SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Без Enzo 2 на PWC в Мексико
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=7237
Страница 1 от 3

Автор:  Красьо [ Нед Фев 02, 2014 2:19 pm ]
Заглавие:  Без Enzo 2 на PWC в Мексико

PWCA взе решение да спре полетите с крила Enzo 2 по време на PWC в Мексико след фаталния инцидент.

Изображение

Още по темата - http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... 55#p399055

Автор:  архитекта [ Пон Фев 03, 2014 9:50 am ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Светла памет на Rafal Luckos и вечни термики за душата му :( Беше един от най-опитните полски пилоти с много участия в Световната купа.
Точно преди 5 години, на 30.01.2009г, на същото състезание загина Stefan Schmoker - Advance Team пилот. Тогава Advance реагираха моментално и по радикален начин : спряха веднага състезателната си дейност и производството на несертифицирани състезателни крила (техните Омеги бяха единични бройки за точно определени пилоти). А бяха на върха на успехите и славата си. Три години поред (2005, 6, 7) Cristian Maurer беше първи в PWC сериите и се оттегли за да се наслади на младоженството си :wink: През 2008 водач в листата стана друг Advance пилот - Andy Aebi , който стана и световен шампион за 2009г. И точно в този момент ръководството на Advance се реши на тази стъпка, да каже: Баста! Нищо не може да струва колкото човешкия живот...
Дали Ozone ще приложат същите морални принципи ?...

Автор:  ppountchev [ Пон Фев 03, 2014 10:24 am ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

... и къде са Advance сега?

Автор:  архитекта [ Пон Фев 03, 2014 11:35 am ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

ppountchev написа:
... и къде са Advance сега?

Advance са си все в Швейцария :wink: И девизът им винаги е бил "Сигурността преди всичко!" А и не съм чувал за тяхно крило EN B да вкарва пилота в такива изпълнения : viewtopic.php?f=6&t=5869 :evil:

Автор:  THE KITE [ Пон Фев 03, 2014 12:29 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Samo da ne se opitvate da iskarate Enzo-to vinovno za konchinata na Poliqka che shte e sashtoto kato iskarate kolata vinovna za smarta na katastrofiraliq

Автор:  Viper_Weasel [ Пон Фев 03, 2014 12:32 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Само малка поправка - Advance произвеждаха състезателни двулайнери до 2011, тоест докато беше разрешен отвореният клас, като имаха някои доста добри прототипи - естествено само за фирмени пилоти.
Отпадането на състезателният клас превърна създаването на състезателни крила в скъпо хоби за повечето фирми, тъй като има 2 начина те да поддържат състезателните си пилоти - със несертифицирани единични бройки крила отворен клас или със сертифицирани състезателни крила.
Политиката на Advance е на крайните потребители да се предлагат само сертифицирани крила отговарящи на стандартите. Състезателните машини са само за фирмените пилоти, но със днешните условия за сертификация на състезателния клас става нерентабилно за фирмата да сертифицира всеки един състезателен модел защото от него се правят максимум 1-2 бройки, алтернативата е да се преглътне фирмената политика и да се мине към сертификация на двулинейни модели което пък е подигравка с клиентите които разчитат на нивото на сигурност.
Много фирми се отказаха от състезателни крила след отмяната на отвореният клас, за тези които си спомнят макпара, аса, суинг, градиент също имаха страхотни състезателни крила, но повечето се отказаха от състезателната сцена.

Автор:  ppountchev [ Пон Фев 03, 2014 1:12 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

архитекта написа:
...А и не съм чувал за тяхно крило EN B да вкарва пилота в такива изпълнения : viewtopic.php?f=6&t=5869 :evil:

Ако се разровиш ще намериш. Конкретния случай беше чиста пилотска грешка от пререагиране. Условията над билото бяха такива че и "батковците" отидоха да кацат. С това крило през останалото време съм имал един 30% колапс. Самото крило е сертифицирано като EN-C в най-малкия размер http://www.flyozone.com/paragliders/en/products/gliders/rush-3/specifications/, така че съм бил от самото начало наясно че е на границата.

Сега за Advance. Предполагам правят добри крила. Топ резачките обаче са добър маркетинг. Може би това е причината Advance да имат затруднения и да търся да се интегрират с Nova.

Автор:  Viper_Weasel [ Пон Фев 03, 2014 2:22 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

И пак малка поправка - Advance нямат и няма да имат нищо общо в дизайнерско и конструкторско отношение с Nova, обратното също важи.
Съобщението което беше пуснато преди 1-2 години за сътрудничество между двете фирми се обуславяше само от софтуерът за разработка който Advance закупиха от Nova поради високата му прецизност на симулации. След закупуването на софтуера беше проведено обучение от Ханес Папеш за работа с новият софтуер... и дотам общо взето приключи сътрудничеството. За "интегриране" обаче и дума не може да става.

А иначе е 100% вярно че топ резачките са добър маркетинг.

Автор:  dimitar.miladinov [ Пон Фев 03, 2014 2:29 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Абе като си купиш софтуер само, не обявяваш дългосрочно сътрудничество на уебсайта си.
Точно заради софтуера ги бъзикаха, че новата Омега ще наподобява Нова Тритон с уинглети :)

Това в сферата на шегата, що си мерите.... крилата? :)

Автор:  ppountchev [ Пон Фев 03, 2014 2:46 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Цитат:
The era was passionate, the style of racing was passionate. It was when the sex was safe and driving was dangerous – now it’s the other way round.

Това го беше казал един F1 деятел след промените в този спорт. Аналогични неща се случват в момента в парапланеризма, заедно с всичките му минуси и плюсове.

Автор:  Ясен Савов [ Пон Фев 03, 2014 7:31 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Това за "моралния превес" на Адванс са пълни глупости. Те спряха да произвеждат състезателни крила просто защото не можаха да направят добро двуредово. Това го знам от техни тест пилоти, както и от преки наблюдения върху последните им двуредови прототипи, които се състезаваха през 2010.

Рафал беше мой добър приятел, изключително ведър, забавен и позитивен човек, и супер пилот, който се чувстваше като у дома си в силни условия. Загубата му тежи на мен и на много други. Да се обвинява крилото за смъртта му обаче е некоректно. Аз разпитах свидетели на инцидента и факт е че той се е набутал в едно от най-опасните места в района, без достатъчно височина. Според мен това е главното, за останалите фактори (поведението на крилото и пилота) само можем да гадаем. (Освен това това е бил само вторият му полет след летния сезон.)

За съжаление аз също останах потърпевш от станалото: тъй като крилото ми беше забранено, не мога да участвам в състезанието. Но след случилото се с Рафал, не мога да кажа че съжалявам особено много.

Поздрав от Мексико,

Ясен

Автор:  Ясен Савов [ Пон Фев 03, 2014 8:23 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Бих искал да спомена още нещо важно точно за темата "безопасност". Причината за смъртта на Рафал е разбитата му глава в ствола на едно дърво. Каската му е намерена на 10м без драскотина, още закопчана. Значи каската му се е изхлузила от главата преди удара. Тук е мястото да препоръчам на всички летящи нещо което и друг път съм споменавал, но обикновено не ме взимат на сериозно: колкото и маловажно да ви се струва, колкото и по-"готино" да се чувствате с разхлабена каишка, моля ви, ЗАТЯГАЙТЕ СИ КАИШКИТЕ НА КАСКИТЕ! Ако летите с разхлабено каишка, каската ви има огромна вероятност да излети от главата ви още преди удара! Същото важи и за каските при други спортове.

Като съм почнал да споделям за каските, да кажа и нещо друго, което важи само за парапланеризма: горещо ви съветвам да НЕ летите със залепено GoPro на главата, тъй като ако при инцидент си минете покрай или през крилото, има огромна вероятност да ви се закачи за вървите, след което господ да ви е на помощ! Ако искате да летите с GoPro, съветвам ви да използвате ластичната лента на GoPro - ако я закрепите правилно тя стои достатъчно здраво да не падне в полет, но не и прекалено здраво, така че ако върви я закачат, просто ще си изгубите камерата, но не и здравето или живота. Също може и да я закачите с друга връв, така че ако камерата падне да не я изгубите, но това е на ваш риск - аз предпочитам да я изгубя, но да остана без последствия от заплитания. През 2009 хвърлих запасен, чиито върви при изпъването си закачиха джиджавката на каската отзад, в която се вкарва лентата на маска за ски - усетих обезпокоително мощно дръпване на главата ми, след което за щастие джиджавката се откъсна и останах без последствия за врата. При GoPro-то обаче нещата са по-сериозни, понеже е залепено много здраво.

Надявам се да вземете думите ми на сериозно. Поздрав,

Ясен

Автор:  архитекта [ Пон Фев 03, 2014 11:23 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Благодарим Яска, за тези важни за безопасността детайли.
А как стоят нещата с тази история? : http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?p=p398763
Накратко : норвежки пилот се оплакал, че след намокряне, платът на неговото ENZO 2 се е свил и това е довело до разкривяване и промяна в профила на карбоновите вложки. Все пак се очаква проблемът да е временен и да се преодолява чрез равномерно изсушаване на крилото.

Автор:  Ясен Савов [ Пон Фев 03, 2014 11:47 pm ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

Не са карбонови, а пластмасови латите. За тях не знам повече от това което пише във форума.

Днес написах нещо в международния форум за състезанието тук, на когото му е интересно може да види: http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=62269

Поздрав.

Автор:  Angel_Sim [ Сря Фев 05, 2014 1:22 am ]
Заглавие:  Re: Без Enzo 2 на PWC в Мексико

ppountchev написа:
архитекта написа:
...А и не съм чувал за тяхно крило EN B да вкарва пилота в такива изпълнения : viewtopic.php?f=6&t=5869 :evil:

Ако се разровиш ще намериш. Конкретния случай беше чиста пилотска грешка от пререагиране. Условията над билото бяха такива че и "батковците" отидоха да кацат. С това крило през останалото време съм имал един 30% колапс. Самото крило е сертифицирано като EN-C в най-малкия размер http://www.flyozone.com/paragliders/en/products/gliders/rush-3/specifications/, така че съм бил от самото начало наясно че е на границата.

Сега за Advance. Предполагам правят добри крила. Топ резачките обаче са добър маркетинг. Може би това е причината Advance да имат затруднения и да търся да се интегрират с Nova.

По принцип аз гледам тея тестове http://www.dhv.de/web/en/safety/safety-tests/ltf-a-and-b-class-saftey-check-part-1/
За твойто крило пише, че си вързва - кравати системно. При твоя инцидент ти имаше ли крават? Колко? И ако е така защо мислиш че кравата е причинен от пилотска грешка, а не от тъпо крило - както в прав текст казва теста на DHV?

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/