SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Пъстрина
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=7814
Страница 5 от 5

Автор:  gandi [ Съб Май 11, 2019 10:57 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

https://www.youtube.com/watch?v=kC5GtKY ... e=youtu.be

Автор:  Georgiev [ Пон Май 13, 2019 9:26 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Дончо с новия си Делтапланер и Аз

https://www.youtube.com/watch?v=i_hmh2hEgdI&t=14s


https://www.youtube.com/watch?v=C4LemY6glyI&feature=youtu.be

Автор:  gandi [ Съб Юни 08, 2019 9:20 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Днес успяхме да литнем на Пъстрина .Очакват се още дъждовни дни ,така че успяхме да откраднем малко летене. https://www.youtube.com/watch?v=XIJz-Lp ... e=youtu.be

Автор:  Georgiev [ Сря Юни 26, 2019 10:30 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

https://www.youtube.com/watch?v=EPKD_bOxIcM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1dyal6xdipl966n3bV-92XqyEke8Vfq53T5LEh7_fIthYO46evnV2X1tw

Автор:  krassi [ Нед Юли 07, 2019 12:55 am ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Загледах едно от филмчетата по-горе. Това на Дончо с новия му делтапланер. Прави впечатление че излитането беше с много висок ъгъл на атака. Ако това стане навик, един ден ще се случи срив на старта. Не забравяйте, че сривът на крилото е функция на ъгъла на атака, а не на скоростта. Може да тичаш много бързо, но ако ъгълът на атака е висок, крилото влиза в срив и не произвежда подемна сила. Прибутване на рамката напред (допълнителен ъгъл) прави нещата още по-зле. Ако някой иска да знае колко е ъгълът който да поддържа, бих казал 15 градуса спрямо въздушния поток . Повече от 20 градуса е нежелателно, а близко до 25 се случва срив.Понеже крилото е усукано, когато сривът започне в централната част на крилото, краищата на крилото все още летят в нормален ъгъл на атака ( т.е. произвеждат подемна сила). Но понеже крилото много рядко е перфектно балансирано, обикновено едното полукрило създава повече подемна сила и крилото има тенденция да се завърта на една или друга страна.
Затова, ако трябва идете на тренировъчния склон, дори на леко наклонена ливада, и тренирайте затичване с нисък ъгъл на атака. На видеото се вижда също как пилотът остави крилото да се вдигне от раменете му още в началото и по този начин първоначалня тласък върху крилото е практически невъзможен. Първите няколко крачки е добре да имате контакт с раменете върху рамката, за да се затичате с крилото, а не то да ви остане назад, отлепено от раменете.Крилото има маса, и съответно инерция. За да се премести тази маса напред, трябва да се приложи съответно сила. Но ако крилото е във въздуха над вас, как ще приложите сила да бутате напред? С ръце, хванали рамката, не става, защото точката на прилагане на тази сила е много надолу и се получава едно завъртане около центъра на окачване и крилото вдига нос. Затова най-добре придържате носа на крилото надолу, бутате с рамене, като точката на бутане е където раменете опират в рамката. Не се опитвайте да затичвате рязко, крилото има инерция, както споменах. Затова се тръгва с леки стъпки, като всяка следваща е по-голяма и по-бърза.
Второто филмче( на Георгиев) изглеждаше значително по-добре. Вижда се по-ниския ъгъл на атака, затичване с раменете и т.н.
Понеже в момента в България реално няма организирани клубове, с инструктори и т.н. нещата изглежда са на самотек.
Затова нека тези с по-голям опит да анализират полетите и да посочват грешки на приятелите си, за да си помагате взаимно.

Автор:  Ironman [ Нед Юли 07, 2019 9:34 am ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Много добре излетя Дончо. Така излитат опитните пилоти в силен вятьр. Не става да буташ с рамене, а контролираш крилото с колана на окачването да заплува. И като отлепиш - придьрпваш рамката да набереш скорост.
Много добьр старт с много добро крило.
Поздравления за придобивката.

Автор:  krassi [ Нед Юли 07, 2019 5:47 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Честито за придобивката и от мене. Единствената причина поради която коментирам, е безопасността на пилота и на бъдещите пилоти. Кой е пилота, какво е крилото, дали е млад , стар, опитен и т.н не ме интересува. Има най-различни стилове на излитане, при слаб вятър, при силен вятър, с рамене, с ръце на спийдбара, всякакви. Но общото правило е, за да излетиш ти трябват скорост и подходящ ъгъл на атака. За да стане по-ясно, ето кадър от филмчето на ъгъла в момента на излитането. Направих си труда да го измеря, за да не говорим без факти. Приемам че въздушният поток е отклонен от склона и се движи успоредно на наклона рампата. 32 градуса е критично висок ъгъл откъдето и да го погледнеш, няма инструктор на света, който би одобрил излитане с такъв висок ъгъл. Отново,нищо лично, да сте живи и здрави и успешни полети на всички ви желая.Изображение

Автор:  krassi [ Нед Юли 07, 2019 6:07 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Изображение
https://www.flickr.com/photos/182537798 ... ed-public/

Автор:  Ironman [ Нед Юли 07, 2019 7:34 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

Това е малко "мьрзелива" техника за излитане в средно силен вятьр и от опитен пилот.
Обяснявам подробностите: пьрво пилотьт трябва да постави крилото в потока и да елиминира турбулентните поклащания. Когато усети, че крилото заплува контролируемо, се отпуска носа нагоре, за да захапе потока и се увеличава скоростта с разбега. При запазен ьгьл на атака с увеличаването на скоростта се увеличава и подемната сила. И делтата се отлепя и вдига пилота. Склоньт там е вече наклонен повече надолу и той безпроблемно увеличава скоростта като придьрпва рамката и се отдалечава сьс скорост, която той си избира.
Сьщата техника се ползва и при изтегляне с моторен влек.
Не е за начинаещи, които не са развили чувството да усещат потока и да наместят крилото в него.
Peace of cake за който го може :)

Автор:  Georgiev [ Нед Юли 07, 2019 9:58 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

https://www.youtube.com/watch?v=QWFyGpyLef8

Автор:  krassi [ Нед Юли 14, 2019 6:21 am ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

https://www.youtube.com/watch?v=9Zcw5eBOpS0

Автор:  Georgiev [ Нед Сеп 29, 2019 10:07 pm ]
Заглавие:  Re: Пъстрина

С много труд и постоянство за 6 седмици,успяхме да постигнем много добър резултат,и ето ни вече от високо.

https://www.youtube.com/watch?v=GI3TDk1zxHM&feature=youtu.be

Автор:  Ironman [ Пон Сеп 30, 2019 1:10 am ]
Заглавие:  Le Chabre, Laragne

Laragne, France,
Chabre -Чудесно място за летене - северен старт с изкуствената покривка и южен каменист. 2 триьгьлника имам - 50 км за 50 мин и 100 км - не за време, а за удоволствие. И много други полети с набор до 3500 м. Препорьчвам, няма да сьжалявате.

Страница 5 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/