Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 9:44 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Пон Яну 19, 2015 2:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Смених си витлото и тествах мотоделтата с крило Змей. Полетях малко повече този път и крилото планира прекрасно, но в завоите "затяга", заостря само спиралата и не е така послушно като Марс. Предполагам плаващата напречка прави тези ефекти. Допустимо ли е да се фиксира напречката? Ще ми се управлението му да е като на Марс-а :) Извинете, че ви занимавам с моторни делти, но въпросът е за крилото.
https://www.youtube.com/watch?v=3Sa_SbE_eDQ

PS: Говорих с Антон и е най-добре да проверя първо да не би напречката да не се движи свободно в двете посоки - болтовете на сглобката като че ли я затрудняват да заеме средно положение. Тя трябва да стои по средата, когато крилото не е в завой. Другият хитър трик, който ми каза е да фиксирам една камера и после да разгледам записа какво точно се случва :)

Намерих едно крило Ези, на което напречката е доста ограничена. Води се учебно. Значи и аз мога да огранича моята. Неделята ще пробвам :)
http://www.delta-club-82.com/bible/photo.php?id_aile=313&langue=en


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Сря Яну 21, 2015 1:18 am 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Преместването на напречката се проверява много лесно. Не е нужно и да летиш.
Прегледай профила на типсовите лати. Сигурно знаеш, че те трябва да летят на по-малки ъгли на атака и да вадят крилото при срив на типса. Ако не го правят - то затяга в завой.
Смелчага си да летиш с тази туриндика.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Сря Яну 21, 2015 11:22 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Повърхностно съм запонат с аеродинамиката на делтапланера, а те са и доста поколения делти и множество подобрения. Затова питам - знам че тук има хора с много опит и знания:) Най-крайните лати на Змея са прави и има пръти в края на крилото(tip rods), които подпират последните лати - пак са антипикиращи елементи, доколкото знам. Марс няма такива пръти. Плаващата напречка, доколкото знам, променя геометрията на крилото в полет и улеснява завоите - веднъж влязъл в завой, планерът си го държи и не излиза сам. Можело крилото да задълбава, да е неутрално или да излиза от завоя. Аз предпочитам неутрално или да излиза от завоя. Както е в момента, близо до земята не мога да правя простотии :) Сега съм си набелязал 2 неща - първо - дали напречката се движи свободно, и второ ако се фиксира(или поне ограничи) - дали крилото ще заприлича на Марс. Марс обаче има нещо уникално, което няма как да се направи - в краят му плата е с втъкан плосък ластик - все едно разтеглив плат. Някъде бях чел, че този елемент улеснява завоите.

Тестването с мотоделта трайк е по-безопасно от тестване на безмоторно крило. При моторната имаш писта и двигател. С двигателя можеш да коригираш много, а първите тестове - подлитания на 1/2 м, откъдето каквото и да стане няма да се претрепеш. Отделно конструкцията те пази.

А някой, летял ли е със Змей? Да го охарактеризира :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Сря Яну 21, 2015 4:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Трудно може някой да отговори на въпросите ти. Първо искам да отбележа че Змей -10 никога не е било проектирано да лети с мотор.Аз не знам дали тръбите на Змея с който летиш са оригиналните, но ако са, то крилото най-вероятно се деформира повече от предвиденото за безмоторен полет, поради по-голямото натоварване с количката. Колко е общото полетно тегло ? Колко е крилното натоварване? Ако крилото се деформира повече от нормалното, никакви сравнения с други летели със Змей нямат смисъл. Ако бедрата за подсилени като за моторно крило, сравненията пак са излишни. Просто става друго крило.
Аз съм летял със Змей и нямам спомени крилото да е показвало тенденция да задълбава в завой. Всеки който е летял със Змей -10 ще ти каже че това е едно изключително послушно крило, леко за управление и с добро качество. Но отново, говорим за безмоторен вариант.Но аз съм бил 75кг със сбруята, а ти с количката си сигурно над 120-130кг.
Дали едно крило е стабилно или нестабилно в завой зависи много и от диедъра , и нещата с диедъра могат да се променят драстично ако тръбите на челния ръб се деформират повече от проектираното. Интересно ми е също доколко конструкцията на трайка ти позволява избутване на рамката напред. Ако предната тръба те ограничава, в завой няма да можеш да избутваш максимално и това също може да ти резултира в не-координиран завой.


Последна промяна krassi на Сря Яну 21, 2015 4:57 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Сря Яну 21, 2015 4:51 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Изображение

Последната лата е права, да, но тя просто опъва края на платното, а предпоследната е профилирана и се подпира от типса. Другото важно нещо за антипикирането са въженцата от мачтата към платното. Те поддържат първите 3 лати. Има модели крила, при които типса отсъства като антипикиращ елемент, и се разчита само на въженцата от мачтата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Сря Яну 21, 2015 6:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
krassi написа:
... Интересно ми е също доколко конструкцията на трайка ти позволява избутване на рамката напред. Ако предната тръба те ограничава, в завой няма да можеш да избутваш максимално и това също може да ти резултира в не-координиран завой.


С избутване задълбаването спира. Нямам предвид, че не може да се изпълни координиран завой, или да се излезе от спирала. Но наистина се налага корекция заради задълбаване. Общото ми тегло с трайка е не повече от 100кг. Предвид прекрасното планиране, не ми изглежда претоварен. Ще проверя всичко,което досега казахте.

ПС: Мдаа - болта на напречката закача в тръбата, чак я е издълбал от двете страни. Всъщност тя не може да застане на средата заради този болт. Това обяснява поведението на Змея - от един завой да минава в друг, без да държи правата - ще го оправя лесно. Отделно съм набучил мачтата така, че двете въжета се падат от едната и страна. С Марс-а изобщо не оглеждам напречката, щото е фиксирана. Трябва да внимавам повече с нея.

Видях още нещо - Сергов е ограничил на единият атлант напречката, увивайки около въжетата и кила един колан с велкро - лесно и хитро решение.

Благодаря Ви за съветите!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Чет Яну 22, 2015 5:25 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Това което казваш за важетата, минаващи покрай мачтата само затвърждава моето мнение че този Змей не е с оригинална конструкция. Оригиналния Змей -10 поддържа напречката натегната с една планка и болт на кила,поставени пред мачтата, като планката е издигната поне на 2 см над кила с дистанционна шайба и по този начин не опира в кила. Някой е преправял тази конструкция. Ако знаеш предишните собственици или историята на това крило, може да разберем повече, но определено това не е Змей с оригинална конструкция.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 4:42 am 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Змей 10 е доста стар модел крило с открита напречка, който има приемливо планиране.

Подсилването на безмоторните делти за моторни едноместни колички засяга напречка, кил, странични долни въжета и бедрата на рамката. При необходимост се подсилва и плата.

При добре окачена количка няма как предната тръба да ограничи избутването. Само дължината на ръцете на пилота го ограничават. За удобство може да се промени дължината на предните и задни въжета и рамката да се премести напред или назад. Моята преместих назад с 20 см и летя с отпуснати ръце и имам повече от достатъчно разстояние за избутване в завой и при кацане.

Намери си по модерно евтино крило.Със закрита напречка ще имаш по-добро планиране.
Змей 10 е музеен експонат.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Предни и задни въжета са коригирани така, че трапецът е на удобно място.

Това, което Краси отбеляза ме подсеща, че ако повдигна въжетата край мачтата на няколко см, напречката няма да опира в кила. На кила е надяната втора тръба в централната част - ако не е оригинално така, явно е за подсилване на кила. Напречката се обтяга с дълги въжета, които достигат до задният край на кила и се захващат заедно със задното въже на мачтата на един болт.

Оги, като казваш евтино модерно, аз бих добавил да лети бързо, да каца бавно, да е леко, да има малко лати, да е много послушно - такива май няма :) Кажи ти какво препоръчваш? Змеят е прекалено модерен за мен, примерно. Ето колко допълнителни възли, за да имам проблеми за решаване :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 6:33 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Крило като Теcma Medium 17 (която се продаде) е добро.
Ако намериш читав Airwave Маgik в БГ - също става.
Има само един модел Теcma Medil, които се сгъва заедно с латите (не се вадят от плата), лети бавно, но е труден за намиране.
И не пропускаи да подсилиш кила, напречката, страничните долни въжета и бедрата на рамката.
Змея го бракувай.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Съб Яну 24, 2015 4:44 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
За тези, които не са наясно с качествата на Змей 10, да поясня. Змей 10 беше разработен по времето когато еволюцията на крилата с единична повърхност беше към своя край, и започнаха да излизат крила с двойна повърхност.
Говорим за 1983-4 та година. Т.е. Змей 10 имаше за цел да постигне възможно най-високо аеродинамично качество, бидейки все пак крило с открита напречка. Поради това мога смело да твърдя, че дори и днес трудно ще се намери крило с единична повърност, което да бие Змея по показател качество. Змей 10 беше и доста здраво крило. Спомням си как един пилот от Казанлък попадна в Cb и стигна до 5000 метра със Змей-10 на едно състезание и Змея издържа успешно на претоварванията и пилотът оцеля. Змей -10 беше и отличен термичар, много лесно се набираше с него в термика. За управляемост да не говорим, Стоян Миланов прави склоново реене на съвсем малък склон-(Каптажа) с него.

Това което се произвежда днес с единична повърхност е в класа на крилата за начално обучение , примери за такива са Falcon на Wllswing и Таргет на Aeros, като качеството им е около 7. За сравнение, Змей-10 имаше качество 10. Текма Медиум е дизайн също от 1985 година, ако говорим за стар и нов дизайн.

Ако има съвременно крило с открита напречка, което да има високо качество, това е Freedom на North Wings.
http://www.northwing.com/freedom-hang-glider.htm
Останалите крила с открита напречка са назад по качество. Единствената причина , поради която не бих одобрил Змей 10 за мото вариант е фактът че Змей просто не е проектиран за моторен вариант. Може и да може лети с моторна количка, но това си е на отговорността на този , който иска да рискува. Иначе, дори и да е музеен експонат, ако излезе на баира, Змея ще бие всяко друго крило с открита напречка, гаранция. Жалко че Емо Кърлев не е вече между нас, иначе най-вероятно Змей 10 щеше да се произвежда все още. Факт е че "Freedom" се появи точно в отговор на тенденцията застаряващите пилоти да искат да летят на леко, управляемо и с все пак много добро аеродинамично качество крило. Така че Змея би се вместил в тази категория идеално.

PS. Ето мнение за Текма Медиум от следния уебсайт:http://www.delta-club-82.com/bible/155-hang-glider-medium.htm

A must for beginners. Unbeatable light handling due to its floating crossbar. very forgiving. very tight turning circles and easy to land in small fields. Although it can be flown in almost any kind of weather, attention should be paid to the fact that you won't move ahead much against strong headwind and it also gets bumpy in thermals. when pulling the bar, you move down, not forward.
The finish is ok, but with minimalistic rigging. beware of the crossbar tensionnig wire that wears out very quickly. Also, be careful that the crossbar doesn't pop out in your face while derigging, a frequent cause of accident with this wing.

Задължително за начинаещи. Много леко управление поради плаваща напречка. много прощаващо. много тесни завои и лесно да се приземи в малки площадки. Макар че може да се лети в почти всякакво време, трябва да се обърне внимание на факта, че няма да се движи напред при силен насрещен вятър и става доста подскачащо в термики. когато издърпате рамката, се движите надолу, не напред.
Изработката е ОК, но с минималистична конструкция. Внимавайте въжето което държи напречката се износва много бързо. Също така, бъдете внимателни, напречката да не изскочи в лицето ви, докато разглобявате, честа причина за инцидент с това крило.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Съб Яну 24, 2015 3:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Змеят че няма да го бракувам е ясно - той планира в пъти по-добре от другата ми делта. Просто ще поправя грешките :) Не виждам някакъв риск, в това че му е закачен двигател - верно, малко по-рязък е от Марса, но не бих казал, че атласа е много по-прощаващ, да не говорим за мотоделти(фабрични лицензирани проектирани и н'ам к'во още), на които упътването започва с това, което не трябва да правиш в никакъв случай(след остро пикиране да отпуснеш трапеца;)
Един магик 3 туй лято се е продал, дори евтино, но аз имах други много-по важни неща.

А! сега го разгледах това текма медил - е те такова ми требе!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Нед Яну 25, 2015 12:05 am 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Ще ти пратя хабер ако се появи Медил :)
Fox 16Т е най доброто европейско крило за едноместна количка. 5ма летим с такова, 2 ма са с плат технора. Други 2ма летят с Discus 16Т. И двете крила са сертифицирани.
Безмоторен Fox 16 достигна качество 10 летяно от приятел. Този модел е още нов и няма евтини употребявани,
Таргет 16 може да се намери изгодно в Англия, където лети предимно моторизирано.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Нед Яну 25, 2015 5:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
https://www.youtube.com/watch?v=xgX8LdZ ... 1421914688


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: фиксиране на напречката
МнениеПубликувано на: Нед Яну 25, 2015 11:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Едно видео клипче на едноместен трайк със старо крило - Магиk 4

https://www.youtube.com/watch?v=aK5IU619-uw

И едно клипче с нов Truster - Fox 16Т

https://www.youtube.com/watch?v=c6uov4yZ7tc

Успех с твоя едноместен трайк - и само меки кацания :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов