Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Авг 18, 2017 8:15 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Реагиране на турбуленция
МнениеПубликувано на: Пет Юли 01, 2016 4:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Моят опит ме е научил, че крило в ротор е като листо във вятъра. Най-вече се боря да не позволя да изостане много назад и да не се изстреля много напред, и доколкото мога да следвам една посока. И трите неща са кажи речи невъзможни. Роторът е по-силен от контрола на крилото и както Ники Йотов струва ми се спомена - като при айкидо - се мъчи човек да използва каквато енергия има от подмятанията във всички посоки, за да насочва полета криво-ляво. От там нататък - ако има време - се оправят колапси и т.н. Но повечето време се прекарва в чудене дали ще ме стовари на тоя покрив, или на ония жици, или в ония дървета... и само гледам ако пропада (едни такива внезапни пропадания по 20-30 метра, подготвяш се за придървяване и хоп, рязко качване 20-30 метра) - да го поспирвам - да парашутира, че иначе ако захапе потока, не мога го спря да не се изстреля. И ако по чудо лети - да го пусна колкото мога, с едно наум всеки момент да съм готов за омекване на вървите и всички възможни други магарии. Не знам успях ли да го опиша. Сигурно 90% се губят в писателските ми неумения. Най-страшните ми полети са в ротор. На много познати съм досадил с описанието - какво е усещането както си летиш в ротор, вятърът изотзад да стане по-бърз от полета и да избута крилото напред, като едновременно вървите омекват и... човек чака последвалото пропадане за да набере енергия и скорост, и се пита дали е достатъчно над терена.

П.П. Има ротори и ротори. 2-3м/с гръб прави малко и кротко роторче което 90% не е проблем. А освен това зоната на ротора свършва бързо, при толкова слаб вятър. Не всеки ротор е големия пакостник, някои са ... дечицата му :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Реагиране на турбуленция
МнениеПубликувано на: Пет Юли 01, 2016 10:01 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 75
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Ще напиша и аз 2 реда въпреки, че съм мн далеч от някакъв капацитет по темата. Според мен болшинството от инцидентите, в които нещо е зависило от пилота стават по 2 причини. Едната е когато си мислиш, че ще се оправи и така до земята. Опитен колега изгуби огромна височина след като крилото направи хеликоптер и след серия каскади за късмет реши да се оправи близо до земята когато вече нямаше време за нищо. Другата причина е пререагиране в следствие от загуба на самообладание. Колега загуби мн височина след колапс с Gin Atlas, при който крилото със сигурност щеше да се оправи без никаква намеса. Оправи се едва когато пусна управленията за да извади запасния и си кацна със запасния в ръка. Както той самият казва "спрях да му преча".
В силен ротор наистина няма какво да се направи, колкото и да са ти премерени реакциите си много близо до срив или си в срив и посоката е само надолу аз съм се изсипвал от 50м така на Партизани. В такъв момент наистина, ако го оставиш да клъвне доволно напред ще се начупиш. От тогава избягвам при кацане на старта да захождам отзад, както и да си си сметнал височината един колапс те вкарва в ротора и вс сметки излизат криви.

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов