http://vimeo.com/37778413Има нещо вярно в това. Гледам доста хора по форумите се ядосаха, че заради една -две дефектни напречки страда имиджа на крилото Комбат и продаваемостта им се влоши. Както и преди, аз поддържам мнението си че Аерос са чудесни крила в аеродинамично отношение, просто понякога са дразнещо "cheap" за неща които биха могли да направят другояче.
Сега и с тези карбонови напречки. Всички други производители ползват технология с намотана нишка ( filament wound), която макар и малко по - скъпа, дава по-добри резултати в якостно отношение и гарантира че няма да останат непокрити със смола зони, само Аерос ползва технология с карбонова тъкан. Както каза един форумец в международния форум, проблемът не е в самия карбон като избор на материал, а в контрола на качеството. Друг форумец подхвърли, че това може да се случи със всеки карбонов детай по света. Да, може, ама що се случи на Аерос, а не на Moyes или Willswing. Ами щото другите производители жертват повече време и пари, за да тестват индивидуално всяка напречка, за да са сигурни че няма да се случи такова нещо. Дано да се оправят бързо с този неприятен за бизнеса им случай. Те засега предлагат всеки пилот да даде на дийлъра си да прегледа крилото и да прецени дефектно ли е , или не. Според Steve Pearson от Willswing, това не е гарантиран начин да се потвърди здравината на напречката. От друга страна не виждам как Аерос ще вземе всички напречки от крилата и ще ги тества индивидуално. Нито пък ги виждам да пратят безплатно по една напречка на всеки собственик на Комбат. Неприятно е.
ето по-горе видео как Willswing тестват напречка, по принцип не е технически кой знае колко трудно. Напречката се запъва във вътрешния край, вертикално поставена, а външния край се закача за едно въже и започва да се напъва , като се мери силата на опъна на въжето. Напречката се огъва много силно, и в един момент, ако надвиши определена сила, се чупи.
Между другото, има и още нещо интересно. Ако сте забелязали, на напречките на WW и на Icaro Laminar има залепена една лента от отражателно фолио, явно за защита от УВ и от прегряване, защото повечето нови крила използват материя за горната повърхност, която е доста прозрачна и слънчевите лъчи удрят директно напречката. На Аерос такава лента не се забелязва.
http://www.icaro2000.com/Products/Hangg ... a-05-L.jpg