Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Окт 21, 2019 5:02 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Два въпроса:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2019 2:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 13, 2016 2:13 pm
Мнения: 4
Име: Владо Попов
Вземам повод от публикацията - КОЙ ИМА ПРЕДИМСТВО? в съседния раздел viewtopic.php?f=6&t=10327&start=46

(Миладинов, прегледай я! - понеже обичаш да въртиш все на дясно)

Какво според вас е безопасното разстояние да се разминат два парапланера? -
За себе си го определям като двойния размах на крилото идващо отсреща - понеже във въздуха трудно се преценяват разстоянията в мерни единици като метри и сантиметри се ориентирам по това което идва насреща ми.
Вие как го определяте? и какво разстояние оставяте за този който е притиснат между склона и вас, когато склона ви е от ляво?

(https://www.youtube.com/watch?time_cont ... V94xeO6U2Q - това според мен е пример как много хора с много опит правят нещо много тъпо)

Вторият ми въпрос е свързан с използването на спасителния парашут. -
при критична ситуация е нужна преценка дали да се използва спасителния парашут или не, което отнема време. Според един украински пилот (точно не мога да си спомня къде го бях чел) за да не се губи ценно време в преценки и колебания има три ситуации в които "задължително" се използва спасителния парашут:
-Когато се сблъскате с друг летателен апарат;
-Когато се разруши парапланера ви;
-Когато усещате, че губите съзнание.

Според Вас може ли да се изведе такова правило за използването на спасителния парашут?

Моля за мнения.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Два въпроса:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2019 7:11 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 150
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Доста съществени теми и то не само заради дискусията покрай инцидента на Сопот.

По отношение на безопасната дистанция за разминаване аз имам навика да следя тракторията на другия и да я екстраполирам в пространството. Съответно моите реакции се продиктувани ме от какво правя аз, аз какво прави другия. Т.е. стягам или отпускам завоя в зависимост от това дали при мисленото проектиране на тракторията реша, че сме в конфликт. Това някак си ми дава увереност да се разминавам доста близо с други без да усещам повишен риск, но след като това лято получих градивни забележки от двама отделни пилота, че влизам опасно се замислих по темата. Два пъти разпереността на крилото ми звучи като разумен критерии, но колко често ни се налага да се разминаваме челно с някой? По-важен според мен е общият случай, когато траекториите се пресичат под ъгъл.

Ако трябва да направим аналогия с гражданската авиация, където имат лукса TCAS системите да дават директни напътствия кой как да маневрира за излизане от конфликт то тук тази роля ни се пада на нас. За това очите на 4 на квадрат и майната му на предимството беж Лисо да бягаме, ако вървим към беля. Мисълта ми е, че едва ли можем да използваме някаква формула/правило за минимално разстояние.

По отношение на хвърлянето (или нехвърлянето) на запасен бих казал, че е преди всичко въпрос на психология. На мен не ми се е налагало до момента, но често се питам кога бих го направил. Ако изключим изброените ситуации решението до някъде ми се струва сходно с това при военните пилоти - да катапултирам ли или да спася самолета? Сега, нашия "самолет" не е толкова страшно и да се поскъса тук-там, по-скоро си мисля че възпиращият фактор за да не се хвърли запасния е отказа от принудително прекратяване на полета и убедеността/надеждата, че ще се справим със ситуацията. Защото дори и да се разсучем, откраватим или каквото там е станало отвори ли се веднъж парашутът гарантирано не ни остава много полетно време.

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Два въпроса:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2019 9:35 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 159
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Запасен хвърляш когато прецениш, че има реален шанс да пострадаш сериозно. Този шанс може да 20 или 50% не е нужно да си сигурен, че ще умреш. Просто е - решаваш, спираш да разсъждаваш и хвърляш. Аз съм хвърлял насвирен в спирала със сгънати големи уши, загубих 400м в опити да променя нещо и усетих, че ми причернява т.е. при мен процентите клоняха към 100.

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Два въпроса:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2019 9:47 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 159
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Само преди няколко дни имаше пак потенциално смъртоносна ситуация на Сопот ще споделя за който му е интересно. Пред старта пилотът получи брутален колапс, при който крилото изчезна за момент, след което насука върви 2 оборота с каскада от спирала, сат и тн подмятания във вс посоки беше страшно за гледане. Крилото някак си реши, че ще подлита малко преди земята, след което пилотът за 7-8 секунди се разсука от собствената си тежест и пое управленията. Беше бесен на себе си, че не е хвърлил запасен и е добре да се спомене, че крилото беше много старо.

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Два въпроса:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 28, 2019 6:39 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 31, 2014 9:05 am
Мнения: 46
Местоположение: София
Име: Александър Шопов
Относно хвърлянето на запасен и колебанията дали да се хвърли или не - проблемът е бил сериозен и в бойната авиация, което е накарало военните да направят този учебен филм:
https://youtu.be/Aa1Ba_NEobs

Лично за себе си съм решил ако съм на височина под 100-тина метра да хвърлям безусловно, когато нещо се овапца, независимо колко леко е. За по-големи височини, възпиращият фактор е неуправляемият парашут - нещо, което смятам да променя.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов