Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Авг 18, 2017 8:24 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2013 10:49 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 03, 2012 9:08 am
Мнения: 106
Име: Огнян Угринов
Вчера на Коняво - счупено крило в жестока турбуленция и силен вятър. Пилотът Андрей Шелявин, руснак, хвърля парашут и пада в гората - невредим е.

DVD мисля е съорганизатор не делта състезанието - може да даде по-подробна информация

_________________
www.hanggliding-bg.com

Летене му е майката :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2013 8:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
не съм съорганизатор, а само помагах на организатора при подготовката... помощта ми се изразяваше в това че им дадох всички необходими контакти за транспорт, спасители, лекари, лънч-пакети и т.н. и ги обучих за скоринга.

ако някой ден и вие правите състезание там - ще дам необходимите контакти и на вас.

по конкретната случка единствената допълнителна информация която имам е че превъртането е станало на 1000 м над терена и че Андрей не е пожелал да даде траклог


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2013 11:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 03, 2012 9:08 am
Мнения: 106
Име: Огнян Угринов
Разбирам го Андрей, и мен като ме превъртя - си мислех само да кацна читав.
Кой ти мисли за траклог.
Състезанието за него е свършило.
Kрилото е потрошено, времето е отчаиващо, парите са издухани.

Bот описание ситуации:
был сильный ветер
таск под 45 градусов по ветру, ветер южный
я в долете до первого ППМ, но на малой высоте
добрался до холма, похожего на Юцу, но раза в 2 поменьше
этот холм выступает вверх из невысокого хребтика
на западе от него Конявская гора примерно в 1 км
там имеется седловина с очевидным усилением ветра, ветер дует прямо туда
абсолютная высота 1100 - это 150-200 метров над вершиной холма
небо полностью затянуто облаками, ни просвета
собственно, до холма добрался, дрейфуя в ноликах
с наветренной стороны холма очень неприятные посадки, читай - их нет (холмы с лысыми южными склонами и лесными северными)
а позади холма на некотором, но относительно доступном удалении - большие зеленые ровные поля
и ППМ
минут 15 висел в динамике, который почти не держал: слился до абсолютной 850, это существенно ниже вершины
но в итоге пришло короткое пятнышко солнца и с ним пузырик, с которым я выбрался снова на 1100
с юга идет дождь, там посадок нет
затягиваю полностью полиспаст, выхожу в седловину между холмом и конявской горой, разворачиваюсь по ветру и встаю на переход, следя за оптимальной скоростью по компео
расчет был использовать усиление вентури, чтобы оно "выплюнуло" меня как раз на подходящее посадочное поле, до которого без этого дотянуть было бы непросто
примерно над хребтиком, то есть на уровне вершины холма (примерно 200 метров над рельефом) меня подбрасывает вверх и в абсолютной тишине и невесомости переворачивает вверх тормашками
успеваю матернуться и сместиться в угол трапеции
следующий момент - горизонт делает поворот на 360 градусов, слышу треск, бросаю запаску
все плавно останавливается, наступает тишина - открылся парашют
оглядываюсь, думаю: "а удобно, когда запаска крепится к подвеске"
действительно, удобно: висишь вертикально, дельтаплан, сложенный книжкой внизу
ворочаю крыло, размещая его так, чтобы упасть на него и смягчить тем самым посадку
жду... до земли далеко... ближе...
проваливаюсь в лес, довольно мягко
пытаюсь встать. не получается. ноги не слушаются.
соображаю: подвеска-то застегнута
вылезаю, осматриваю себя: ни царапины. дельтаплан - в дрова.
через 5 минут на квадриках приехали местные. с бензопилой, помогли вынести и разобрать дельт, выпилить парашют.
из целых частей от дельтаплана осталось: две консольные трубы, три латы и карбоновый спидбар.
в остальном, очень доволен полетом. Сложная ситуация, хороший опыт, благополучный исход.
хочу хвост.

_________________
www.hanggliding-bg.com

Летене му е майката :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Пон Юни 03, 2013 7:45 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 115
Местоположение: Karlovo
Доколкото разбирам става въпрос за състезание. Какво е мнението на другите състезатели? От Коняво няма трак л. (на Добростан и Сопот условията са добри ++.
По думите на Андрей :- много слаби условия със силен Ю. вятър ( в момента на случката ПОПЪТЕН ) . 100% полиспас и оптимална скорос по компеото (т.е. въздушната скорост е НОРМАЛННА). Крилото му е Комбат-13л (без опашка- 2005г.) Опашката я въведъха след случката в Швейцария с К-L07 и започнаха контрол на спроговете. Въпросът е :- правена ли е проверка от съдиите? Какви са ъглите?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Пон Юни 03, 2013 9:17 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
изискването ъглите на спроговете да са в границите при сертифирането е само за състезания категория 1.

между другото - няма ли български термин за "спрог" ?!?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Пон Юни 03, 2013 5:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Фев 05, 2013 4:45 pm
Мнения: 6
Име: Andrew Shelvin
Приведенное описание - цитата из skype, оно очень неточно. Nikidelta, твои выводы основаны на неправильном понимании картины произошедшего. Более полная информация:
http://www.deltaplanerizm.ru/forum/view ... =15#p24834


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спасителен парашут на Коняво
МнениеПубликувано на: Пон Юни 03, 2013 6:46 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 115
Местоположение: Karlovo
Никога в турбуленция не се лети със 100% полиспаст (О.Бoндарчук). Според братя Бараковски става въпрос не за нерегулиран спрог ,а дори за повреден . Спрогът не РАБОТИ в нормални , а в ненормални условия!?!
След като всичко е О.К. въпросът е:- защо крилото се е преметнало?
"Понятно, что в ж...у залетать не нужно. Но если залетели: Есть относительно универсальный совет как вылетать из ж...ы - полиспаст не более 1/2 скорость около 70км/ и жестко зафиксировать положение спидбара, что бы его не вырвало из рук. подзатянуть полиспаст нужно для того чтобы было физически возможно лететь со скоростью 70км/ч тк на отпущином это практически не реально."-@anton - точно , просто и ясно!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов