SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Опасна ситуация с разхлабен майон!!! http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=7692 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Pastora [ Пон Окт 06, 2014 10:06 am ] |
Заглавие: | Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Вчера се разминахме на косъм с пасажера ми. След кацане с паратрайка започнах да подреждам крилото и........ужас...изтръпнах! На десния А колан триъгълния майон с напълно развита гайка и доволно разчекнат. Трайка с нас двамата тежи около 280 кг.Смятайте колко е натоварването в едната А линия. Запасен няма а така или иначе летим на 100-200 метра. При такава височина само система с пиропатрон би помогнала. Нямам логично обяснение как е издържал този майон на натоварването без да се счупи. Ясен Нейчев имаше същата ситуация със спиидглайдер преди 2 години и си спомням ,че доста го овиках тогава,че не си чеква екипировката. Ето ,че ми се случи същото!!! Извода: Проверявайте ги тези майони! Здравината им с отвита гайка е много по малка от затворено положение. С ключ 8 се затягат,НО не ги пренатягайте, тъй като също има опасност да ги повредите, което да ги отслаби. Аз лично съм решил и лепило за резба да им сложа. Поздрави и летете безопасно! |
Автор: | adit0 [ Пет Мар 20, 2015 7:36 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Да не отварям нова тема: https://www.youtube.com/watch?v=fZFh-bcCfwQ |
Автор: | DVD [ Пет Мар 20, 2015 8:14 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Ползвайте threadlocker ! |
Автор: | Тихомир [ Съб Мар 21, 2015 12:26 am ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Авиацията отдавна се държи на тел , шплент и други приоми изполвайте ги. |
Автор: | YaHooooO [ Съб Мар 21, 2015 1:38 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
adit0 написа: Вчера го гледах и си мисля- този човек има ебаси железните нерви ! Чудих се защо не отваря запасен ?! Днес като видях поясненията на пилота - разбрал е ситуацията в която е бил , когато е кацнал . Извода - редовно да си преглеждаме екипировката , под определен ред , за да намалим шансовете да пропуснем нещо ( под редовно имам предвид преди всеки полет и веднъж на няколко месеца в домашни условия за неща , които не се виждат при предполетната проверка / вътрешни колани на сбруята, майони на запасен, протърквания на текстил от твърдите елементи в сбруята и др. / ) |
Автор: | Marv [ Съб Мар 28, 2015 11:45 am ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Малко може да съм офф, но да не отварям нова тема: Покрай случая с автора реших да си извадя крилото и да му видя майоните - по стартове все не се сещам. Имат някакви пластмасови стопори и след огледа реших, че няма как да се разхлабят, но друго ми направи впечатление. На С-коланите връвите са прекарани с още една намотка(вижда се на снимката) според мен за да се отпускат. Та чудя се дали да ги отпусна крилото е на 20 часа, но веднъж прогизна при летене в мъгла след което съхна цяла нощ на климатик и 18°С. Става въпрос за малко над 6мм на връв. http://prikachi.com/images.php?images/769/8010769x.jpg |
Автор: | DVD [ Съб Мар 28, 2015 12:27 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Точно така е - във фабриката ги произвеждат малко по-дълги и с двойна намотка за да може като се свият да бъде отпусната едната намотка и пак да си дойдат на оригиналните дължини. Това обаче се прави след измерване, а не на око! Вземи си таблицата с оригиналните дължини за твоя модел и размер и ги измери с лазерна рулетка. Важни са не толкова абсолютните дължини, а разликите между дължините. Ако имаш разлика около 10 мм - отпусни. Ако разликата е повече - тогава вече може да се наложи (освен отпускането на C вървите) да направиш и по още една намотка на A и B вървите. Ако разликите са по-големи от 20 - 25 мм - тогава вече процедура по разпъване с 20 кг натоварване на всяка отделна връв която стига до купола, пак измерване и пак корекция с отпускане/добавяне на намотки. Ако искаш да ти е тримовано крилото както като е било ново - ще трябва да си отделиш поне едни 5-6 часа за това и е хубаво да сте поне двама души за да си помагате. |
Автор: | Marv [ Съб Мар 28, 2015 1:04 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Честно казано не бих се заигравал с рулетки според мен по-голяма е вероятността да го объркам отколкото да направя нещо полезно. По-скоро тези заводски 6мм на С-линията ми се видяха като нещо хубаво за летенето на крилото(след мокрене/съхнене), с което не може да сбърка човек и затова питам. |
Автор: | Pastora [ Съб Мар 28, 2015 1:49 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Marv написа: Честно казано не бих се заигравал с рулетки според мен по-голяма е вероятността да го объркам отколкото да направя нещо полезно. По-скоро тези заводски 6мм на С-линията ми се видяха като нещо хубаво за летенето на крилото(след мокрене/съхнене), с което не може да сбърка човек и затова питам. Не знам как е при GIN но при Gradient умишлено първата каскада върви (най дебелите и най дългите в парапланера) са с еднаква дължина и много лесно след година летене като сравниш например връв от С с връв от А колана се вижда как тази от С се е скъсила с 5-10 мм.Това е най верния тест ,че ти е мръднала тримувката. Естествено това скъсение се увеличава с натрупването от по късите втора и трета каскади. Следва опъване на вървите на Б,С и Д коланите и ако не помогне съответно и отпускането на лупчетата на С и Д майоните. |
Автор: | Pastora [ Съб Мар 28, 2015 1:58 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
DVD написа: Ползвайте threadlocker ! Даниеле в моя и на колегата случай май Гинко Билоба би свършило по добра работа от threadlocker |
Автор: | Marv [ Съб Мар 28, 2015 6:02 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Производителят казва следното: "Atlas трябва да бъде основно инспектиран от оторизиран Gin представител не по-късно от 30 месеца след първия полет или след 200 летателни часа, което се случи по-рано. Следващи пълни проверки, трябва да се прави на всеки 2 години или 200 летателни часа, което се случи по-рано. Тази проверка трябва да бъде не само на тъканта, но също така и на вървите." т.е. засега никакво пипане, а след 2г живот и здраве мерене наред на всички върви. |
Автор: | adit0 [ Съб Мар 28, 2015 7:23 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
200ч. при "нормална" експлоатация, както е по книжката. Не включва мокрене на крилото и вървите. Не отнема много време да си измери човек вървите, а след като е понамокрено си е препоръчително да се измерят според мен. Аз бих си ги измерил ей така да си знам. |
Автор: | Marv [ Съб Мар 28, 2015 9:46 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
adit0 написа: 200ч. при "нормална" експлоатация, както е по книжката. Не включва мокрене на крилото и вървите. Не отнема много време да си измери човек вървите, а след като е понамокрено си е препоръчително да се измерят според мен. Аз бих си ги измерил ей така да си знам. Да, така или иначе в някой момент ще се мерят то не може да е все сухо в един облак да влезеш всичко става вода, а някъде има ли качени размерите на вървите? |
Автор: | RvE [ Съб Мар 28, 2015 10:50 pm ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
Примерно тук - http://www.para-test.com/images/Test_Re ... s_xl_p.pdf Това е за размер като моя - XL (до 125кг). |
Автор: | Marv [ Нед Мар 29, 2015 9:06 am ] |
Заглавие: | Re: Опасна ситуация с разхлабен майон!!! |
RvE написа: Примерно тук - http://www.para-test.com/images/Test_Re ... s_xl_p.pdf Това е за размер като моя - XL (до 125кг). Супер, но как да изкарам размерите за М до 105кг и как да разбера коя връв коя е? Означенията малко се разминават и не ми е ясно как са номерирани. Ето моята схема от менюъла: http://flight.manual.free.fr/lines_plans/gin-atlas.pdf пп Почти всичко ми стана ясно, благодарности на колегите, които обясняват на лично Само не можах да разбера как са номерирани вървите на стабилото-STB, не че са важни и което е по-важното дали има някъде качени размерите на М? |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |