SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Делта и мотоделта инcтруктор
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=6975
Страница 2 от 3

Автор:  ognian [ Вто Сеп 24, 2013 10:52 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Ironman,
Моля те, сподели и с нас кой е този инструктор с "30 годишен опит и впечатляваща делта история"
Редно е да напишеш името му, след като написа името на самоукия инструктор с няколко инцидента.
Между другото, в България май няма кой да ти даде документи с които да летиш законно с мотоделта.

Автор:  Ivailo [ Вто Сеп 24, 2013 12:42 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

venko6 написа:
В темата има продуктово позициониране.

Ммммдааааа

Автор:  petrun [ Вто Сеп 24, 2013 1:21 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Получавам дежавю...

Автор:  angelov [ Вто Сеп 24, 2013 8:56 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Ivailo написа:
venko6 написа:
В темата има продуктово позициониране.

Ммммдааааа


Шведско позициониране с български корени. Няма ли качествени хапчета в Швеция :shock: ?!?

Автор:  DVD [ Сря Сеп 25, 2013 6:25 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

ognian написа:
Между другото, в България май няма кой да ти даде документи с които да летиш законно с мотоделта.


Разбира се, че има и този някой се нарича ГВА. Проблемите свързани с това са няколко:

1. Старите лицензи PL(MHG) които са точно за целта вече не се издават - който си има от преди си го ползва, който няма - трябва да си извади нов.

2. Новите лицензи са PPL и са за малки самолети - съответно изискванията за тях са много по-високи и струват много.

3. Възможно е да се вземе PPL в чужбина, което на някои места е значително по-евтино, но може да има проблеми с признаването на лиценза в България. Това звучи малко парадкосално, но мисля, че все още е факт - България не признава всички PPL издадени в чужбина включително и американски! Да видим до кога ще ни търпят така в ЕС...

За това разните организации обединяващи моторните пилоти се борят със системата - първо да се създадат/възобновят лицензите за ултралеките ВС (мото-пара, мото-делта и т.н.) с адекватни като за тях изисквания; второ - да се делегират права на други организации (освен ГВА) да издават лицензи и да поддържат регистри с лицензи; и трето - да се признават изцяло лицензите издадени в други държави (поне от тези държави, които са с по-развита авиация от нас).

Автор:  GeorgiDobrich [ Чет Сеп 26, 2013 8:23 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Даниеле,
това наистина не го разбрах
Цитат:
1. Старите лицензи PL(MHG) които са точно за целта вече не се издават - който си има от преди си го ползва, който няма - трябва да си извади нов.


Как така не се издават пък да си извадим нови?

Би ли обяснил?
Благодаря

Автор:  itzo [ Чет Сеп 26, 2013 9:23 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

angelov написа:
...Шведско позициониране с български корени. Няма ли качествени хапчета в Швеция :shock: ?!?

Хапчета предписват при проблеми. Тук налице има безконфликтно съжителство .:)

Автор:  DVD [ Чет Сеп 26, 2013 9:56 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

До колкото успях да разбера старите лицензи са били с "PL" отпред и после в скобите някакво пояснение за какво е. Примерно:
PL(G) - пилот на планер
PL(FB) - пилот на свободен балон
PL(MHG) - пилот на мото-делтапланер и т.н. имало е и други

В сегашния текст на наредбата от старите лицензи ги има само PL(G) и PL(FB). Това означава че в момента PL(MHG) не се издава. Текста от наредбата който пише, че се издава такъв лиценз е отпаднал при някоя от предишните промени (ако някой има време може да провери кога точно е отпаднал). Тези лицензи имат срок на валидност обаче - не се знае каква ще е реакцията на ГВА ако някой отиде да си поднови такъв лиценз... Дали ще го подновят или ще кажат че не може - можем да си гадаем или можем да се обадим да попитаме. Също така ако някой има такъв лиценз - той най-вероятно се е интересувал и знае. Ако познавате човек с такъв лиценз - питайте го!

Новите лицензи са PPL(SA). Изваждането на такъв лиценз в България може да се каже колко струва и колко време отнема чак след като държиш лиценза в ръцете си. В Европа e около 8-10 х. Евро, в щатите може да се направи за 5-8 х. долара и става най-бързо.

Автор:  Skyhiker [ Чет Сеп 26, 2013 1:18 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

DVD написа:
До колкото успях да разбера старите лицензи са били с "PL" отпред и после в скобите някакво пояснение за какво е. Примерно:
PL(G) - пилот на планер
PL(FB) - пилот на свободен балон
PL(MHG) - пилот на мото-делтапланер и т.н. имало е и други

В сегашния текст на наредбата от старите лицензи ги има само PL(G) и PL(FB). Това означава че в момента PL(MHG) не се издава. Текста от наредбата който пише, че се издава такъв лиценз е отпаднал при някоя от предишните промени (ако някой има време може да провери кога точно е отпаднал). Тези лицензи имат срок на валидност обаче - не се знае каква ще е реакцията на ГВА ако някой отиде да си поднови такъв лиценз... Дали ще го подновят или ще кажат че не може - можем да си гадаем или можем да се обадим да попитаме. Също така ако някой има такъв лиценз - той най-вероятно се е интересувал и знае. Ако познавате човек с такъв лиценз - питайте го!

Новите лицензи са PPL(SA). Изваждането на такъв лиценз в България може да се каже колко струва и колко време отнема чак след като държиш лиценза в ръцете си. В Европа e около 8-10 х. Евро, в щатите може да се направи за 5-8 х. долара и става най-бързо.

В България според сега действащите наредби не се изисква лиценз и регистрация за ВС с излетна маса до 70 кг за безмоторни и 120 кг за моторни. Над този теглови диапазон трябва машината да е регистрирана и пилота да е лицензиран след положен пред ГВА изпит. Проблема е, че няма одобрен от ГВА учебен център, нито одобрена методика за обучение нито изпитна програма по която да бъде изпитан кандидата за лиценз.

Автор:  DVD [ Чет Сеп 26, 2013 2:27 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Така е Петьо, но също е много важно да се уточни, че това е само за ЕДНОМЕСТНИ ВС! Когато станат двуместни или повече-местни - независимо от теглото си трябва пилотски лиценз и всички останали бюрократични подробности...

Автор:  krassi [ Пет Сеп 27, 2013 2:36 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Доколкото знам, и тук в Щатите има такова правило, и начина по който се заобикаля е , да се прави тандем уж като полет за обучение, тъй като това е единствения начин да бъде законно.
Между другото, май се отклонихте от темата, ставаше дума за читав мото-делта инструктор. В интерес на истината, в БГ има доста пилоти на мото-делта, които са много добри и имат хиляди часове нальот. Има пилоти които летят по морето за пари, и са много добри. Друг е въпроса дали са добри за инструктори, защото обучението е нещо различно, иска се не само познаване на материала, но и познаване на методи за обучение, познаване на психологията на ученика и т.н. В този смисъл не знам дали има добри инструктори в БГ.

Автор:  Skyhiker [ Пет Сеп 27, 2013 11:26 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

krassi написа:
Доколкото знам, и тук в Щатите има такова правило, и начина по който се заобикаля е , да се прави тандем уж като полет за обучение, тъй като това е единствения начин да бъде законно.

Всъщност това е начина да се правят полети срещу заплащане от пилотите на малки самолети, само че пилота трябва да притежава PPL FI, демек инструкторски лиценз. Нарича се мотивиращ полет за записване на курс.
Но ако се опираме на написаното в закона, всички ВС с повече от едно място на борда подлежат на регистрация а пилота трябва да има съответния лиценз издаден от ГВА.
Най тъпото в цялата ситуация особенно с мото-делта инструкторите е че навремето е имало пилоти лицензирани да бъдат инструктори от въпросното ГВА но някой един ден е решил че лицензите им вече са невалидни. След отпадането на наредба 6 от ЗГВ има голяма дупка в правилата и сега новата наредба би трябвало да я запуши.

Автор:  Ironman [ Чет Окт 03, 2013 11:17 am ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

За какво позициониране става дума? Магик-а се оказва наи-летяно крило - 4-5 различни ми предложиха.
Колкото до инструктора - Огнян е постигнал най-много като делтапилот, не прочетох за друг българин да е бил тест пилот на делтапроизводител в USA. И да е лицензиран инструктор днес след 30 години летене.
Румен Иванов в Казанлък е мотоделтаиснтруктор, който Огнян ми препоръча. Авио Дизайн е сериозен производител на мотоделти. Произвежда и паратрайк - за парапилотите от вашия сайт.

Автор:  Ivailo [ Чет Окт 03, 2013 12:07 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Изображение

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Окт 03, 2013 12:45 pm ]
Заглавие:  Re: Делта и мотоделта инcтруктор

Епизод 2 - Клонираните атакуват!

Радвам се че Оги задобрява в прикриването, вече дори сменя прокситата редовно.
За съжаление явно пускайки второто си мнение "Ironman" е бил доста превъзбуден и го е пуснал от шведски IP адрес. :D
Въпреки че ми отваря работа да проверявам проксита ми е забавен стила му на шизофренични изблици. Явно след като го изключиха от Делта форума кризите са се задълбочили. Мисля да се правя пас и да видя докъде ще стигне. :)
Призовавам всички - не се впрягайте а се наслаждавайте :)

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/