Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:09 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: ! Случки, инциденти и последици с Element AIR 3 !
МнениеПубликувано на: Чет Авг 13, 2015 9:04 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 9:19 pm
Мнения: 1
Име: Alex Dimitrov
Колеги, прилагам кореспонденцията си с БГ производителя на парапланери Елемент, където са описани случките и последиците от тях с настоящото ми крило Element AIR 3, писаното ще подкрепя и с видео клип.

http://vbox7.com/play:194c29ba2d

Преценката за качеството на изработка и контрол на тези крила и отношението към клиента оставям на вас!

Цитат:
On 2015-07-30 21:53, *********** wrote:
> Казвам се Алекси, занимавам се активно с парашутизъм (към момента имам над 800 парашутни скока тип летящо крило), водолазни гмуркания и алпинизъм, летя с парапланер от средата на 1999 г., с други думи считам че съм придобил през годините летална култура и грижливо отношение към екипировката.
> От края на 2012 година притежавам ваше крило Element AIR 3.
> На първо място бих искал да отбележа причините, поради които взех решение да закупя крило от вашата фирма, а именно аз съм човек, който се старае да насърчава родното производство ( крилото, сбруята и запасния ми парашут са дело на български производители); бях чул добри отзиви за качеството и летателните характеристики на вашите крила, а и цената беше адекватна.
> За съжаление ентусиазмът ми от покупката на новото крило се момрачи още от получаването му чрез куриерска фирма Еконт Експрес.
> Искам да ви информирам за неволите , които ме сполетяха . Когато беше готово крилото ми го изпратихте със фирма Еконт , явно не добре опаковано защото крилото пристигна пробито. След дълго убеждаване от Митко Павлов да сложи само лепенка , аз не склоних и го накарах да смени цялата платка. Да не споменавам за неприятностите с Еконт и изгубеното летателно време , докато продължи ремонта - около две седмици.
> В средата на 2013 г. след асиметричен колапс имах една сцепена камера на няколко места около А линията.Тогава не направих подробен оглед на крилото.След разговор със Митко Павлов изпратих крилото ,като го помолих да направи подробен оглед,и ако има някакви нередности да ме информира. Огледа на Митко и неговото мнение беше,че някъде съм закачил крилото и заради това камерата имала ивечисти несиметрични разцепвания.А всъщност прорезите на камерата бяха със твърди ръбове,както се получава при триенето на вървите с плата.Ремонта продължи около две седмици и половина.Когато крилото пристигна при мен ,без да направя какъвто и да е оглед имайки доверие на думите на Митко ,че крилото е ок,отидох да летя на Витоша.Същия ден,направих полет малко над 100 км.София- Пазарджик.След като се приземих започнах да събирам крилото и установих ,че имам разшиване на първия шев от горната страна на осем камери.Разшиванията бяха със размери от 40 до 70 см. По време на полета нямах никакви инциденти(мога да изпратя трак от полета). Обадих се на Митко и го попитах ,защо крилото след ремонт и след полет 100 км.,е със разшити камери? Нищо не можа да ми отговори ,и ме помоли отново да изпратя крилото за ремонт за негова сметка.Ремонта продължи около три седмици .Нередностите бяха отстранени .
> На 26 .07. 2015 г. след излитане от най-популярния старт на Витоша - Комините ,получих асиметричен колапс в резултат на който , по време на полета установих следното: напълно разшити от ушите две върви от А линията и силно нарушен профил на крилото. Прецених, че е редно да се отправя към зона с по-голям запас от височина, където да мога да инспектирам крилото си какво поведение има във въздха след команди ляво и дясно и евентуално да преценя ккъв е риска от повече повреди и необходимо ли е да да разтворя запасен парашут. взех решение, въпреки повредите, динамичното поведение на крилото и силнита термична активност да се отправя към едно от популярните и безопасни места за приземяване. Полетът за мой късмет приключи успешно, като в настоящия момент анализирайки ситуацията, аз ясно осъзнавам, че бих могъл да загина и то следствие на недостатъчен качествен контрол над ушиването на моето крило, без каквато и да било вина от моя страна.
> След успешното ми приземяване предприеприех щателен преглед на крилото и установих следното: напълно разшити от ушите две върви от А линията; пет частичо разшити уши от същата линия; шест частичо разшити уши от Б линията; една разцепена камера в областта на А линията; една протрита от върви камера.
> На по-късен етап се срещнах и чух по телефона с част от колегите - парапланеристи, които присъстваха на моето излитане и видяха с очите си инцидента - всеки от тях изрази готовност да ме подкрепи в качеството си на очевидец на случката.
> Предвид, че крилото ми е връщано за ремонт и корекции три пъти преди този случай и не особено сериозното и отговорно отношение от ваша страна, реших да занеса крилото за ремонт тук в София, в ателието на *** **** от **** ****. След преглед от негова страна на крилото, той изрази неудоумение как се е стигнало до тези поражения, като единствето обяснение за н мен и него беше недостатъчен брой шевове и къси уши, а истинска изненада беше за него как точно се е разцепила камерата по шева.
> ***** изрази готовност да отремонтира текущите поражения, но беше скептично настроен към цялостната здравина на крилото, а именно ако бъде посилено с допълнителни шевое, то не е много ясно дали платът ще бъде достатъчно здрав след толкова ремонти и интервенции. От друга страна аз прецених, че за да летя спокойно с едно крило то не бих искал да бъде цялостно ремонтирано няколко пъти - не по моя вина. Купил съм за себе си ново крило с идеята да се доверя напълно на технологията на производство на самия производител и качеството на използваните от него мариали и съвременни технологии, не считам че крило на около 30 - 35 летални часа трябва да бъде в това състояние и да бъде подлагано на ремонти.
> Искам да ацентирам върху разговорите ни с Митко Павлов, като той неколкократно изместваше фокуса от качеството на ушиване на крилото в посока на моите летателни умения, а всъщност ясно е на всички, които са запознати със случая, че проблемът е другаде. Намекна дори, че с мя годишен нальот за мен е подходящ по-нисък клас крило - така и не открих връзката между гореописаните инциденти и моя избор на крило!?
> След разговори с Митко Павлов, той ми каза да изпратя крилото за оглед с репликата "не съм чувал за такова чудо". Изпратих го, както се уговорихме, като предварително му казах точно какво да гледа и го помолих щателно да направи допълнителен оглед. Последствие в разговорите ни установих, е той за пореден допъска недоглеждане, съобщавайке ми, че има само едно напълно разшито ухо, а те всъщност са две, които са разклонение на една и съща връв. Предложи ми да подмени седем броя камери и да предприеме всички необходими ремонти по крилото, аз обаче се консултирах с редица хора, които са с дългогодишен опит в ремонта и летене с парапланер и съм на мнение, че е по-удачно и с оглед моята безопасност, крилото ми да бъде заменено с ново, а не ремонтирано за пореден път.
> В случай, че не бъдат удовлетворени изискванията ми зазамяна на крилото с ново от същия клас, в качеството си на коректен платец и клиент аз съм готов да воювам за отстояване на правата си!
> Няма да се поколебая да публикувам целия доказателствен материал, изразен в снимки и клипове в интернет и в чатност специализираните форуми и сайтове за ревюта на екипировка за парапланеризъм (http://para2000.org, http://www.paraglidingforum.com, http://forum.skynomad.net, http://forums.shumen-xc.org, международните и български групи във Facebook /Paragliding, ParaglidingForum, AnyGivenFliday с над 13 000 членове парапланеристи и ангажирани със спорта)!
>
> Алекси ******


Цитат:
Date: Fri, 31 Jul 2015 07:04:50 +0300
Subject: Re: Element Air 3 - рекламация !

Здравей Алекси,

Ще прегледам крилото ти следващата седмица и ще говоря с Митко.

Поздрави,

Данчо



Цитат:
From: Mitko pavlov <mitko_perkata@abv.bg>
To: **************
Cc:
Date: Thu, 6 Aug 2015 08:30:34 +0300 (EEST)
Subject:
Здравей Алекси
Направихме подробна инспекция на крилото.Проверихме състоянието на плата,шевовете и дължините на вървите.
Констатацията е следната:
По плата няма повреди или разтягания освен скъсването на една от долните камери ,за която и ти писа(открихме още една скъсана от драка.Сменихме я, а старото парче ти го предоставяме обратно за оглед)
Шевовете при 7 уши, които и ти описа са раздърпани,но не са нанесли повреди по плата.
Вървите не са разтеглени или свити и са във нормата.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Практиката на всички известни марки показва,че безплатни ремонти се извършват през първата година на крилото.
Ние смятаме всички парапланеристи за приятели и правим крила за приятели,затова направихме ремонта на приятелски начала,въпреки,че крилото е на 3 години.Очевидно колапса и енергията ,която си събрал до излизането му е била твърде голяма.С оглед на притесненията ти направихме смяна на 24 броя уши в зоната на А и В линиите ,които носят 80% от товара по якостните изисквания за тандемите + подмяна на закъсаните платки.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Правили сме доста подобни ремонти на почти всички марки.Случаят не е изключение и излизането от колапси понякога е зверско гръмване.Затова не си позволяваме да използваме платове с по малко от 40 грама,въпреки че вече масово слагат 32 и дори 27 грамови.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Въпреки ,че повечето с които споделихме смятат,че целта ти е да ни изнудиш, за да се здобиеш с безплатно ново крило ние смятаме агресивните ти думи като плод на емоция, и се надяваме да се виждаме в небето като приятели.

С пожелания за красиви полети
Данчо и Митко



Поздрави,

Алекси


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -6 
 
 Заглавие: Re: ! Случки, инциденти и последици с Element AIR 3 !
МнениеПубликувано на: Чет Авг 13, 2015 10:16 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Алекс здравей,

не се познаваме лично мисля.

От началото на юни месец 2015 г летя с Елемент Еър 4 - за тези 2 месеца му навъртях близо 45 часа.
Мога смело да кажа, че крилото не е мръднало. Преди 2 седмици на шуменското състезание от чиста куртоазия прегледахме върви и тримовка с Данчо и нямаше абсолютно никакви забележки. Качеството на материала и изработката са много добри и смело мога да заявя, че не отстъпват на сертифицираните производители. Предишните ми крила са били Градиент Брайт 4, Аксис Вега 2, Суинг Астрал 7- сравнявайки ги с Елемента с ръка на сърце мога да кажа, че като материали и изработка Еър-а е перфектен.

Въпреки твоят дългогодишен опит в летенето и всякакви други екстремни спортове ми е доста странно, че оставяш крилото да ти колапсира толкова често и много. За тези 45 часа с Елемента досега не съм допуснал нито един колапс ( не броя много леко пришляпване на ушите, което е нормално за крило с източеност 6,3 ), нито един челен тък или друго смачкване ( надяваме се да продължавам така и за напред ). Летял съм го в доста силни условия, като първият ми полет завърши с кацане в силен ротор в Кресненското дефиле и въпреки това не го оставих да колапсира или да се намачка. Всеки сам за себе си преценява своите умения и качества в летенето, но си мисля, че е недопустимо да оставяш крилото да колапсира толкова. Може би предложението на Митко, за по нисък клас крило не е лишено от логика.

Не твърдя, че съм експерт в крилата, но при рязко отваряне на купола от колапс или тък няма материал, който да издържи на натоварването без никакви последствия. Преди време се въртеше едно клипче с тандем на Олудениз, който буквално се разцепи при тъмблинг. Натоварването на купол и върви при масивен челен тък или колапс, не е по малко.

От публикуваната от теб информация не виждам неадекватно поведение от страна на фирма Елемент, дори напротив...

За всеки е неприятно да има проблеми и да изтърва летателно време ( особено лятото ), но ми се струва, че преекспонираш ситуацията.

Николай

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -5 
 
 Заглавие: Re: ! Случки, инциденти и последици с Element AIR 3 !
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2015 12:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
Много съм изненадан от прочетеното. Половината от хората, с които редовно летя са с Елементи. Никой от тях не е споделял подобни проблеми. Само ти си знаеш какво си правил с твоето, но аз съм виждал крила с тази марка на повече от препоръчваните от всички производители 300 часа летателно време, които изглеждат и летят без забележки. Нека Доктора да каже на колко часа пенсионира неговия Fire - аз си спомням, че на 600 още летеше с него. Лично аз не съм имал Елемент и нямам някакви пристрастия към фирмата, но според наблюденията ми като качество на изработка и използвани материали в никакъв случай не отстъпват на най-добрите световно утвърдени производители.

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
 Заглавие: Re: ! Случки, инциденти и последици с Element AIR 3 !
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2015 3:32 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 06, 2011 7:43 am
Мнения: 22
Местоположение: София, Казанлък
Име: Николай Кожухаров
Здравейте :)

Да се намеся и аз в лицето на очевидец на случката / бях следващия поред на старта след Алекси/ и следящ отблизо развоя на събитията около това крило.

Първо ситуацията беше - сериозен колапс с последвало доста енергично възстановяване и като резултат се виждаше как крилото летеше с нарушен профил. Пилотът направи няколко контролирани стръмни завоя вляво и вдясно и предпазливо се отправи напред, сякаш уверил се че не се налага да хвърля запасен - същото на по-късен етап беше потвърдено и от самия него.
Пораженията по крилото са описани вече по-горе и според мен няма нужда да бъдат повтаряни.

Познавам пилота и с чиста съвест твърдя, че не преекспонира ситуацията, факт е разпраното крило и това, че е дори след ремонта то беше изпратено като готово отново с недоглеждания...
...точно за тях иде реч - не липсват примери за крила, произведени от Елемент, дори аз знам за случай с изпусната лата и съответното ребро; крило със съшити една за друга съседни камери, тандем с множество корекции по каскадите и шевовете ...

Ресурсът и летателните характеристики на крилата на Елемент не са обект на настоящия пост, а по-скоро качествения контрол и тестовете провеждани от производителя.

Не се чувствам в позицията на пилот с достатъчен авторитет, че да поставям диагнози на крила и други пилоти, според мен всички писания и усилия следва не да разпалват страсти, а да доведат до намаляване на рисковете от инциденти и повишаване на качеството на предоставяната услуга от производителите на екипировка за това начинание, свързано и без това с не малка доза риск и късмет.

Поздрави,
Николай

_________________
NIVIUK HOOK 2
LZ1WLF


Върнете се в началото
  Профил    +18 / -0 
 
 Заглавие: Re: ! Случки, инциденти и последици с Element AIR 3 !
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 08, 2015 3:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 30, 2005 5:18 pm
Мнения: 85
Здрасти на летящите с Елемент....Аз съм първия закупил и летял със крилото прототип Елемент ...от тогава не съм сменял марката и нямам никакви забележки за качество на шевове и поведение на крилото и производителите му...Цялата тази случка ми звучи странно.Във Варна и Шумен има много пилоти с крила Елемент - често се виждаме по стартове и не съм чувал подобни коментари и забележки.Отделно от това Данчо и Митко са хора със сериозно отношение към летенето и правенето на крила.Следващото ми крило сигурно пак ще е Елемент...


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов