Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Сеп 26, 2017 7:58 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 06, 2014 10:06 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
Вчера се разминахме на косъм с пасажера ми.
След кацане с паратрайка започнах да подреждам крилото и........ужас...изтръпнах!
На десния А колан триъгълния майон с напълно развита гайка и доволно разчекнат.
Трайка с нас двамата тежи около 280 кг.Смятайте колко е натоварването в едната А линия. Запасен няма а така или иначе летим на 100-200 метра.
При такава височина само система с пиропатрон би помогнала.
Нямам логично обяснение как е издържал този майон на натоварването без да се счупи.
Ясен Нейчев имаше същата ситуация със спиидглайдер преди 2 години и си спомням ,че доста го овиках тогава,че не си чеква екипировката. Ето ,че ми се случи същото!!!

Извода:
Проверявайте ги тези майони! Здравината им с отвита гайка е много по малка от затворено положение.
С ключ 8 се затягат,НО не ги пренатягайте, тъй като също има опасност да ги повредите, което да ги отслаби.
Аз лично съм решил и лепило за резба да им сложа.

Поздрави и летете безопасно!

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +25 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Пет Мар 20, 2015 7:36 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 169
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
Да не отварям нова тема:
https://www.youtube.com/watch?v=fZFh-bcCfwQ
:? :idea:

_________________
Ozone Mantra M6 - Бяло-зелено-черно


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Пет Мар 20, 2015 8:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Ползвайте threadlocker !


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 21, 2015 12:26 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 137
Местоположение: Казанлък/EU
Име: Пилот
Авиацията отдавна се държи на тел , шплент и други приоми изполвайте ги.

_________________
Element X-Fire


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 21, 2015 1:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 264
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
adit0 написа:
Да не отварям нова тема:
https://www.youtube.com/watch?v=fZFh-bcCfwQ
:? :idea:


Вчера го гледах и си мисля- този човек има ебаси железните нерви ! Чудих се защо не отваря запасен ?!
Днес като видях поясненията на пилота - разбрал е ситуацията в която е бил , когато е кацнал .
Извода - редовно да си преглеждаме екипировката , под определен ред , за да намалим шансовете да пропуснем нещо ( под редовно имам предвид преди всеки полет и веднъж на няколко месеца в домашни условия за неща , които не се виждат при предполетната проверка / вътрешни колани на сбруята, майони на запасен, протърквания на текстил от твърдите елементи в сбруята и др. / )

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Малко може да съм офф, но да не отварям нова тема: Покрай случая с автора реших да си извадя крилото и да му видя майоните - по стартове все не се сещам. Имат някакви пластмасови стопори и след огледа реших, че няма как да се разхлабят, но друго ми направи впечатление. На С-коланите връвите са прекарани с още една намотка(вижда се на снимката) според мен за да се отпускат. Та чудя се дали да ги отпусна крилото е на 20 часа, но веднъж прогизна при летене в мъгла след което съхна цяла нощ на климатик и 18°С. :) Става въпрос за малко над 6мм на връв.
http://prikachi.com/images.php?images/769/8010769x.jpg

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 12:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Точно така е - във фабриката ги произвеждат малко по-дълги и с двойна намотка за да може като се свият да бъде отпусната едната намотка и пак да си дойдат на оригиналните дължини. Това обаче се прави след измерване, а не на око! Вземи си таблицата с оригиналните дължини за твоя модел и размер и ги измери с лазерна рулетка. Важни са не толкова абсолютните дължини, а разликите между дължините. Ако имаш разлика около 10 мм - отпусни. Ако разликата е повече - тогава вече може да се наложи (освен отпускането на C вървите) да направиш и по още една намотка на A и B вървите. Ако разликите са по-големи от 20 - 25 мм - тогава вече процедура по разпъване с 20 кг натоварване на всяка отделна връв която стига до купола, пак измерване и пак корекция с отпускане/добавяне на намотки.

Ако искаш да ти е тримовано крилото както като е било ново - ще трябва да си отделиш поне едни 5-6 часа за това и е хубаво да сте поне двама души за да си помагате.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 1:04 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Честно казано не бих се заигравал с рулетки според мен по-голяма е вероятността да го объркам отколкото да направя нещо полезно. :) По-скоро тези заводски 6мм на С-линията ми се видяха като нещо хубаво за летенето на крилото(след мокрене/съхнене), с което не може да сбърка човек и затова питам.

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 1:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
Marv написа:
Честно казано не бих се заигравал с рулетки според мен по-голяма е вероятността да го объркам отколкото да направя нещо полезно. :) По-скоро тези заводски 6мм на С-линията ми се видяха като нещо хубаво за летенето на крилото(след мокрене/съхнене), с което не може да сбърка човек и затова питам.


Не знам как е при GIN но при Gradient умишлено първата каскада върви (най дебелите и най дългите в парапланера) са с еднаква дължина и много лесно след година летене като сравниш например връв от С с връв от А колана се вижда как тази от С се е скъсила с 5-10 мм.Това е най верния тест ,че ти е мръднала тримувката. Естествено това скъсение се увеличава с натрупването от по късите втора и трета каскади.
Следва опъване на вървите на Б,С и Д коланите и ако не помогне съответно и отпускането на лупчетата на С и Д майоните.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
DVD написа:
Ползвайте threadlocker !

Даниеле в моя и на колегата случай май Гинко Билоба би свършило по добра работа от threadlocker :D :D :D

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 6:02 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Производителят казва следното:
"Atlas трябва да бъде основно инспектиран от оторизиран Gin представител не по-късно от 30
месеца след първия полет или след 200 летателни часа, което се случи по-рано. Следващи
пълни проверки, трябва да се прави на всеки 2 години или 200 летателни часа, което се случи
по-рано. Тази проверка трябва да бъде не само на тъканта, но също така и на вървите."
т.е. засега никакво пипане, а след 2г живот и здраве мерене наред на всички върви.

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 169
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
200ч. при "нормална" експлоатация, както е по книжката. Не включва мокрене на крилото и вървите. Не отнема много време да си измери човек вървите, а след като е понамокрено си е препоръчително да се измерят според мен. Аз бих си ги измерил ей така да си знам.

_________________
Ozone Mantra M6 - Бяло-зелено-черно


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 9:46 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
adit0 написа:
200ч. при "нормална" експлоатация, както е по книжката. Не включва мокрене на крилото и вървите. Не отнема много време да си измери човек вървите, а след като е понамокрено си е препоръчително да се измерят според мен. Аз бих си ги измерил ей така да си знам.

Да, така или иначе в някой момент ще се мерят то не може да е все сухо в един облак да влезеш всичко става вода, а някъде има ли качени размерите на вървите?

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 10:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 117
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Примерно тук - http://www.para-test.com/images/Test_Re ... s_xl_p.pdf

Това е за размер като моя - XL (до 125кг).

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
МнениеПубликувано на: Нед Мар 29, 2015 9:06 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
RvE написа:
Примерно тук - http://www.para-test.com/images/Test_Re ... s_xl_p.pdf

Това е за размер като моя - XL (до 125кг).

Супер, но как да изкарам размерите за М до 105кг и как да разбера коя връв коя е? Означенията малко се разминават и не ми е ясно как са номерирани. :) Ето моята схема от менюъла: http://flight.manual.free.fr/lines_plans/gin-atlas.pdf

пп Почти всичко ми стана ясно, благодарности на колегите, които обясняват на лично :) Само не можах да разбера как са номерирани вървите на стабилото-STB, не че са важни и което е по-важното дали има някъде качени размерите на М?

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов