SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Сблъскване на пара- и делта в Австралия
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=6821
Страница 1 от 1

Автор:  krassi [ Нед Юни 23, 2013 7:09 pm ]
Заглавие:  Сблъскване на пара- и делта в Австралия

http://www.dailytelegraph.com.au/news/n ... 6668009568

http://www.youtube.com/watch?v=h6GRUp_3 ... dded#at=22

Пара-пилота ( жена) била начинаеща ( novice), а делта-пилотът малко преди сблъсъка се разсеял за секунда -две да си нагласи VG за кацане. Падат във стръмна, но гориста част на склона, единия успява да отвори парашута очевидно, макар и на толкова малка височина.
Не е лошо да си припомним правилата за летене на склон.

Автор:  nikidelta [ Пон Юни 24, 2013 9:15 am ]
Заглавие:  Re: Сблъскване на пара- и делта в Австралия

100% вина на "делтаджията". Парата ако беше "акро" или нещо по- откачено м.б. щеше да има някакъв шанс за реакция. Какъв склон , какви правила? Отнесе го направо в стил "комбат".

Автор:  million_miracles [ Пон Юни 24, 2013 10:07 am ]
Заглавие:  Re: Сблъскване на пара- и делта в Австралия

Дясностоящия е с предимство, в случая парапланера.

Автор:  krassi [ Пон Юни 24, 2013 3:56 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъскване на пара- и делта в Австралия

Според мене и двамата имат вина че не се оглеждат. Мацката преди да направи завоя, можеше да огледа накъде завива и да види делтата и да не идва баш пред него. Делтата от своя страна имаше доста време да завие, ако беше гледал напред, а не да се занимава с VG или каквото там го е разсеяло. Това е все едно да караш кола в трафик и да не гледаш какво има пред тебе. Добре че и двамата са оцелели и добре че парашута се отвори бързо. Делтата това му е бил 3-4 полет с това крило , наскоро закупено C-4 на втора ръка.
На делтата вината изглежда "по-очевидна", защото той имаше последен шанс да завие, докато парата все пак е по-бавен апарат. Тук опираме пак до проблема за летене на хвърчила с различни възможности в група. Очевидно трябва да има някакав ред, иначе шансовете за конфликт са много големи.
Но основно правило в летенето ( а и във всичко що се движи) е да се оглеждаш и да си постоянно с яснота за трафика около тебе.
PS.
Всъщност има и друг проблем, летене в група на пилоти с различен опит. Ако пилота на делта е опитен, а пилота на пара е бил новобранец,( или обратно) и ако летят заедно без да са наясно с това, опитния пилот може да бъде лошо изненадан от глупав ход на младия пилот. Този проблем може да бъде решен ако неопитните пилоти си сложат някаква сигнализация че са нови, за да може другите да бъдат нащрек за "странни " движения, или пък да си има човек на старта, който да инструктира пилотите за правилата на местото и да посочва кои са нови пилоти и какво да правят.

Но, "Като се обърне каруцата,... пътища много", както казва народът.

Автор:  Ivailo [ Пон Юни 24, 2013 4:31 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъскване на пара- и делта в Австралия

И аз си мисля, че виновни са и двамата, въпреки, че по-бавното въздухоплавателно средство е с предимство пред по-бързото, но въпроса не е кой крив, кой прав, а как да се поучим от всеки инцидент.
Този път е лесно - просто се оглеждаш ПРЕДИ да завиеш... Също така и ГЛЕДАШ докато летиш! Конкретната ситуация е доста тъпа и би се разминала без нищо ако поне един от двамата гледаше...
Относно маркирането на новите - гърците ги маркират с едни лентички, от тия дето слагаме по стартовете. Не знам това как ще се види във въздуха, но на старта поне ги виждаш с какви крила са и си правиш сметката. Връзваха ги на сбруята.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/