SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Опасна ситуация с разхлабен майон!!!
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=7692
Страница 1 от 1

Автор:  Pastora [ Пон Окт 06, 2014 10:06 am ]
Заглавие:  Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Вчера се разминахме на косъм с пасажера ми.
След кацане с паратрайка започнах да подреждам крилото и........ужас...изтръпнах!
На десния А колан триъгълния майон с напълно развита гайка и доволно разчекнат.
Трайка с нас двамата тежи около 280 кг.Смятайте колко е натоварването в едната А линия. Запасен няма а така или иначе летим на 100-200 метра.
При такава височина само система с пиропатрон би помогнала.
Нямам логично обяснение как е издържал този майон на натоварването без да се счупи.
Ясен Нейчев имаше същата ситуация със спиидглайдер преди 2 години и си спомням ,че доста го овиках тогава,че не си чеква екипировката. Ето ,че ми се случи същото!!!

Извода:
Проверявайте ги тези майони! Здравината им с отвита гайка е много по малка от затворено положение.
С ключ 8 се затягат,НО не ги пренатягайте, тъй като също има опасност да ги повредите, което да ги отслаби.
Аз лично съм решил и лепило за резба да им сложа.

Поздрави и летете безопасно!

Автор:  adit0 [ Пет Мар 20, 2015 7:36 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Да не отварям нова тема:
https://www.youtube.com/watch?v=fZFh-bcCfwQ
:? :idea:

Автор:  DVD [ Пет Мар 20, 2015 8:14 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Ползвайте threadlocker !

Автор:  Тихомир [ Съб Мар 21, 2015 12:26 am ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Авиацията отдавна се държи на тел , шплент и други приоми изполвайте ги.

Автор:  YaHooooO [ Съб Мар 21, 2015 1:38 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

adit0 написа:
Да не отварям нова тема:
https://www.youtube.com/watch?v=fZFh-bcCfwQ
:? :idea:


Вчера го гледах и си мисля- този човек има ебаси железните нерви ! Чудих се защо не отваря запасен ?!
Днес като видях поясненията на пилота - разбрал е ситуацията в която е бил , когато е кацнал .
Извода - редовно да си преглеждаме екипировката , под определен ред , за да намалим шансовете да пропуснем нещо ( под редовно имам предвид преди всеки полет и веднъж на няколко месеца в домашни условия за неща , които не се виждат при предполетната проверка / вътрешни колани на сбруята, майони на запасен, протърквания на текстил от твърдите елементи в сбруята и др. / )

Автор:  Marv [ Съб Мар 28, 2015 11:45 am ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Малко може да съм офф, но да не отварям нова тема: Покрай случая с автора реших да си извадя крилото и да му видя майоните - по стартове все не се сещам. Имат някакви пластмасови стопори и след огледа реших, че няма как да се разхлабят, но друго ми направи впечатление. На С-коланите връвите са прекарани с още една намотка(вижда се на снимката) според мен за да се отпускат. Та чудя се дали да ги отпусна крилото е на 20 часа, но веднъж прогизна при летене в мъгла след което съхна цяла нощ на климатик и 18°С. :) Става въпрос за малко над 6мм на връв.
http://prikachi.com/images.php?images/769/8010769x.jpg

Автор:  DVD [ Съб Мар 28, 2015 12:27 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Точно така е - във фабриката ги произвеждат малко по-дълги и с двойна намотка за да може като се свият да бъде отпусната едната намотка и пак да си дойдат на оригиналните дължини. Това обаче се прави след измерване, а не на око! Вземи си таблицата с оригиналните дължини за твоя модел и размер и ги измери с лазерна рулетка. Важни са не толкова абсолютните дължини, а разликите между дължините. Ако имаш разлика около 10 мм - отпусни. Ако разликата е повече - тогава вече може да се наложи (освен отпускането на C вървите) да направиш и по още една намотка на A и B вървите. Ако разликите са по-големи от 20 - 25 мм - тогава вече процедура по разпъване с 20 кг натоварване на всяка отделна връв която стига до купола, пак измерване и пак корекция с отпускане/добавяне на намотки.

Ако искаш да ти е тримовано крилото както като е било ново - ще трябва да си отделиш поне едни 5-6 часа за това и е хубаво да сте поне двама души за да си помагате.

Автор:  Marv [ Съб Мар 28, 2015 1:04 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Честно казано не бих се заигравал с рулетки според мен по-голяма е вероятността да го объркам отколкото да направя нещо полезно. :) По-скоро тези заводски 6мм на С-линията ми се видяха като нещо хубаво за летенето на крилото(след мокрене/съхнене), с което не може да сбърка човек и затова питам.

Автор:  Pastora [ Съб Мар 28, 2015 1:49 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Marv написа:
Честно казано не бих се заигравал с рулетки според мен по-голяма е вероятността да го объркам отколкото да направя нещо полезно. :) По-скоро тези заводски 6мм на С-линията ми се видяха като нещо хубаво за летенето на крилото(след мокрене/съхнене), с което не може да сбърка човек и затова питам.


Не знам как е при GIN но при Gradient умишлено първата каскада върви (най дебелите и най дългите в парапланера) са с еднаква дължина и много лесно след година летене като сравниш например връв от С с връв от А колана се вижда как тази от С се е скъсила с 5-10 мм.Това е най верния тест ,че ти е мръднала тримувката. Естествено това скъсение се увеличава с натрупването от по късите втора и трета каскади.
Следва опъване на вървите на Б,С и Д коланите и ако не помогне съответно и отпускането на лупчетата на С и Д майоните.

Автор:  Pastora [ Съб Мар 28, 2015 1:58 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

DVD написа:
Ползвайте threadlocker !

Даниеле в моя и на колегата случай май Гинко Билоба би свършило по добра работа от threadlocker :D :D :D

Автор:  Marv [ Съб Мар 28, 2015 6:02 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Производителят казва следното:
"Atlas трябва да бъде основно инспектиран от оторизиран Gin представител не по-късно от 30
месеца след първия полет или след 200 летателни часа, което се случи по-рано. Следващи
пълни проверки, трябва да се прави на всеки 2 години или 200 летателни часа, което се случи
по-рано. Тази проверка трябва да бъде не само на тъканта, но също така и на вървите."
т.е. засега никакво пипане, а след 2г живот и здраве мерене наред на всички върви.

Автор:  adit0 [ Съб Мар 28, 2015 7:23 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

200ч. при "нормална" експлоатация, както е по книжката. Не включва мокрене на крилото и вървите. Не отнема много време да си измери човек вървите, а след като е понамокрено си е препоръчително да се измерят според мен. Аз бих си ги измерил ей така да си знам.

Автор:  Marv [ Съб Мар 28, 2015 9:46 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

adit0 написа:
200ч. при "нормална" експлоатация, както е по книжката. Не включва мокрене на крилото и вървите. Не отнема много време да си измери човек вървите, а след като е понамокрено си е препоръчително да се измерят според мен. Аз бих си ги измерил ей така да си знам.

Да, така или иначе в някой момент ще се мерят то не може да е все сухо в един облак да влезеш всичко става вода, а някъде има ли качени размерите на вървите?

Автор:  RvE [ Съб Мар 28, 2015 10:50 pm ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

Примерно тук - http://www.para-test.com/images/Test_Re ... s_xl_p.pdf

Това е за размер като моя - XL (до 125кг).

Автор:  Marv [ Нед Мар 29, 2015 9:06 am ]
Заглавие:  Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!!

RvE написа:
Примерно тук - http://www.para-test.com/images/Test_Re ... s_xl_p.pdf

Това е за размер като моя - XL (до 125кг).

Супер, но как да изкарам размерите за М до 105кг и как да разбера коя връв коя е? Означенията малко се разминават и не ми е ясно как са номерирани. :) Ето моята схема от менюъла: http://flight.manual.free.fr/lines_plans/gin-atlas.pdf

пп Почти всичко ми стана ясно, благодарности на колегите, които обясняват на лично :) Само не можах да разбера как са номерирани вървите на стабилото-STB, не че са важни и което е по-важното дали има някъде качени размерите на М?

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/