Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 8:46 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Вто Яну 06, 2015 4:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Здравейте,

Много ме мъчи това сглобяване и разглобяване на крилото. И най-вече латите. Отделно че ме бави много.
Виждал съм крила на Рогало(без лати), които се сгъват директно както са си закачени на трайка. Практикувал ли е някой сгъване на крилото, без да вади латите?
Дори да не е така компактно крилото(както е в чохъла) за мен ще е много по-лесно.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Вто Яну 06, 2015 8:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 02, 2014 8:53 pm
Мнения: 147
Име: Gancho Bahchevanski
Моето мнение е че ще се наруши профила на латата и от там качеството на полета на крилото или ако става трябва често до се калибрират по шаблон.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 10:11 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
При сегашното устройство на делтапланерите такова сгъване не е възможно. Ако е рогало, да, но съвременните крила са устроени съвсем различно от рогалото. Джобовете за латите са зашити от долната страна на платното и под челния ръб приблизително под 60 градуса ( гледано отгоре в план). Във челния ръб има двойна повърхност и е вкаран един сравнително твърд материал, майлар. Ако се опиташ да го сгъваш с не-извадени лати, ще се деформира и намачка до такава степен, че ще се повреди необратимо. Ако няма майлар и ако дакрона е много мек, може би, но аз не знам да има такива крила. Ако не издържаш на този досаден цикъл с латите, по-добре дръж крилото в хангар разпънато и така. Другия вариант е парапланер, но това е друг разговор.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 4:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Тъкмо си мислих - ако извадя оригиналните лати и сложа прави и по-къси лати, които влизат донякъде, и не обтягам докрай напречката, дали ще получа крило на Рогало? Благодаря за подсещането за възможно повреждане на банелите на атакуващият ръб, но мисля че мога да ги извадя без разшиване на крилото.
Антипикиращата система ще си работи, само рязко пикиране(по-точно разтоварване на крилото) било опасно с крило на Рогало. Но при мотоделта опасността не е така голяма, А и като се знае, няма да се пробва. М/у другото, първата ми делта - Марс-170 не е така изпъната както Змея и не плъзга изобщо в завои. Докато Змея при плавни завои плъзга доста. Иначе в остри завои си е ок. Но пък планира много по-добре от Марс-а.

Много ми се иска да мога да си транспортирам Змея с количката на витарата, и да го разпъвам за минути.

В краен случай, мога да направя Рогало по чертежи, но вече задачата става друга.

А парапланерите ме плашат, при силен вятър съвсем - иначе спор няма за лесният транспорт.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 4:53 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Не те съветвам да променяш нещо по крилото. В момента в който промениш нещо, ставаш тест-пилот, експериментатор с живота си. Крилото на рогало е нещо съвсем различно от сегашните крила. То е с конусовидна форма и може да лети дори и без лати, но качеството му е не повече от 4. Не съм чувал да е произвеждан Змей за моторно крило. Ако нещо е правено и преработвано след това, то вече не е оригиналното крило. Разбира се, има много крила които могат да летят и с лека количка .
Ако латите са извадени от челния ръб, той ще загуби формата , която е нужна за летене. Може би ако направиш специални лати, които имат панта за сгъване в хоризонтална посока, да постигнеш това което искаш, но пак ще има неминуемо мачкане на платното. Има подобни системи за сгъване на ребрата при твърдите крила. Но, отново казвам, това може да са доста опасни експерименти, ако не знаеш какво правиш. Латите са измислени с цел да поддържат геометрията на крилото и не е лесно да подобриш система, работила добре вече 40 години. Между другото, Аерос Комбат имат крайна лата с чупеща връзка, но там целта е друга, по-лесно натягане, защото там има големи усилия.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 5:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Да, съзнавам, че всяка промяната по крилото го превръща в ново крило, което ще трябва да се тества. Моят Змей е пригоден за едноместна мотоделта. Иначе и Марс-а не е за мотоделта, но си лети прекрасно а и натоварването му е в нормите - 120кг. Змеят не го знам доколко може да се товари, но са летели два пъти по-тежки от мен с тази мотоделта.

Това с модифицираното захващане на латите ще е най-добрият вариант, но ще е и най-трудното за изпълнение. А не искам да модифицирам необратимо Змея - той си е и история. Иначе такъв вариант: http://www.google.com/patents/EP0729425B1?cl=en изглежда много примамливо.

Нещата отиват към нова конструкция, специално за целта. Да не говорим, че рогалото е с по-голяма площ(за да компенсира качеството явно) и на скелета за 17 м2 надали ще се съберат 21 м2. Но 3.5 - 4 качество ме устройва напълно, то Марс-а ми го броя 3(т.к. е натоварен на предела а и челното съпротивление на количката е в пъти над това на пилот в сбруя).

Аз досега съм си играл само с промяна на геометрия на латите и полети с усукана количка(променена линия на тягата:) Усуканата количка беше нещо ново и странно летящо, в лошият смисъл на думата:) Докато латите подобриха планирането чувствително и намалиха флатера в краят на крилото. А докато летях ниско(на екранен ефект) за първи тестове, странностите не се проявиха - като по закон на Мърфи.

Та ако се стигне до полетни изпитания те ще са внимателни и на степени.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 12:38 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Този патент доколкото виждам се отнася за някаква конструкция която да се хвърля и разтваря автоматично, като се издува от въздуха през специално направено отверстие на носа, т.е. крилото държи форма от налягането на въздуха,Ram air, като парапланерите. Затова при него няма втвърдяваща вложка от майлар. А Змея и Марса са крила с единична повърхност, този трик с надуването не може да се приложи към тях.Аз бих помислил по-скоро за някаква система за бързо разделяне на латите с втулки, Wilswing прилагат нещо подобно във Фалкон модела който е за скатаване на късо.Но те са с алуминиеви втулки с резба, което не е толкова бърз процес. Представи си предната част на латата ( извитата) да остава в челния ръб, а задната права част да се вади и вкарва на втулка като пръчките за палатки. Това означава обаче профила да е такъв, че да става права линия веднага след челниа ръб. Освен това джоба на латата трябва да е стеснен, за да гарантира срещата на двете тръбички автоматично. Но ако ще трябва да вкарваш всяка лата във втулката, то си е почти същата играчка , не виждам полза от това. Трудна задача си си поставил. Иначе напълно те разбирам, новите крила имат по близо 30 лати за поставяне и е доста досадно. Но Змея има по 7 лати на крило, не е чак толкова много.

Финстервалдер правят сгъваеми на късо крила и поради сгъването на платното използват специално разработен лек и доста мек дакрон.100 грама, специално тъкан. Типичните делтакрила ползват дакрон който е по-твърд 140 до 200 грама и едно такова сгъване ( а не навиване) ще му създаде точки на износване , които доста скоро ще компрометират крилото.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 11:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Да, ще си остана на варианта летене в добро време и няколко дена край едно летище(вечер крилото в хангара), за да не сгъвам и разгъвам всеки ден.
А ако изпадне отнякъде крило на Рогало - тогава ще пробвам:) (м/у другото е обявено едно, но е само плата, без тръбите, и е част от историята а не готово за полети)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Съб Яну 10, 2015 10:39 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Има и друг вариант за не-сгъване на крилото. При нас има много пилоти които си купуват покривало за крилото, и след полети (a и преди ) просто покриват крилото с този калъф, който е ушит по мярка на крилото и го пази от UV, вода, прах. По този начин не е задължително да си в хангара. Разбира се, ако има вятър го връзваш за всеки случай към земята с едни специални колчета с форма на тирбушон.Има такива в магазините за кучета, с тях ги връзват да не бягат :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Вто Яну 13, 2015 8:49 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
И колко минути ще спестиш от вадене и поставяне на латите? Купи си двуместна машина с Атлас 21 и ще можеш съвсем спокойно да не си вадиш вътрешните лати. :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Вто Яну 13, 2015 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Ако крилото си стои на мачтата на трайка и само го разпъна - много време ще спестя а и в студа няма да мръзна. И ще си влиза в плевнята с трайка. Поляната е на 200м. От друга страна ще мога да си го нося с колата по разните екскурзии - свалям от покрива, разпъвам и излитам за 20 мин.? После сгъвам за 15мин? и си тръгвам :) мИчти, както казват некои...

Когато си за няколко дена е лесно - тогава както си е по устав - най добре.

Атласа е тежък, с много лати и много се инати(майтап:) А и не искам двуместна - рано ми е.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Пет Яну 16, 2015 1:58 am 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Хората са го измислили.
https://www.youtube.com/watch?v=8lX0tHShG_A#t=119

Вашто е тралаланкане.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Пет Яну 16, 2015 10:39 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Ironman написа:
Хората са го измислили.
https://www.youtube.com/watch?v=8lX0tHShG_A#t=119

Вашто е тралаланкане.


Ти май не четеш. Какво са измислили - да ръгат лати ли?! Аз точно това не искам. Стига тралаланка(каквото и да значи това :)

ПС: Краставите магарета се надушвали през 9 планини! И аз обичам много да се дърля анонимно и с този пост се издъних. Предавам се отсега, Мен :)))


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Пет Яну 16, 2015 9:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 165
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Ами филмчето върви на бърз каданс и "Ръгането на латите " изглежда за секунди ,ама нали целта е да се избегне точно тази времеизяждаща операция.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сгъване на крило без вадене на лати.
МнениеПубликувано на: Чет Юли 23, 2015 11:31 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Те го те - Текма Медил Би е новата играчка!
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=14687&fullsize=1
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=14686&fullsize=1
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=14685&fullsize=1
Носи от 100 до 180кг.

Ще ми трябва помощ за разработка на трайк, който да носи това крило събрано, без да се сваля от трайка, и съм се спрял на конструкциите на паратрайковете като основа. Отделно че може да се направи конвертируем - мотоделта<->мотопара.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов