репликата на господин Угринов „Ако детето ти беше в един самолет който на захода се блъска с делта и катастрофира - друга песен ще запееш.” е напълно уместна. Реално състезателя по време на полета попада в зоните за подход на самолети към летище София или пресича границата на ЕС!?! Какво трябва да избере? Кацне, да навлезе в забранена зона, да напусне територията на ЕС!?!! Всичко това 30-на км след като е тръгнал по маршрута!??!!!
За делтаплана и пилота му които се състезават за балканска купа и гонят резултат - прелитане максимално разстояние за минимално време всичко това вероятно звучи като виц!?!
Резултатите от „надпреварата” повдигат няколко въпроса?!
"BALKANS Hang Gliding Open Cup 2013" Koniavo, Bulgaria / 1-8 June
Защо от заявени 10-на е имало Task само два дни?!!!
Защо половината от участвалите не са дали никакви резултати дори за тях?!!!!!
Защо са толкова малки разстоянията изминати от победителите, между 20 и 35 км по права линия!?
http://hg2013.deltaclub.bg/comp_result/ ... ERALL.html Task Date Distance
T1 Task1 2013-06-01 12:10 33,6 km Race to Goal with 1 startgate(s)
T2 Task2 2013-06-03 16:00 20,4 km Race to Goal with 1 startgate(s)
При това само за първите двама. Следващите 6-7 пилоти имат от 7 до 15 км!??!!
При делтаплана тези дистанции изглежда прекалено „скромни” дори за начинаещи пилоти!!!!!?
Разумно ли е въобще да се предявяват претенции пред световната общност за проведено състезателно мероприятие с ранг балканска купа при тази ситуация !??? Победител със себеуважение и състезателен дух в подобни „надпревари” задължително би върнал или връчил купата на последния в класирането след като „спечели”!
Наскоро видях това,
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/5233. През април в България по права линия са преминати над 160 км от делтаплан!?
Ето и частична справка за пилотите на параплани летяли във България по време на състезанието
http://forum.skynomad.net/leonardo/Дата Пилот Място на старта Време (ч:м) Лин. Разс. Разст.
08-06-2013 Антон Атанасов Калоян/Марково: СЗ-С... - BG 03:01:00 61.3 км 69.5 км
08-06-2013 Емил Мандев Калоян/Марково: СЗ-С... - BG 02:31:00 51.6 км 56.4 км
06-06-2013 Валери Цветанов Сопот/Лифта: И-Ю-З... - BG 03:41:00 36.9 км 69.3 км
06-06-2013 Доктора Кочово: С-СЗ, З - BG 02:02:00 60.4 км 66.0 км
03-06-2013 Доктора Кочово: С-СЗ, З - BG [~0.7] 03:11:00 78.2 км 83.7 км
01-06-2013 Ясен Савов Сопот/Лифта: И-Ю-З... - BG 04:35:00 38.2 км 94.5 км
01-06-2013 Доктора Сопот/Лифта: И-Ю-З... - BG 04:41:00 37.6 км 92.9 км
01-06-2013 Антон Атанасов Добростан: СИ-И - BG 04:45:00 46.3 км 93.3 км
Последен въпрос знаете ли какви са тези супер съвременни параплани с които са постигнали резултатите си!?! Много ли са по добри от делтапланите с които са се състезавали учасниците във балканската надпревара?