Според мене и двамата имат вина че не се оглеждат. Мацката преди да направи завоя, можеше да огледа накъде завива и да види делтата и да не идва баш пред него. Делтата от своя страна имаше доста време да завие, ако беше гледал напред, а не да се занимава с VG или каквото там го е разсеяло. Това е все едно да караш кола в трафик и да не гледаш какво има пред тебе. Добре че и двамата са оцелели и добре че парашута се отвори бързо. Делтата това му е бил 3-4 полет с това крило , наскоро закупено C-4 на втора ръка. На делтата вината изглежда "по-очевидна", защото той имаше последен шанс да завие, докато парата все пак е по-бавен апарат. Тук опираме пак до проблема за летене на хвърчила с различни възможности в група. Очевидно трябва да има някакав ред, иначе шансовете за конфликт са много големи. Но основно правило в летенето ( а и във всичко що се движи) е да се оглеждаш и да си постоянно с яснота за трафика около тебе. PS. Всъщност има и друг проблем, летене в група на пилоти с различен опит. Ако пилота на делта е опитен, а пилота на пара е бил новобранец,( или обратно) и ако летят заедно без да са наясно с това, опитния пилот може да бъде лошо изненадан от глупав ход на младия пилот. Този проблем може да бъде решен ако неопитните пилоти си сложат някаква сигнализация че са нови, за да може другите да бъдат нащрек за "странни " движения, или пък да си има човек на старта, който да инструктира пилотите за правилата на местото и да посочва кои са нови пилоти и какво да правят.
Но, "Като се обърне каруцата,... пътища много", както казва народът.
|