Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Авг 22, 2017 1:43 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Нед Апр 16, 2017 3:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 03, 2016 11:32 pm
Мнения: 7
Име: Mihail Vladimirov
Здравейте и от мен ! Като начинаещ пилот държа да анализирам всяка една ситуация за да не допускам грешки в последствие . В силен термичен ден при излитане от полянката под боровата горичка на Коняво получих асиметричен колапс със силно разклащане . Денят беше найстина термичен като вятъра духаше от запад /югозапад . Вятъра беше силен и на старта няколко опитни пилоти успяха добре да се повъргалят по камъните .За това реших да сляза под боровата горичка . След като излетях успешно пуснах по вятъра за да избягам от планината колкото се може по бързо със сравнително добро изкачване . Малко след като се отдалечих хванах с една ръка двете управления за да си наглася спийд системата . Неуспешно пускам двете управления и след секунда лявата ми част колапсира . От уплах според мен пререагирам и се хвърлям твърде много на здравата част като подгънатата съвсем скоро е много по високо от здравата . Започва силно клатене което се опитвам да компенсирам с пренасяне на тежест и съвсем малко управления . След успокояване на крилото от клатене започвам да помпам за да оправя колапса . Според мен в следствие на това пререагиране колапса се задълбочи в известна степен. https://www.youtube.com/watch?v=rbW4NC3vAxo&t=27s

https://www.youtube.com/watch?v=8x1RqTyzbpA&t=141s

Моля за мнения от по опитните пилоти при анализ на тази ситуация !


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2017 3:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 169
Темата е за "гнездото".


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -4 
 
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2017 7:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 03, 2016 11:32 pm
Мнения: 7
Име: Mihail Vladimirov
Темата касае моята безопасност и е точно за раздел безопасност а не за раздел гнездото . Господата от SkyNomad са се постарали да напишат кратко инфо какво касае дадения раздел . Друг е въпросът че никой не иска да отговаря но и сам ще се оправя както винаги :)


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -7 
 
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2017 12:35 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 566
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Като оставим на страна защо и къде е публикувана темата, защото това няма никакво значение, ти сам си си отговорил на въпросите. Ето ти жокери:

1 - Начинаещ пилот
2 - Силен термичен ден
3 - Силен вятър
4- Опитни пилоти се въргалят по старта
5 - Уплах
6 - Пререагиране

По принцип всеки сам решава как да напредва в парапланеризма, но има едно много важно условие да остане жив и здрав и то е никога да не надценява своите възможности и тези на екипировката си. Според написаното от те, ти си направил точно това.
Правилна преценка се прави на базата на познания а правилни реакции на базата на опит. Двете неща трябва да вървят ръка за ръка и стъпка по стъпка, иначе попадането в графа "инциденти" е неизбежно.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2017 3:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 169
Твоят инструктор трябва да ти даде съвет, Михаиле.
Мисля, че има курсове за напреднали, има и SIV.... там ще намериш отговор на всичките си въпроси.
Другото е да си вземеш чисто ново крило EN-A, да изчакваш по-меките условия след 17:00 и така .... 1-2 сезона.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2017 7:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 525
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
"Най трудно е да се откажеш, когато си на старта", още повече пък ако някой се вади, защото:
- ефекта на стадото - "Всички летят, пък аз - НЕ.... да, да..."
- "Толкова път съм бил, как пък да не литна..."
- " Ако се откажа, какво ли ще си помислят за мен...."

Това са много кофти мисли при "силни" условия , не отговарящи на подготовката на пилота...

Правилото. което спазвам аз (не летя толкова, много, колкото ми се иска) е :

"По добре е да си долу и да те е яд, че не си горе, отколкото да си горе и да те е яд, че не си долу..."

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов