SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Проверка на монтажа на запасен
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=7513
Страница 1 от 2

Автор:  Xaoc [ Пет Юни 20, 2014 10:14 pm ]
Заглавие:  Проверка на монтажа на запасен

Тръгнах да си местя запасния парашут от фронт контейнер в чисто новата сбруя джини лайт. И отварям значи аз фронт контейнера, и какво да видя - майонът се разхлабил, развил докрай и зее дупка. Фалът си е закачен, навярно защото съм му слагал ластиче да го държи на място. Но дори и със вкаран в майона фал, ако беше се наложило да мятам запасен, майонът можеше да се изкриви и да изпусне.
Мисля си - ако много подмятане, закачване и разкачване, местене по раници и прочее действия могат да разхлабят докрай един майон, стегнат във фронт контейнер със запасен парашут, то значи има достатъчно триене, за да може ако връзката е без майон - да се протрие.

Извод: Проверявайте си запасния през месец-два как е монтиран. Има ли поражения при фаловете, промени при майоните. За 5 минути работа е.

Автор:  Х А Р И [ Съб Юни 21, 2014 4:08 am ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Ако пристегнеш майона с помоща на отверка и клещи никога няма да се развие от самосебе си.
В повечето случаи фала е с доста по–голям отвор и не се налага да се плзва майон или друго средство са свръзка на фала с колана на сбруята, а само прекарваш запасния през фала. Така няма от какво да се притесняваш изобщо.
Притесненията, ще са чак когато ти потрябва ръчката. :D

Автор:  BONCHO [ Съб Юни 21, 2014 8:18 am ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Да, и аз мисля че притягането е задължително, с клещи или ключ . Стегнеш ли го, няма мърдане.

Автор:  Ясен Христов [ Съб Юни 21, 2014 10:50 am ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Аз майон за връзка на запасния никога не съм имал и не бих си сложил защото не е нужно и не се знае колко натоварване може да понесе.(Виждал съм клип в тубата как се отваря майон на преден колан по време на полет). По принцип отворения запасен с разпънат фал и върви трябва да е поне на метър по-ниско от купола на парапланера.Някой колеги са имали кофти случки с неправилно дълъг фал на запасния. Новият ми запасен дойде с фал който свалих и си прекарах колана на сбруята директно през вървите на запасния защото иначе се получаваше по-голяма дължина стигаща до купола.

Автор:  Xaoc [ Съб Юни 21, 2014 6:57 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Нямам нищо против с или без майон са предпочитанията. Изводите от това, че един майон може да се разхлаби вътре във фронтконтейнера са, че има достатъчно мърдане и триене за да се съмнявате, че и примката, която сте направили, може да се протрие. Може и да греша. Аз предпочитам майон заради факта, че всеки възел (възел, примка, място, където въжето се трие) намалява здравината на въжето три пъти.
Не съм навътре в материала, но си мисля, че на майоните би трябвало да фигурира здравината им, която според мен често превъзхожда многократно здравината на въже.

Абе проверявайте си на 2-3 месеца как изглеждат запасните ви, пък ги връзвайте ако щете и с тел :)

Автор:  BONCHO [ Съб Юни 21, 2014 7:45 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Както и проверявайте, дали вашия маойн е предназначен, и става за запасен. Нв всички майони стават да се слагат за връзка на запасен. Минималната дебелина, мисля че трябваше да е 7мм. Има си специални майони за запасен, тези които се ползват за окачване на сбруя, не стават за запасен.
Аз по принцип избягвам ползването на майон, защото ми се струва твърде тежък, гледам да олекотявам всичко, но някой запасни са с малки дупки на фаловете, и там няма как без майон.

Автор:  DVD [ Съб Юни 21, 2014 9:24 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Стандартното монтиране на запасния е с майон. На всеки майон е гравирано или щамповано каква сила издържа и тя винаги е много по-голяма от това, което може да издържи и най-здравия парашут. Следователно майона може да се счупи/скъса единствено ако е отворен. За да не се развива е най-добре да се използва вещество, което се нарича threadlocker. Тези вещества имат няколко полезни действия: антикорозионно, смазващо и възпрепятства саморазвиването. Най-емблематичния продукт от този вид е Loctite 243 Threadlocker - би трябвало да го има в България и да струва 15-20 лв шишенцето. Освен майона трябва да има и нещо което да фиксира положението му спрямо двата фала - гумички или някаква лента. Фирмите, които произвеждат сбруи и запасни, препоръчват да се слагат гумички. Аз си увивам цялата сглобка със самовулканизираща се изолационна лента (така наречената Бишоп-лента) - много по-издържлива е от гумичките и освен това защитава и от влага.

Автор:  DVD [ Съб Юни 21, 2014 9:41 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

И още нещо - хубаво е в сбруята да си сложите едно или две ключета за гайката на майона на запасния и за майоните на коланите на крилото ви - не се знае кога ще ви се наложи да ги развиете за да свалите я крилото, я запасния от нещо голямо...

Автор:  Х А Р И [ Съб Юни 21, 2014 10:01 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Ако стандарта е с майон според мен нямаше да оставят възможност да си монтираш запасния с прекарване през фала и фала щеше да е нормално дълъг, но с малка дупка накрая, колкото да се пъхне майона. Според мен щом са дали тази възможност, значи, че не се нарушава някакво правило.

P.S. Фала е достатъчно здрав за да не се скъса, затова, че е на възел с колана на сбруята. Удара не е толкова динамичен, колкото при парашутистите. Все пак е вярно, че при динамичен удар въжетата или коланите се късат, обикновенно при възела. Ако един възел се подреди правилно, тази възмжност намалява доста. Аз лично предпочитам да нямам железа в сбруята.

Автор:  THE KITE [ Съб Юни 28, 2014 12:43 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Zadaljitelno :
1 Maion pritegnat s kleshti ili kluch
2 pristiqgane s lastici na kolatite kam stranite na maiona kadeto kontaktuvat kolanite i maiona
3 pri polzvane na vazel dobro podrejdane na vazela i omotavane s tikso ,izolirban i pr...(sashtestuva goliqma veroiqtnost ot zapalvane na vazela )
pri ne dobro pritstqgane, bqh slushal za koeto nevqrvah dokato ne mi se sluchi da zapaliq chast ot fala poradi sashtata prichina nepristqgane
tova vi go raspraviqm sled okolo 70 zapasni ne gi pomniq ...

Автор:  DVD [ Съб Юни 28, 2014 1:24 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Хари, майона се слага за да може да се откачи ако се налага. Теоретично ако метнеш запасен и се окичиш на неприятно дърво - когато си с майон - просто го отваряш и откачаш първо сбруята, после запасния. Ако си ги вързал без майон (тоест с безконечен възел) - тази опция я губиш и трябва цялата система сбруя-запасен да се откача като едно цяло.

Автор:  Х А Р И [ Съб Юни 28, 2014 10:30 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

На мен лично не ми е проблем дали системата е свързана или.не.
Алпинист съм разкачвал толкова мои и чужди крила, че не ми е проблем.
Друга идея, ако вече си увиснал на крилото или запасния, можеш да спуснеш свободното (запасния или крилото) надолу до земята и да се спуснеш по него. След това като си на земята значи всичко е наред, после ще се мисли за екипировката. Важното е пилота да е наред.
Който иска да лети с железа в сбруята си е негово решение. Аз нямам желание да мисля и за тях. Щом не нарушавам правилото, значи всичко е наред. За сега запасен не съм ползвал и се надявам да е така и занапред.
На всички приятни полети и меки кацания.

Автор:  THE KITE [ Пон Юни 30, 2014 3:21 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

:lol: :lol: :lol: HAri Pozdravi nazdrave Da tova e druga gledna tochka :) :lol: :lol: :idea: DA
Tuka u nemsko kato si iskarash DHV tapite i ti prashtat po poshtata edna 5gramova olovna tejest i edno vajence vrav 30 metra che kato stane taka kakto ti Hari raspravash da go pusnesh do dolu da ti varjat vaje da go dignesh i te taka danema darpanici secani na zapasniq haihaii kriloto hiahiah :lol: :lol: ili pa oti sa kiopavi principno hiahiahi :) :lol: :lol: :lol: :lol:

Автор:  krassi [ Пон Юли 14, 2014 4:55 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Цитат:
Хари, майона се слага за да може да се откачи ако се налага. Теоретично ако метнеш запасен и се окичиш на неприятно дърво - когато си с майон - просто го отваряш и откачаш първо сбруята, после запасния. Ако си ги вързал без майон (тоест с безконечен възел) - тази опция я губиш и трябва цялата система сбруя-запасен да се откача като едно цяло.


DVD, ако си ползвал Locktite за осигуровка на майона, няма да можеш "просто" да го развиеш с ръка. Аз съм съгласен че майона , както и всеки друг карабинер, трябва да има някаква осигуровка срещу развиване, но не мисля че Locktite е решението. Много по-просто е да се ползват ластичета или дори тиксо . При нас ( делтапланерите) се ползват широки ластици (от гума на велосипед да речем), а има и едни много симпатични чорапчета от еластичен материал ( нещо като Ликра), които надянати върху карабинера, не позволяват на втулката да се развие.
Това което описвам, е за главния карабинер, но не виждам причина да не може да се приложи и за всеки друг карабинер или майон.

Автор:  DVD [ Пон Юли 14, 2014 5:05 pm ]
Заглавие:  Re: Проверка на монтажа на запасен

Майона НЕ ТРЯБВА ДА МОЖЕ да се развие на ръка! Развива се с гаечно ключе или с клещи в случай че нямаш ключе. Виж за карабинерите е друго, те са направени за боравене с ръце защото трябва да ги откачаш и закачаш на всеки полет. Майона на запасния се закача веднъж като го монтираш и се откача веднъж като го бракуваш след N на брой години вярна служба.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/