Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:27 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Пет Юни 20, 2014 10:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Тръгнах да си местя запасния парашут от фронт контейнер в чисто новата сбруя джини лайт. И отварям значи аз фронт контейнера, и какво да видя - майонът се разхлабил, развил докрай и зее дупка. Фалът си е закачен, навярно защото съм му слагал ластиче да го държи на място. Но дори и със вкаран в майона фал, ако беше се наложило да мятам запасен, майонът можеше да се изкриви и да изпусне.
Мисля си - ако много подмятане, закачване и разкачване, местене по раници и прочее действия могат да разхлабят докрай един майон, стегнат във фронт контейнер със запасен парашут, то значи има достатъчно триене, за да може ако връзката е без майон - да се протрие.

Извод: Проверявайте си запасния през месец-два как е монтиран. Има ли поражения при фаловете, промени при майоните. За 5 минути работа е.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 4:08 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ако пристегнеш майона с помоща на отверка и клещи никога няма да се развие от самосебе си.
В повечето случаи фала е с доста по–голям отвор и не се налага да се плзва майон или друго средство са свръзка на фала с колана на сбруята, а само прекарваш запасния през фала. Така няма от какво да се притесняваш изобщо.
Притесненията, ще са чак когато ти потрябва ръчката. :D

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 8:18 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Да, и аз мисля че притягането е задължително, с клещи или ключ . Стегнеш ли го, няма мърдане.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 10:50 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Аз майон за връзка на запасния никога не съм имал и не бих си сложил защото не е нужно и не се знае колко натоварване може да понесе.(Виждал съм клип в тубата как се отваря майон на преден колан по време на полет). По принцип отворения запасен с разпънат фал и върви трябва да е поне на метър по-ниско от купола на парапланера.Някой колеги са имали кофти случки с неправилно дълъг фал на запасния. Новият ми запасен дойде с фал който свалих и си прекарах колана на сбруята директно през вървите на запасния защото иначе се получаваше по-голяма дължина стигаща до купола.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 6:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Нямам нищо против с или без майон са предпочитанията. Изводите от това, че един майон може да се разхлаби вътре във фронтконтейнера са, че има достатъчно мърдане и триене за да се съмнявате, че и примката, която сте направили, може да се протрие. Може и да греша. Аз предпочитам майон заради факта, че всеки възел (възел, примка, място, където въжето се трие) намалява здравината на въжето три пъти.
Не съм навътре в материала, но си мисля, че на майоните би трябвало да фигурира здравината им, която според мен често превъзхожда многократно здравината на въже.

Абе проверявайте си на 2-3 месеца как изглеждат запасните ви, пък ги връзвайте ако щете и с тел :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 7:45 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Както и проверявайте, дали вашия маойн е предназначен, и става за запасен. Нв всички майони стават да се слагат за връзка на запасен. Минималната дебелина, мисля че трябваше да е 7мм. Има си специални майони за запасен, тези които се ползват за окачване на сбруя, не стават за запасен.
Аз по принцип избягвам ползването на майон, защото ми се струва твърде тежък, гледам да олекотявам всичко, но някой запасни са с малки дупки на фаловете, и там няма как без майон.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Стандартното монтиране на запасния е с майон. На всеки майон е гравирано или щамповано каква сила издържа и тя винаги е много по-голяма от това, което може да издържи и най-здравия парашут. Следователно майона може да се счупи/скъса единствено ако е отворен. За да не се развива е най-добре да се използва вещество, което се нарича threadlocker. Тези вещества имат няколко полезни действия: антикорозионно, смазващо и възпрепятства саморазвиването. Най-емблематичния продукт от този вид е Loctite 243 Threadlocker - би трябвало да го има в България и да струва 15-20 лв шишенцето. Освен майона трябва да има и нещо което да фиксира положението му спрямо двата фала - гумички или някаква лента. Фирмите, които произвеждат сбруи и запасни, препоръчват да се слагат гумички. Аз си увивам цялата сглобка със самовулканизираща се изолационна лента (така наречената Бишоп-лента) - много по-издържлива е от гумичките и освен това защитава и от влага.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 9:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
И още нещо - хубаво е в сбруята да си сложите едно или две ключета за гайката на майона на запасния и за майоните на коланите на крилото ви - не се знае кога ще ви се наложи да ги развиете за да свалите я крилото, я запасния от нещо голямо...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 21, 2014 10:01 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ако стандарта е с майон според мен нямаше да оставят възможност да си монтираш запасния с прекарване през фала и фала щеше да е нормално дълъг, но с малка дупка накрая, колкото да се пъхне майона. Според мен щом са дали тази възможност, значи, че не се нарушава някакво правило.

P.S. Фала е достатъчно здрав за да не се скъса, затова, че е на възел с колана на сбруята. Удара не е толкова динамичен, колкото при парашутистите. Все пак е вярно, че при динамичен удар въжетата или коланите се късат, обикновенно при възела. Ако един възел се подреди правилно, тази възмжност намалява доста. Аз лично предпочитам да нямам железа в сбруята.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 28, 2014 12:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Zadaljitelno :
1 Maion pritegnat s kleshti ili kluch
2 pristiqgane s lastici na kolatite kam stranite na maiona kadeto kontaktuvat kolanite i maiona
3 pri polzvane na vazel dobro podrejdane na vazela i omotavane s tikso ,izolirban i pr...(sashtestuva goliqma veroiqtnost ot zapalvane na vazela )
pri ne dobro pritstqgane, bqh slushal za koeto nevqrvah dokato ne mi se sluchi da zapaliq chast ot fala poradi sashtata prichina nepristqgane
tova vi go raspraviqm sled okolo 70 zapasni ne gi pomniq ...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 28, 2014 1:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Хари, майона се слага за да може да се откачи ако се налага. Теоретично ако метнеш запасен и се окичиш на неприятно дърво - когато си с майон - просто го отваряш и откачаш първо сбруята, после запасния. Ако си ги вързал без майон (тоест с безконечен възел) - тази опция я губиш и трябва цялата система сбруя-запасен да се откача като едно цяло.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Съб Юни 28, 2014 10:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
На мен лично не ми е проблем дали системата е свързана или.не.
Алпинист съм разкачвал толкова мои и чужди крила, че не ми е проблем.
Друга идея, ако вече си увиснал на крилото или запасния, можеш да спуснеш свободното (запасния или крилото) надолу до земята и да се спуснеш по него. След това като си на земята значи всичко е наред, после ще се мисли за екипировката. Важното е пилота да е наред.
Който иска да лети с железа в сбруята си е негово решение. Аз нямам желание да мисля и за тях. Щом не нарушавам правилото, значи всичко е наред. За сега запасен не съм ползвал и се надявам да е така и занапред.
На всички приятни полети и меки кацания.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Пон Юни 30, 2014 3:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: :lol: HAri Pozdravi nazdrave Da tova e druga gledna tochka :) :lol: :lol: :idea: DA
Tuka u nemsko kato si iskarash DHV tapite i ti prashtat po poshtata edna 5gramova olovna tejest i edno vajence vrav 30 metra che kato stane taka kakto ti Hari raspravash da go pusnesh do dolu da ti varjat vaje da go dignesh i te taka danema darpanici secani na zapasniq haihaii kriloto hiahiah :lol: :lol: ili pa oti sa kiopavi principno hiahiahi :) :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Пон Юли 14, 2014 4:55 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
Хари, майона се слага за да може да се откачи ако се налага. Теоретично ако метнеш запасен и се окичиш на неприятно дърво - когато си с майон - просто го отваряш и откачаш първо сбруята, после запасния. Ако си ги вързал без майон (тоест с безконечен възел) - тази опция я губиш и трябва цялата система сбруя-запасен да се откача като едно цяло.


DVD, ако си ползвал Locktite за осигуровка на майона, няма да можеш "просто" да го развиеш с ръка. Аз съм съгласен че майона , както и всеки друг карабинер, трябва да има някаква осигуровка срещу развиване, но не мисля че Locktite е решението. Много по-просто е да се ползват ластичета или дори тиксо . При нас ( делтапланерите) се ползват широки ластици (от гума на велосипед да речем), а има и едни много симпатични чорапчета от еластичен материал ( нещо като Ликра), които надянати върху карабинера, не позволяват на втулката да се развие.
Това което описвам, е за главния карабинер, но не виждам причина да не може да се приложи и за всеки друг карабинер или майон.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проверка на монтажа на запасен
МнениеПубликувано на: Пон Юли 14, 2014 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Майона НЕ ТРЯБВА ДА МОЖЕ да се развие на ръка! Развива се с гаечно ключе или с клещи в случай че нямаш ключе. Виж за карабинерите е друго, те са направени за боравене с ръце защото трябва да ги откачаш и закачаш на всеки полет. Майона на запасния се закача веднъж като го монтираш и се откача веднъж като го бракуваш след N на брой години вярна служба.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов