Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Авг 18, 2017 8:12 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Сря Фев 19, 2014 4:15 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 21
Мисля, че е добре да поговорим на тази тема,защото се пренебрегва масово.Повечето парапланеристи игнорират този въпрос и се отнасят към летенето като към разходка в парка.Въздуха е мек,а збруите удобни,но на всеки 10 кацания поне едно е проблемно.Като продължение от темата ми в инциденти мисля,че е добре да заострим вниманието си към този проблем.
Митко


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Сря Фев 19, 2014 7:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 346
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Колко много информация и съвети събрани в 20-30 ред
Мерси че сподели с нас/мен инцидентът си.

Лично аз гледам да не пия, да се наспа, да хапна сутринта, да ида навреме на мястото на срещата(без да се налага да бързам)
Да отидем раничко на старта, че да можем да си наблюдаваме "голите каки" :-).
Гледам да си нося вода и храна и откакто не пуша и ябълки/портокали и ножката :-) че да мога да си беля ябълките
Също гледам всичко да ми е в раницата от 1-2 дни преди да ида на летене. Радва ме мисълта че винаги може да си взема раницата и да тръгна - без да се налага да си правя проверка дали не съм забравил нещо

P.S. Винаги имам забравено по нещо :-)

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Сря Фев 19, 2014 11:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
Не съм съгласен, че от 10 кацания едно е проблемно! Ако човек внимава - дори потенциално проблемните му кацания ще са много по-малко от 1:10.

Според мен най-важното за да се елиминират проблемните кацания е да се елиминира въобще летенето в лоши условия. Ако по принцип не става за летене - шанса да стане беля на кацането е многократно по-голям! А когато условията са добри като цяло - и кацанията са добри. Ако мислено се върнете назад във времето и си спомните за условията когато сте имали кофти кацания - ще видите че има връзка. Ситуациите когато условията за летене са перфектни, а имате лошо кацане (или направо разбиване) са редки изключения.

Иначе да - тренирания човек има много по-големи шансове да остане без фрактури... Аз за себе си (поне като за начало) съм си поставил цел да отслабна и пак да вляза в килограмите за размер М. Като постигна тая цел - после ще мисля за някакви тренировки. :)

Митко, пожелавам ти безпроблемно оздравяване и скоро пак да се видим на някой старт!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Чет Фев 20, 2014 9:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 30, 2005 5:18 pm
Мнения: 85
Здравейте ,
моето мнение по въпроса за кондицията е същото като на Митко и Даниел.
Мога да внеса някои подобрения -можем освен намаляването на теглото /кой както си го направи като програма /и двигателната активност да потърсим вариант за оттренирване на "парашутистки "приземявания и майтап или не джудо падания .Навремето във Варна се бяхме организирали група с Божо ,Лаврака,Течо и сие за да бягаме заедно в Морската градина .Чудото се случи ,беше добре и после ни хвана мързела...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Чет Фев 20, 2014 10:17 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 195
Местоположение: София
Освен физическа кондиция е много важна и психическата такава. Ако сте подложени на голям стрес през седмицата. Под голям разбирай напускане на работа, раждане на бебе и неща със сериозен характер. То най-добре прпуснете един или два уикенда. Ще се подведете, че на летене се "изчиствате" от всичко. Да така е по принцип. Но когато човек е подложен на голям стрес дори и умишлено да подтиска емоциите си на старта, лети разсеян. Адски е опасно! Без значение на какви условия, в момента не летите а се возите, управлявате по навик, не мислите за полета! Много голяма потенциална опасност от сговнясване на ситуацията. По време на полет трябва да мислите само и единствено за полета. Препоръчвам при такъв стрес да идете за риба, на разходка, правете нещо което и да объркате няма опсност да се контузите.
За физическа кондиция: спете поне 8 часа през ноща, не се напивайте безпаметно вечерта преди полет. Нужно е време на организма да разгради алкохола. Не поркайте бира, вино и какъвто и да е алкохол докато сте на старта и чакате условия. За употребата на наркотици сами се сещате. За тревоманите не коментирам те си знаят. Георги от Добрич добре е споменал носенето на храна и вода. Носете си лекарствата ако сте хронично болни от нещо ( астма, алергия, диабет, високо/ниско кръвно...) Не летете болни и с температура. Всички тези съвети може да ви се сторят пресилени, но хора са духали супата преди вас и е добре да го имате в предвид.
За обувките. Носете винаги обувки които фиксират глезена. Летенето с маратонки, сандали и всякакви модни патъци води до много болка и много гипс. Не сандалите правят прелета, а пилота. Сбруята е много взжно да е с протектор. Ако паданте в къщи от стола върху теракота ще боли много, какво остава при изгрухване в нашият спорт.
За каската. Носете я, няма да ви е много красива косата, но ще ви е здрава главата. Мен каска ме е спасявала.
За ръкавиците. Носете ръкавици през всички сезони. Трябва да са такива които няма да бъдат прогорени от вървите на крилото. В една железария съм намерил перфектните за мен струват около 14 лв.
За очилата. Пожелателен аксесоар. Помогнаха ми много когато въртях термика със засмукан рояк малки мушици да ги наречем които ми се блъскаха в лицето и по очилата. Ама не ми влязоха в очите.
Ми това беше и без друго дълго стана.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Чет Фев 20, 2014 3:59 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 21
Много правилно добавяне ,за психическата кондиция.Тя е от изключително значение,за правилни решения,които са основен фактор на пилотските грешки.
В началото на темата не уточних ,какво имам в предвид казвайки проблемно кацане.Може би по точно е да кажа кацане с предпоставки.Непрекъснато кацаме по стартовете или в тесни и роторливи места.Въпросът е "Готови ли сме да посрещнем евентуално по тежко приземяване".Младия организъм има склонноста да се надценява и да не познава границите и възможностите си.Към това се прибавя и желанието да достигнем границите и да се възрадваме от възможностите си.Самото летене представлява разчупване на границите и с това усещане на неограничена свобода.
Въпросът не е да се отказваме от тази мечта, която ни събира в небето,а да се познаваме и да посрещнем предизвикателствата подготвени.Съвременния живот ни прави тежки, меки и безхарактерни в борбата,за поддържане в добра форма.Това ни кара да си заравяме главата в пясъка и да идваме неподготвени ,за летене.Все едно да знаем,че гумите на самолета са меки,но да си казваме,че той и така си каца.
Поддържаме ли във изправност собствената си механика,за да посреща предизвикателствата на мечтите ни? Ще и направим ли основен преглед, и профилактика преди предстоящия рекорден летателен сезон?Зимата беше суха и шампионските очаквания са завишени.
Митко


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Пет Фев 21, 2014 3:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 4:34 pm
Мнения: 12
Име: Кубер Сапарев
Съгласен съм с Николай - концентрацията, особено на старта, е много важна. По време на полета вече е друго, ситуацията е по-динамична и човек се увлича от самото летене, няма за какво толкова друго да мисли. И наистина се приземява "изчистен". Но стартът е особено ключов и опасен момент.

Ето, например, тази събота направих два полета на Коняво с един болезнен фал-старт между тях, от който ще си куцукам още в близките 1-2 седмици, просто защото не бях достатъчно концентриран. Подходих несериозно, имах вече един идеален безпроблемен полет преди това, което ми вдъхна лъжлива увереност, бяха се струпали много пилоти на старта, които кибичеха в очакване на ранно-следобедната термика, един от пилотите, с които бяхме заедно току-що беше придървил (както се оказа) малко след старта и приятелите ми се втурнаха в тази посока, аз почнах да се чудя дали да ходя натам и аз да помагам, или да излитам и съответно колко време ще чакам долу, за да дойде кола да ме качи нагоре пак и изобщо един куп странични намаляващи преценката и усещанията ми фактори.

За физическата подготовка, естествено, колкото повече - толкова повече, но най-малкото, което е хубаво е да се прави е кардио-загрявка за раздвижване на кръвта, но като цяло това е неминуемо, с оглед на това, че при повечето стартове си трябва ходене едно минимум пет минути.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Пет Фев 21, 2014 7:56 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 278
Име: Георги Джамяров
Цитат:
За физическата подготовка, естествено, колкото повече - толкова повече, но най-малкото, което е хубаво е да се прави е кардио-загрявка за раздвижване на кръвта, но като цяло това е неминуемо, с оглед на това, че при повечето стартове си трябва ходене едно минимум пет минути.


Аз си мисля за коремни преси .. само се нуждая от малко помощ колко точно коремни преси са равни на минимум 5 минути кардио ?

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кондицията като фактор,за намаляване на травмите
МнениеПубликувано на: Пет Фев 21, 2014 9:59 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 385
Местоположение: Sofia
Djamyarov написа:

Аз си мисля за коремни преси .. само се нуждая от малко помощ колко точно коремни преси са равни на минимум 5 минути кардио ?


Гусин Джамяров, мисля че между 2 или 3 бирички ще са Ви напълно достатъчни да влезете ф кондиция и няма да Ви се налага да се сгъвате ф коремни преси, кардио, мардио и т.н.

_________________
http://flywithus.pusulacamping.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов