SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Асиметричен колапс на Коняво
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=9254
Страница 1 от 1

Автор:  Mihail Vladimirov [ Нед Апр 16, 2017 3:01 pm ]
Заглавие:  Асиметричен колапс на Коняво

Здравейте и от мен ! Като начинаещ пилот държа да анализирам всяка една ситуация за да не допускам грешки в последствие . В силен термичен ден при излитане от полянката под боровата горичка на Коняво получих асиметричен колапс със силно разклащане . Денят беше найстина термичен като вятъра духаше от запад /югозапад . Вятъра беше силен и на старта няколко опитни пилоти успяха добре да се повъргалят по камъните .За това реших да сляза под боровата горичка . След като излетях успешно пуснах по вятъра за да избягам от планината колкото се може по бързо със сравнително добро изкачване . Малко след като се отдалечих хванах с една ръка двете управления за да си наглася спийд системата . Неуспешно пускам двете управления и след секунда лявата ми част колапсира . От уплах според мен пререагирам и се хвърлям твърде много на здравата част като подгънатата съвсем скоро е много по високо от здравата . Започва силно клатене което се опитвам да компенсирам с пренасяне на тежест и съвсем малко управления . След успокояване на крилото от клатене започвам да помпам за да оправя колапса . Според мен в следствие на това пререагиране колапса се задълбочи в известна степен. https://www.youtube.com/watch?v=rbW4NC3vAxo&t=27s

https://www.youtube.com/watch?v=8x1RqTyzbpA&t=141s

Моля за мнения от по опитните пилоти при анализ на тази ситуация !

Автор:  ognian [ Пон Апр 17, 2017 3:24 pm ]
Заглавие:  Re: Асиметричен колапс на Коняво

Темата е за "гнездото".

Автор:  Mihail Vladimirov [ Пон Апр 17, 2017 7:19 pm ]
Заглавие:  Re: Асиметричен колапс на Коняво

Темата касае моята безопасност и е точно за раздел безопасност а не за раздел гнездото . Господата от SkyNomad са се постарали да напишат кратко инфо какво касае дадения раздел . Друг е въпросът че никой не иска да отговаря но и сам ще се оправя както винаги :)

Автор:  Skyhiker [ Вто Апр 18, 2017 12:35 pm ]
Заглавие:  Re: Асиметричен колапс на Коняво

Като оставим на страна защо и къде е публикувана темата, защото това няма никакво значение, ти сам си си отговорил на въпросите. Ето ти жокери:

1 - Начинаещ пилот
2 - Силен термичен ден
3 - Силен вятър
4- Опитни пилоти се въргалят по старта
5 - Уплах
6 - Пререагиране

По принцип всеки сам решава как да напредва в парапланеризма, но има едно много важно условие да остане жив и здрав и то е никога да не надценява своите възможности и тези на екипировката си. Според написаното от те, ти си направил точно това.
Правилна преценка се прави на базата на познания а правилни реакции на базата на опит. Двете неща трябва да вървят ръка за ръка и стъпка по стъпка, иначе попадането в графа "инциденти" е неизбежно.

Автор:  ognian [ Вто Апр 18, 2017 3:25 pm ]
Заглавие:  Re: Асиметричен колапс на Коняво

Твоят инструктор трябва да ти даде съвет, Михаиле.
Мисля, че има курсове за напреднали, има и SIV.... там ще намериш отговор на всичките си въпроси.
Другото е да си вземеш чисто ново крило EN-A, да изчакваш по-меките условия след 17:00 и така .... 1-2 сезона.

Автор:  Александър [ Вто Апр 18, 2017 7:14 pm ]
Заглавие:  Re: Асиметричен колапс на Коняво

"Най трудно е да се откажеш, когато си на старта", още повече пък ако някой се вади, защото:
- ефекта на стадото - "Всички летят, пък аз - НЕ.... да, да..."
- "Толкова път съм бил, как пък да не литна..."
- " Ако се откажа, какво ли ще си помислят за мен...."

Това са много кофти мисли при "силни" условия , не отговарящи на подготовката на пилота...

Правилото. което спазвам аз (не летя толкова, много, колкото ми се иска) е :

"По добре е да си долу и да те е яд, че не си горе, отколкото да си горе и да те е яд, че не си долу..."

Автор:  songbird [ Сря Дек 06, 2017 10:56 am ]
Заглавие:  Re: Асиметричен колапс на Коняво

С времето този род колапси ще престанеш да им обръщаш внимание.
Тренирай в нормално време да управляваш крилото само с една ръка. т.е. хващаш управленията и двете с едната ръка (и с двете трябва да го правиш) и прави завои наляво надясно питч контрол. Така ще продобиеш усещане за крилото за моментите, когато имаш нужда да си ползваш едната ръка за нещо друго, да влезеш в сбруята, да се изпикаеш, да си смениш батериите на ГПСа, да си изтеглиш стабилото да извадиш малък крават ...

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/