Angel_Sim написа:
Да се върнем на случая с крилото в неподвижен въздух. Кои са факторите - гравитация, маса на системата и аеродинамически характеристики на крилот. резултата е определен ъгъл на атака при който уравнението се решава и в системата няма ускорение - всичко е в еквилибриум.
Да, ъгълът на атака постоянно се променя за кратки интервали от време при излишък или недостиг на хоризонтална въздушна скорост породен от влизане/излизане от вертикален поток, но - крилото НЕ лети с постоянно увеличен ъгъл на атака във възходящ поток защото факторите които сам си изброил са константи - гравитация, маса и аеродинамика. Гравитацията не подлежи на промяна освен ако в близост до теб не е някой със собствено гравитационно поле като... Фидосова например, масата също не се променя освен ако не му удариш едно яко повръщане, а аеродинамиката също не се променя освен ако не се набереш на вървите.
Viper_Weasel написа:
Но, ако променим средата и то вертикалната компонента - тази която действа в равнината на гравитацията, ами няма начин това да не внесе промяна.
Вертикалните потоци не намаляват гравитационното привличане, въпреки че крайният ефект изглежда такъв. Системата пилот-крило е ВИНАГИ в режим на пропадане спрямо заобикалящият я въздушен поток.
Viper_Weasel написа:
Така, не разбирам защо ъгъла на атака трябва да е конста.
Ъгълът на атака е константен при непроменена аеродинамика на профила (геометрия, структура, конструкция) и постоянна въздушна скорост.
Вертикалната въздушна скорост е константна при непроменена аеродинамика.
Вертикалните въздушни потоци променят вертикалната и хоризонталната компонента на въздушната скорост на крилото МОМЕНТНО внасяйки дисбаланс в системата който се компенсира чрез моментна промяна на ъгъла на атака до възвръщане на баланса (крилото се гмурка при влизане в низходящо и изостава при влизане във възходящ поток), но тези промени са моментни и системата се само-балансира до конструктивно зададените и параметри.
Накратко отново - във термика имаме моментна промяна на ъгъла на атака при влизане/излизане, но в самата термика (приемайки че е хомогенна) ъгълът на атака е равен на този на трим скорост.
Между другото, теоретично двулинейните и еднолинейните системи би трябвало да са неколапсируеми точно поради по-адекватната компенсация в ъгъла на атака, за съжаление теорията не винаги действа на практика.
Angel_Sim написа:
Но това е достатъчно да повлияе на поведенито при колапс и то съществено.
Грубо казано 90% от колапсите се получават от критични негативни ъгли на атака а не позитивни. Това си е мое наблюдение.
Angel_Sim написа:
Проблемно е влизането/излизането от такъв поток...
Това искам да кажа и аз - проблем е ... особено че ги няма!

Viper_Weasel написа:
Това на долнот видео е Sky Anakis 2 En-B според теб реакцията на колапс с 50% затворени камри (не 75%!) нормална ли е за този клас крила.
Не знам как броиш % , но аз виждам минимум 70% колапс на това видео. Ако сравниш графиката която сам си пуснал смачкването е малко по-голямо от 45 градуса и подминаващо центроплана с поне 15%. А реакцията съответства на такъв колапс.