Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:50 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 6:29 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 6:24 am
Мнения: 171
Име: Венелин Грозев
Здравейте,

В неделя на Дърманци ми се развърза управлението докато летях. Бях току-що излетял и все още ниско, направих уши и кацнах (на уши). Времето беше спокойно със слаби балони и умерен вятър.

Молбата ми е да коментирате каква е правилната реакция в този случай. Може би трябваше да управлявам с D-линията но тогава ми се стори че ушите са по-правилното решение предвид условията и височината.

Ето видео от случката - http://youtu.be/K0iGAfgbtwE

Ще помоля само за по-спокоен тон и да не късате месо :).
Във фейсбук групата вече го коментирахме и там се получи що-годе добро обсъждане, което мисля, че също трябва да присъства тук.

Цитат:
Огнян Вълчев
как кацна без управление?

Georgi Rosenov Stefanov
Много трезво решение взе. Браво

Venelin Grozev
На уши кацнах. Знам че по книгите не пише да се каца на уши но в случая прецених, че няма риск и наистина беше така. Можех да си играя с D-линията но не ми се занимаваше.

Georgi Rosenov Stefanov
В книгите пише да не пускаш ушите близо до земята

Ясен Христов
Вирбелът ли се откъсна или се е развърза връвта?

Venelin Grozev
Връвта се развърза, на вирбела нищо му няма.

Огнян Вълчев
А кой ти е връзвал управленията?

Alexander Bindev
За мен е грешка правенето на уши без работещо управление. В случая е минало добре, обаче решение от рода "не ми се занимаваше с д -линия " ми звучи като " я да видя ко ша стане ако дръпна таа връвт " иначе е поучително клипче.

Venelin Grozev
Предполагам че Данчо ги е връзвал. За съжаление като го помолих миналата година да му пратя крилото за смяна на връв и профилактика ми каза, че не му се занимавало.
Саше, както написах по-горе прецених, че няма риск да сваля височина и да кацна на уши - бях сравнително ниско и имаше достатъчно насрещен вятър за да ме забави като кацам, затова не съм пипал Д-линията. Ако бях на 1500м едва ли щях да постъпя по този начин.

Jordan Penev
мога само да кажа че възела на дясното управлене не е правен от мен

Ивайло Александров
Евала за адекватната реакция, аз бих се панирал...

Boril Borisov
мен ми се стори че проблема е в лявото, а не в дясното управление

Jordan Penev
левия е развързан и не е ясно кой го е вързвал

Boncho Zhechev
Има ли някакъв начин да се хване връвта във въздуха, или е невъзможно. И аз не бих правил уши особенно ако нямам управление, като знам че ушите правят крилото по податливо към срив или изпарашутирване. По добрия вариант според мен е да си управляваш с Д линията,

Ивайло Александров
Абе хем сърби, хем боли... С Д линията не можеш да го спреш ако клъвне така, както би го спрял с управленията... Иначе не можеш да го хванеш, според мен си лети хоризонтално зад крилото, много е високо.
Най-добре е да се научите да връзвате един булин възел например (не знам дали такива връзват хората, ама на такъв ми прилича) и да си го проверявате всеки път. Само тогава ще знаете дали изглежда правилно и няма да разчитате да го пращате насам-натам. От триенето се развързват, нормално е...

Boncho Zhechev
ами ако направиш уши и крилото влезе в някаква турболенция и да кажем изпарашутира, при излизане от срива, нали пак ше клъвне яко, и като нямаш управления как ще го спреш, никак, по добре с д линия, и даже с използване на спид, Винаги е по добре да по добре да подържаш по висока въздъпна скорост, за да няма неприятни изненади, според мен. Моите управления ги връзвам със самозатягаща примка, и задължително поне 2 контролни възела, и редовно поглеждане, към възлите, видиш ли разхлабено, притягаш

Ивайло Александров
Уши + спийд, за да не парашутира.. Не знам, казвали са ми, че е по-стабилно на уши, но не мога да преценя от опит...

Ивайло Александров
Но си прав де, ако се срине е зле

Огнян Вълчев
И все пак, Венко не ми отговори на въпроса, как кацна?
На уши до земята?
С висока хоризонтална скорост? Имаше ли насрещен вятър, който да те спира?...

Boncho Zhechev
Ами зависи и от крилото, поне аз на по източените крила, избягвам да правя уши, защото стават по нестабилни, общо взето ползвам всички други начини за сваляне на височина, уши само в краен случай, но в случая Еар 1 , може би няма никакви грижи с ушите, затова Венко смело и безотговорно дърпа

Venelin Grozev
Оги, не съм се избухал в земята, даже и да се пригъзя не успях а стъпах с крака при кацането. На всички останали въпроси вече дъм отговорил по-горе, мислех че следиш дискусията
Крилото е спокойно и търпи издевателства, затова и задържах ушите. Условията също го позволяваха. Отговорих ли на всичките ти въпроси?

Atanas Georgiev
Ей, хора ... открай време съм се отказал да влизам в такива дискусии, ама това вече трудно се издържа ... Има азбучни истини, които се учат в букварите за първи клас, и които е направо срамно да се коментират ... 1. При загуба на управления се управлява и каца с D-колани (точка) 2. На уши не само че не се каца, но дори и не се препоръчва да се лети близко до земята (пак точка) Това че Венко е цял и невредим е страхотно и му желая винаги да е така ... Това обаче изобщо не е причина да се говори, че е реагирал правилно и така трябва да се прави ... Четете букварите и слушайте старите пилоти (не мен) ... не си измисляйте

Огнян Вълчев
Венко, усещам раздразнението ти, но в случая не се заяждам, а се опитвам да разбера ситуацията.
Утре някой от нас ще се опита да кацне с уши и без каквито и да е управления, надявайки се че ще повтори твоето успешно кацане....

Venelin Grozev
Оги, дразня се просто като повтарям едни и същи неща.
Имаше насрещен вятър до около 50м над земята, който след това стана много слаб но въпреки това кацнах нормално.

Пак да повторя - така прецених в случая и така действах, не твърдя че съм постъпил правилно.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 9:24 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Ами крилото ти е с 4 реда върви - те си се управляват достатъчно добре с D колана, тоест нямало е нужда от ушите.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 9:42 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Много интересно. Настръхвам примисълта това да ми се случи някой августовски ден над сопот въртейки някоя остра тясна злобна шестица....
Тук най-добре пасва лафа на фърчилото : привардувайте се
Отивам да си проверя възлите..,

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 10:13 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Никакъв Булин възел при връзването на управленията! Този смотан възел много лесно се разхлабва и развързва от влаченето по земята!
Класиката за управленията е възел Стреме, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с контролен обикновен възел след него. Крилата така си пристигат от производителите, като управленията са вързани със стреме, но много малко след това им връзват и контролен.
Най-сигурен възел е Плетена осмица. Абсолютно никакъв шанс да се разхлаби и развърже. Даже няма нужда от контролен след този възел. :wink:
Ако не знаете как да направите тези възли вържете един най-обикновен бабешки възел с един, а най-добре два контролни възела след него и готово. Имайте в предвид че контролните възли, (които също са "бабешки") се разхлабват след време, поради това, че вървите на параплана са твърди и корави, а също и от влаченето на управленията по тревата на стартовете и кацалките.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 10:43 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
Ще ми се да се насочим към въпроса:
Как да постъпим при загуба на управление?
Правилно ли е да се правят уши в такава ситуация ?
Как се каца в такива ситуация?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
А на мен ми се иска модераторите да преместят темата от Инциденти в раздел Безопасност, че така като ми свети темата Инциденти и ми е нервно :) започвам много да пуша :)

А по самата тема - аз съм съгласен С Даниел, че правилото е да се управлява с Д линията, за да може да се насочва крилото максимално безопасно. СЪщо не бих правиш уши още повече, че при по високия клас крила те излизат само с припомпване, което без управления няма как да стане.

По интересно ми е какво се прави, за да се смъкне височина ако управлението ти се развърже на 2к. Започва се един безкраен глайд , а в зависимост от терена и условията това не винаги е приятно..

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 3:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
http://www.eagleparagliding.com/?q=node/187
http://www.youtube.com/watch?v=tOwi2nEyCRg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Аз нямам Д линия. Какво би било правилното решение в моят случай ?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 9:27 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
При всички положения управлението с задни линии е по ефективно и безопасно от промяна в профила на крилото каквато са ушите.
Ушите могат да се изваждат и с припомпване на задна линия или стабилио линията.
Със задните линии могат да се спират не по-малки гмуркания отколкото само с управленията - дори в някой случаи е препоръчително пред използването на управления защото се избягва fraff ефекта.


GeorgiDobrich написа:
Аз нямам Д линия. Какво би било правилното решение в моят случай ?


C, B или която друга ти се пада най-задна.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 09, 2014 10:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Защо ушите не са добро решение? - някои вече споменаха нещо
Какво е fraff ефекта ?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Чет Юли 10, 2014 12:39 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Въпреки че ушите могат да се извадят със стабилио или помпане на задни колани според мен не са препоръчителни заради минималният шанс да не успееш да ги извадиш и съответно да се наложи да кацаш с тях - тоест с увеличено пропадане.
С две думи - крилото си лети - няма нужда до го привеждаме в режими на пропадане само защото сме изгубили управление.

FRAFF е френско съкращение и не съм сигурен какво беше точното разчитане на абревиатурата.
Става въпрос за ефекта на моментно създаване на подемна сила близо до изходящият ръб при издърпване на управление. Този кратък момент води до моментно намаляване ъгъла на атака и съответно до възможност за колапс (тък). Ефекта е особено силно изразен при рефлексните крила (спийд + малко управления = тък).
При използването на задните линии се избягва този момент тъй като влияем на крилото повече чрез промяна ъгъла на атака.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Чет Юли 10, 2014 11:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Vladicha e prav za sremeto i kontrolniq vazel po tozi nachin i nai lesno i barzo se natamanvat opravleniqta Bulin (moriashki samospasitelen ) e malumshtina da se polzva za opravleniqta
Sas skasano opravlenie na 2 bona nema gaile edna spirala sas D ,C kolan ili koito e tam posleden samo trqbva da se vnimava pri izlizaneto da nqma pokrai kupola ili chelni takove
gubil sam opravlenie vav vazduha nqkolko pati po razlichni prichini opravleniqto sas D kolanite e OK nqma gaile
D liniqta moje da se ispolzva ne samo za opravlenie no i za srivove spirali i prochie
i da Privarduvaite se i so zdrave

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Сря Юли 16, 2014 6:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Изображение

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Чет Юли 17, 2014 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
fiksirashtiqt im kuca nepravilen e a toi e vajen osobeno pri toq diametar vrav s promazka lejasht varhu maion :lol: :lol: ama nema gaile pa po dobre ot Bulin hiahiahiahi
Ta Fiksirashtiq vazel krasio e Nepravileno ispalnen e na snimkata mahniq :lol: :lol: toiq shte tragne v daden Moment i marda :) :lol: :lol:
kato modoretaor barem turi edna ubava pravilna snimka kadeto fiksirashtiq vazel e pravilen i maksimalno zabit v stremeto

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Развързано управление
МнениеПубликувано на: Чет Юли 17, 2014 10:11 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Красьо написа:
Изображение

Виждал съм на Gin Tribe да се разхлабва този възел. Вчера го видях и на спиид крилото (Gin Yak) което е притеснително. Gin не слагат контролен възел, но въпреки всичко трябва много да си се отплеснал че да се развърже.

За всеки случай винаги като съм си сменял дръжките съм ги връзвал на 8-ца или както се казва този тук:http://www.animatedknots.com/fig8follow/index.php?Categ=climbing&LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com. Единствения му проблем е че по-трудно се развръзва дори когато искаш.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов