Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Авг 18, 2017 8:23 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 24, 2013 10:52 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 169
Ironman,
Моля те, сподели и с нас кой е този инструктор с "30 годишен опит и впечатляваща делта история"
Редно е да напишеш името му, след като написа името на самоукия инструктор с няколко инцидента.
Между другото, в България май няма кой да ти даде документи с които да летиш законно с мотоделта.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 24, 2013 12:42 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
venko6 написа:
В темата има продуктово позициониране.

Ммммдааааа


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 24, 2013 1:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 105
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
Получавам дежавю...

_________________
Петър Трупчев


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 24, 2013 8:56 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 11:23 pm
Мнения: 29
Име: Иван Бахчеванов
Ivailo написа:
venko6 написа:
В темата има продуктово позициониране.

Ммммдааааа


Шведско позициониране с български корени. Няма ли качествени хапчета в Швеция :shock: ?!?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
ognian написа:
Между другото, в България май няма кой да ти даде документи с които да летиш законно с мотоделта.


Разбира се, че има и този някой се нарича ГВА. Проблемите свързани с това са няколко:

1. Старите лицензи PL(MHG) които са точно за целта вече не се издават - който си има от преди си го ползва, който няма - трябва да си извади нов.

2. Новите лицензи са PPL и са за малки самолети - съответно изискванията за тях са много по-високи и струват много.

3. Възможно е да се вземе PPL в чужбина, което на някои места е значително по-евтино, но може да има проблеми с признаването на лиценза в България. Това звучи малко парадкосално, но мисля, че все още е факт - България не признава всички PPL издадени в чужбина включително и американски! Да видим до кога ще ни търпят така в ЕС...

За това разните организации обединяващи моторните пилоти се борят със системата - първо да се създадат/възобновят лицензите за ултралеките ВС (мото-пара, мото-делта и т.н.) с адекватни като за тях изисквания; второ - да се делегират права на други организации (освен ГВА) да издават лицензи и да поддържат регистри с лицензи; и трето - да се признават изцяло лицензите издадени в други държави (поне от тези държави, които са с по-развита авиация от нас).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2013 8:23 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 346
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Даниеле,
това наистина не го разбрах
Цитат:
1. Старите лицензи PL(MHG) които са точно за целта вече не се издават - който си има от преди си го ползва, който няма - трябва да си извади нов.


Как така не се издават пък да си извадим нови?

Би ли обяснил?
Благодаря

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2013 9:23 am 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 14, 2009 3:40 pm
Мнения: 106
angelov написа:
...Шведско позициониране с български корени. Няма ли качествени хапчета в Швеция :shock: ?!?

Хапчета предписват при проблеми. Тук налице има безконфликтно съжителство .:)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2013 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
До колкото успях да разбера старите лицензи са били с "PL" отпред и после в скобите някакво пояснение за какво е. Примерно:
PL(G) - пилот на планер
PL(FB) - пилот на свободен балон
PL(MHG) - пилот на мото-делтапланер и т.н. имало е и други

В сегашния текст на наредбата от старите лицензи ги има само PL(G) и PL(FB). Това означава че в момента PL(MHG) не се издава. Текста от наредбата който пише, че се издава такъв лиценз е отпаднал при някоя от предишните промени (ако някой има време може да провери кога точно е отпаднал). Тези лицензи имат срок на валидност обаче - не се знае каква ще е реакцията на ГВА ако някой отиде да си поднови такъв лиценз... Дали ще го подновят или ще кажат че не може - можем да си гадаем или можем да се обадим да попитаме. Също така ако някой има такъв лиценз - той най-вероятно се е интересувал и знае. Ако познавате човек с такъв лиценз - питайте го!

Новите лицензи са PPL(SA). Изваждането на такъв лиценз в България може да се каже колко струва и колко време отнема чак след като държиш лиценза в ръцете си. В Европа e около 8-10 х. Евро, в щатите може да се направи за 5-8 х. долара и става най-бързо.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2013 1:18 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 566
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
DVD написа:
До колкото успях да разбера старите лицензи са били с "PL" отпред и после в скобите някакво пояснение за какво е. Примерно:
PL(G) - пилот на планер
PL(FB) - пилот на свободен балон
PL(MHG) - пилот на мото-делтапланер и т.н. имало е и други

В сегашния текст на наредбата от старите лицензи ги има само PL(G) и PL(FB). Това означава че в момента PL(MHG) не се издава. Текста от наредбата който пише, че се издава такъв лиценз е отпаднал при някоя от предишните промени (ако някой има време може да провери кога точно е отпаднал). Тези лицензи имат срок на валидност обаче - не се знае каква ще е реакцията на ГВА ако някой отиде да си поднови такъв лиценз... Дали ще го подновят или ще кажат че не може - можем да си гадаем или можем да се обадим да попитаме. Също така ако някой има такъв лиценз - той най-вероятно се е интересувал и знае. Ако познавате човек с такъв лиценз - питайте го!

Новите лицензи са PPL(SA). Изваждането на такъв лиценз в България може да се каже колко струва и колко време отнема чак след като държиш лиценза в ръцете си. В Европа e около 8-10 х. Евро, в щатите може да се направи за 5-8 х. долара и става най-бързо.

В България според сега действащите наредби не се изисква лиценз и регистрация за ВС с излетна маса до 70 кг за безмоторни и 120 кг за моторни. Над този теглови диапазон трябва машината да е регистрирана и пилота да е лицензиран след положен пред ГВА изпит. Проблема е, че няма одобрен от ГВА учебен център, нито одобрена методика за обучение нито изпитна програма по която да бъде изпитан кандидата за лиценз.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2013 2:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
Така е Петьо, но също е много важно да се уточни, че това е само за ЕДНОМЕСТНИ ВС! Когато станат двуместни или повече-местни - независимо от теглото си трябва пилотски лиценз и всички останали бюрократични подробности...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2013 2:36 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 597
Доколкото знам, и тук в Щатите има такова правило, и начина по който се заобикаля е , да се прави тандем уж като полет за обучение, тъй като това е единствения начин да бъде законно.
Между другото, май се отклонихте от темата, ставаше дума за читав мото-делта инструктор. В интерес на истината, в БГ има доста пилоти на мото-делта, които са много добри и имат хиляди часове нальот. Има пилоти които летят по морето за пари, и са много добри. Друг е въпроса дали са добри за инструктори, защото обучението е нещо различно, иска се не само познаване на материала, но и познаване на методи за обучение, познаване на психологията на ученика и т.н. В този смисъл не знам дали има добри инструктори в БГ.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2013 11:26 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 566
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
krassi написа:
Доколкото знам, и тук в Щатите има такова правило, и начина по който се заобикаля е , да се прави тандем уж като полет за обучение, тъй като това е единствения начин да бъде законно.

Всъщност това е начина да се правят полети срещу заплащане от пилотите на малки самолети, само че пилота трябва да притежава PPL FI, демек инструкторски лиценз. Нарича се мотивиращ полет за записване на курс.
Но ако се опираме на написаното в закона, всички ВС с повече от едно място на борда подлежат на регистрация а пилота трябва да има съответния лиценз издаден от ГВА.
Най тъпото в цялата ситуация особенно с мото-делта инструкторите е че навремето е имало пилоти лицензирани да бъдат инструктори от въпросното ГВА но някой един ден е решил че лицензите им вече са невалидни. След отпадането на наредба 6 от ЗГВ има голяма дупка в правилата и сега новата наредба би трябвало да я запуши.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Окт 03, 2013 11:17 am 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 32
Име: Борис Михайлов
За какво позициониране става дума? Магик-а се оказва наи-летяно крило - 4-5 различни ми предложиха.
Колкото до инструктора - Огнян е постигнал най-много като делтапилот, не прочетох за друг българин да е бил тест пилот на делтапроизводител в USA. И да е лицензиран инструктор днес след 30 години летене.
Румен Иванов в Казанлък е мотоделтаиснтруктор, който Огнян ми препоръча. Авио Дизайн е сериозен производител на мотоделти. Произвежда и паратрайк - за парапилотите от вашия сайт.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Окт 03, 2013 12:07 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Делта и мотоделта инcтруктор
МнениеПубликувано на: Чет Окт 03, 2013 12:45 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Епизод 2 - Клонираните атакуват!

Радвам се че Оги задобрява в прикриването, вече дори сменя прокситата редовно.
За съжаление явно пускайки второто си мнение "Ironman" е бил доста превъзбуден и го е пуснал от шведски IP адрес. :D
Въпреки че ми отваря работа да проверявам проксита ми е забавен стила му на шизофренични изблици. Явно след като го изключиха от Делта форума кризите са се задълбочили. Мисля да се правя пас и да видя докъде ще стигне. :)
Призовавам всички - не се впрягайте а се наслаждавайте :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов