SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=7055
Страница 4 от 4

Автор:  Ivailo [ Съб Окт 19, 2013 11:11 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

210 лв ти струва колата.. Ти толкова ли струваш?
Да не говорим, че каското е по-скъпо...

Автор:  Ясен Христов [ Съб Окт 19, 2013 11:40 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Гражданската отговорност покрива щетите на другия участик в ПТП. Ама не е много сигурно дали ще вземе пари това е мафиотска структура все пак. Те и за причинена смърт пишат че плащат от 500 000 до 1 500 000 лв. ама още не съм чул да има изплатени на някой а маса народ измря по пътищата.

Автор:  Viper_Weasel [ Съб Окт 19, 2013 11:54 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Ivailo написа:
210 лв ти струва колата.. Ти толкова ли струваш?
Да не говорим, че каското е по-скъпо...


Грешно си разтълкувал поста.

Точно това имах предвид че даваме къде къде повече пари за глупости от рода на гражданска отговорност и каско, и е тъпо да говорим за суми за затраховане по-малки от една гражданска отговорност!

Автор:  Ivailo [ Нед Окт 20, 2013 12:06 am ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

На мен мисълта ми беше, че даваш 210 лв за куп ламарини, ама ти се свидят да ги дадеш за себе си...
(целта, разбира се не беше към теб, а към хората, на които им се струва много подобна сума)

Автор:  Viper_Weasel [ Нед Окт 20, 2013 12:52 am ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Именно де и аз това имах предвид, на мен не ми се свидят да давам и 3-но повече за себе си стига да знам че ще съм застрахован с покритие.
А има хора които си правят каско на колите за по 4 цифрени суми, но все пак летят без застраховки.
Както и да е, да не разводняваме темата - радвам се че гласуването вече покзва реултати.

Автор:  bojo [ Нед Окт 20, 2013 5:14 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Здравейте,

Аз гласувах за 100-300 лв. и смятам, че е много добра инициатива. Не съм се ровил във форумите на тема застраховане, но дали някоя застрахователна компания в България не предлага застраховка в нашия спорт? Доколкото знам при автомобилните състезания има такава, но за нашият случай - за годишна не съм чувал. Имах застраховка живот в Граве, но като разбрах, че не покрива злополука при екстремни спортове веднага я закрих.

Поздрави,
-Божо от Бургас

Автор:  viik [ Сря Окт 23, 2013 2:18 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

niki написа:
Отново да приветствам идеята!
Застрахователните дружества се интересуват от печалба, докато ние се интересуваме от някакви помощни механизми в случай на инцидент. Застрахователните дружества инвестират в скъпи адвокати, чрез които да избегнат всевъзможни плащания. Те също инвестират в политици, които да лобират за тях и да принудят обществото да се застрахова за какво ли не насила. Този бизнес модел върви ръка за ръка с лицензиращите и сертифициращи организации, чиято крайна цел е пълен контрол върху всяка човешка дейност (представете си че ви трябва лиценз как се завива болтче с отверка или сертификат за въртене на термика).

Ето защо ние имаме най-голям интерес да си помагаме и да го правим целенасочено т.е. парите да отиват за нещо конкретно, а не в инвестиции по създаване и уедряване на някакъв бизнес модел.

Предполагам че преди, сега и в бъдеще ще има застърахователи, които ще предложат по-добри условия от нашите. Те имат тази възможност заради мащабите на бизнеса им (напр. да преливат пари от застраховане срещу пожари към застраховане на парапланеристи). Но те пак ще го правят поради бизнес интерес - напр. застраховайки ви като парапланерист, те ще очакват да им станете клиент и по другите схеми - автомобили, влогове и прочие. Но те няма да търпят дълго дейност на загуба. Например компанията БУПА спря да застрахова парапланеристи след зачестилите инциденти.
Така че вместо да си губим времето във временно изгодни оферти, то можем да го използваме да създадем и тестваме собствен продукт.

Ентусиазма който чета тук е хубав, но за да просъществува идеята, тя не трябва да разчита на нашата моментна милосърдност и благосъстояние, а трябва да се развие въз основа на същите механизми които се използват при застраховането. Разликата ще е че ние няма да гоним печалба, а само ефективен механизъм за взаимопомощ.

Ето защо ще са ни нужни експерти в застраховането и взаимопомощта (мисля че Юри бе шеф на взаимоспомагателна каса).

Ще се наложи да се позамислим и да си сметнем риска когато летим.

Например аз не бих застраховал хора, които летят под 1 година или под 100 полета.
Следващите са тези под 3-500 полета или 3-4 години опит и те би трябвало да участват с най-голяма вноска.
Повечето пилоти със стаж над 5 години са сравнително безопасни, така че тяхната вноска трябва да е най-малка, особено ако владеят основните елементи за безопасност (СИВ курс) и ако са се доказали с прелети на трудни (планински) места.
Ако пилотите се занимават с акро или изследователска дейност, то би трябвало да плащат повече (дори препоръчвам да няма застраховане в случаи на акробатики).

Добре е застраховката да е насочена най-вече към разумните уикенд пилоти.
Виждайки тяхната осигуреност, би трябвало и пилотите от другите групи да се стремят към разумното летене.
С цел оценяване на рисковете, актуализации и тенденции, препоръчвам всеки застрахован да си описва инцидентите задължително (в този форум или в друга форма за целта) и да губи право за помощ ако не го прави. Това е нещо като самоконтрол - когато накараш някой да си опише и анализира инцидента, то ще го накараш да се замисли и вероятно да избегне риска от друг по-сериозен инцидент.

До тук, освен разработчиците на взаимозастраховането, виждам работа за:
- касиер / титуляр на сметка
- оценител на рисковете

Ако не можем да привлечем експерти за разработване на взаимозастраховането, може да пробваме със следните параметри:
- средно 2 серозни инцидента на година с по 2000 лева разход. Ако съберем по-малко пари, то покритието за всеки ще бъде по-малко, ако изхарчим парите, а има трети инцидент, то ще правим ново събиране на пари, но най-вече всички застраховани трябва да са съгласни с риска че може да не останат пари за тях при по-голям брой инциденти
- минимум 100 полета за включване в застраховката
- 1-ва група риск - до 300 полета с вноска от 60 лева
- 2-ра група риск - над 300 полета, ПараПро 5 (или 5 полета над 30 км в планински терен), правил поне 3 пъти срив, негативна, колапси, хвърлял запасен симулативно, не летящ с прототип (Air може, Fire - не) с вноска от 20 лева

Допълнително ще е нужно да категоризираме инцидентите (може да се вземе от ДХВ и ткн)
Тъй като идеята е насочена основно за помощ при по-тежките случаи, когато трябва да се събират спешно средства за импланти или операции, то нека взаимозастраховането да важи само за такива. Да не пилеем средства, защото някой го боляла ръката повече от другия.

Титуляра на сметката може да са двама (ако единия отиде на ексурзия в чужбина). Не вярвам някой да си присвои парите, защото е тежко да бъдеш отритнат от другите.
Ако се страхуват от нуждата да декларират приходи, то не виждам проблем да си правим вноските извън банките (на ръка) и пак да си публикуваме всичко тук.

Ако има инцидент с някой симпатичен незастрахован, няма проблем да го правим в отделна кампания тук както досега.

Ако парите за някой застрахован не са достатъчно при тежък инцидент (напр. има нужда от два импланта вместо един), то можем да направим допълнителна кампания по събиране на пари. Така ще поддържаме идеята за взаимозастраховането и ще избегнем спекулациите че не работи, защото не осигурява достатъчно пари в сравнение с еди кой си застраховател.


Аз приветствам идеята, но това да класифицираш риска на даден пилот е много трудна работа и със сигурност ще има сърдити. Отделно класификацията ще бъде направена според гледната точка на един крос кънтри пилот, един акро или спеед..
кой е по-безопасен пилот:
пилот който е изкарал курса и лети от няколко месеца но никога през живота си не се е занимавал със никакви дргуги спортове.
пилот който е изкарал курса и лети от няколко месеца но има много опит в други спортове като кайт сърф, маунтайн байк, мотокрос и тн..
пилот с 20 години стаж с чисто ново дхв2 крило във ужасна физическа форма (трудно се затичва по старта за да излети, не кайтва адекватно и тн.)
пилот с 10 години стаж летял на дхв 1 във всякакви условия в добра физическа форма
пилот с 10 години стаж, който си лети 2-ка във всякакви условия в голяма увереност
пилот с 10 години стаж сив, акро, хц, спеед, скайдайвинг и тн. ама жена му се е накарала точно преди летене и стажа е на кино...

акро -
пилотите се набеждават, като най рискови! Истината обче не е точно такава, фаталните инциденти в крос кънтри летенето са много повече от тези в акрото, не ми е известно за фатален инцидент последните години в акро състезание докато XC-то има репорти .. ако греша моля ме поправете

спиид -
пилот със спиид крило - е да ама там няма сертификация... има спеед крила, който са като парашути - направено безопасно да те свали бързо на земята и доста трудно ще получиш колапс има и крила който са като wingsute с подобни скорости и изискващи подходящи условия и опит.


а какво правим ако приемем тази оценка на риск, и пилота си смени крилото от 1-ца на 2-ка или реши, че ще прави wingoveri или ще пробва на някой друг крилото ?
Какво правим с тази който имат повече крила, летят соло и тандеми ? С тандемите изкарват пари и това си е бизнес така, че е редно да им е по-висока таксата ? Какво правим акко тандемния пилот и пасажера имат нужда от касата (пасажера не е застрахован) ?

Автор:  Мити [ Сря Ное 20, 2013 5:10 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

http://www.star07.in/videogallery.php?video_id=160 Малко филмче за здравеопазването в САЩ и не само.Филмът е около час и половина и също така описва как работят застрахователните компании :evil:

Автор:  bojo [ Пет Яну 17, 2014 1:24 am ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Хе хе, viik, забрави пилот на 6 месеца, залетял на EN D :)

Наистина има ниво на сигурност от страна на активно пилотиране, но ако стане инцидент голяма част от нас, ако не и всички искат да помогнат с каквото могат на който и да е пилот претърпял инцидент със сериозни последствия. Според мен не трябва да има такава класификация на напреднал или начинаещ пилот. Практиката показва, че лоши ситуации, както и такива с фатален край могат да се случат както на начинаещи, така и на напреднали пилоти - дори и състезатели във върхова форма.

Автор:  SimoPrG [ Чет Апр 03, 2014 6:16 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Не съм много активен във форума и чак сега я виждам тази тема, но преди време имах същата идея, така че много се радвам, че е събрала такъв интерес.

Понеже моя отговор го няма в анкетата ще го дам тук.
Събират се веднъж пари (а не годишно) - колкото е необходимо да те поправят след най-голямото пребиване за което се знае, даже малко и отгоре. Когато на някой му се наложи, пак се събират. Всички, които имат желание дават по равно, за да няма сърдити. Като ходиш да си плащаш гражданската не те питат колко пъти си си карал колата миналата година, с каква скорост, дърпал ли си ръчни в завоите и тн. Измислили са си някакви критерии дето водят до разлики в цените, но според мен въобще не са им адекватни. Ако не беше изискване в закона щяха да видят пари от мен нанайсе... или поне не в тези размери.

За летенето мисля, че на всеки може да се случи и всичко може да се случи. Не са малко смъртните случаи на топ пилоти от PWC, а има инциденти и в акрото.
Аз лично до сега съм се отървавал, но си ходя с обиците. Описал съм си случаите... Това разбира се не означава, че следващия път пак ще имам късмет и мисълта ми като давам парите в касата е, че като нищо може да потрябват и за мен самия (разбира се, надявам се да не ми се налага да я ползвам никога).
Когато някой се потроши, се предполага, че в касата има достатъчно да му се изплати лечението. Дават се колкото му трябват и касата се допълва пак поравно от участниците и се чака следващия случай.

Аз го разглеждам така - касата е споразумение на един кръг от хора, че ще си помогнат един на друг, когато е необходимо, само че вече са събрали парите, преди да се е наложило. Като се наложи събират парите за следващия път когато се наложи. Ако някой не даде пари, се счита за отказал се от касата докато не даде. За нови членове в касата да се взима такса равна на сумата в касата разделена на броя на членовете.

Пример:
100 човека са събрали по 100 лв = 10 000лв
идва 101ви плаща 10 000/100=100лв
идва 102ри плаща 10 100/101=100лв
става инцидент за 5 000лв и в касата остават 5 200лв трябва да се съберат наново още 4800.
Всеки плаща по 4800/102=47.06 Желателно е това да стане в рамките на 2 седмици в активния сезон, защото всеки момент може да се пречука и друг. Ако някой не е платил и няма основателна причина да не го е направил (бил е в чужбина, тежко болен и тн) се брои за отказал се. Ако след 2-3 месеца се сети, че иска да участва пак трябва да плати 10 000/101 = 99лв

И накрая да спомена, че в момента имам застраховка, но мен също не ме кефи идеята да храня разни мутри.

Не съм профи в банкирането, но има не малко отворени депозити, където могат да се дърпат и довнасят пари по всяко време. Предимството е, че лихвата колкото и да е, ще си се трупа. Ако цяла година никой няма инцидент може да се окаже, че след следващия вместо 100 лв ще трябва да дам 95 примерно. Да 5 лева не са нищо, но ако можем да спестим по 5 лева на 100 човека, защо не.

Автор:  SimoPrG [ Чет Апр 03, 2014 6:22 pm ]
Заглавие:  Re: ПАРА ВЗАИМОЗАСТРАХОВАНЕ

Да добавя само, че ако се създаде такава каса, ще се включа в нея като ми изтече застраховката (все пак за какво съм я платил), но съм готов от сега да помагам в организацията.

Страница 4 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/